16.10.09

Anuga 2009 - Την …τιμητική τους είχαν το λάδι και η φέτα !!!


Μεγάλη ήταν και φέτος η ελληνική συμμετοχή στη μεγαλύτερη ανά τον κόσμο διεθνή έκθεση τροφίμων και ποτών Anuga, η οποία οργανώθηκε στην Κολονία. Όπως επισημαίνεται, μάλιστα, σε δημοσίευμα της ιστοσελίδας της Ντόιτσε Βέλε («ΝΒ»), τα ελληνικά προϊόντα που προσελκύουν πάντα το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των επισκεπτών είναι το ελαιόλαδο και η φέτα...

Κάνοντας έναν πρώτο απολογισμό της έκθεσης, που ολοκλήρωσε τη λειτουργία της την περασμένη Τετάρτη, το δημοσίευμα αναφέρει πως οι Έλληνες εκθέτες δήλωσαν ικανοποιημένοι από τις επαφές τους κατά τη φετινή έκθεση. Υπέρ της άποψης αυτής τάχθηκε και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης, Αλκιβιάδης Καλαμπόκης.
«Ιδιαίτερα τις τρεις πρώτες ημέρες υπήρξε μια μαζική και αθρόα συμμετοχή ξένων επισκεπτών. Είχε πάρα πολύ κόσμο. Παρά την κρίση, θεωρώ ότι υπήρξε μια πτώση σε περιφερειακές ή μικρότερες εκθέσεις και όλοι επικεντρώθηκαν στο να έρθουν σ’ αυτήν την έκθεση, η οποία είναι η μεγαλύτερη του κόσμου», πρόσθεσε ο κ. Καλαμπόκης.
Από την πλευρά της, η εκπρόσωπος του Ελληνικού Οργανισμού Εξωτερικού Εμπορίου και υπεύθυνη οργάνωσης της ελληνικής συμμετοχής στην Anuga, Κατερίνα Αναγνωστοπούλου, στάθηκε περισσότερο στο γεγονός της μεγάλης ελληνικής συμμετοχής και ανέφερε πως στο εθνικό περίπτερο της Ελλάδας συμμετείχαν εκπρόσωποι από περίπου 200 επιχειρήσεις, που έστησαν τα "σταντ" τους σε μια επιφάνεια 3.000 τ.μ.
«Καίνε» οι τιμές λάδι και φέτα;
Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικά βήματα προώθησης των ελληνικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές, ωστόσο, όπως ανέφεραν στην «ΝΒ», οι ειδήμονες, πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά. Αναφερόμενη στη φέτα, η διευθύντρια εξαγωγών της εταιρίας «Δωδώνη», Ρούλα Παππά, είπε χαρακτηριστικά: «Πρέπει οπωσδήποτε να δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα στην προώθηση και στη διαφήμιση, στο να εξηγήσουμε στον κόσμο ποιες είναι οι διαφορές, για παράδειγμα της φέτας ΠΟΠ, που έχει κατοχυρωθεί στην Ελλάδα, να εξηγήσουμε γιατί είναι καλύτερη, να εξηγήσουμε τα διατροφικά της χαρακτηριστικά».
Ένα βασικό εμπόδιο, όσον αφορά την προώθηση των ελληνικών προϊόντων που έχουν ζήτηση στις ξένες αγορές - όπως είναι το λάδι και η φέτα - ήταν ανέκαθεν η τιμή τους. Από την πλευρά του, ο διευθυντής εξαγωγών και αγορών της «Ελαΐς», Γιώργος Αφεντούλης, επισήμανε πως το πιο αποτελεσματικό όπλο, ώστε να κερδηθεί αυτή η μάχη, είναι το επιχείρημα της υψηλής ποιότητας των συγκεκριμένων προϊόντων.
«Διαπίστωσα με ιδιαίτερη χαρά - πρόσθεσε - ότι υπάρχει μια θετική ανταπόκριση από τους ξένους αγοραστές για το ελληνικό ελαιόλαδο. Δηλαδή, αναγνωρίζουν το ελληνικό ελαιόλαδο, ξέρουν ότι σε σχέση με το ισπανικό είναι καλύτερο. Πρέπει, όμως, να δούμε το θέμα της τιμής και να μπορέσουμε να πείσουμε τους ξένους πελάτες ότι θα πρέπει να πληρώσουν κάτι παραπάνω, διότι παίρνουν ένα καλύτερο ποιοτικά προϊόν».
Τίθεται και θέμα προώθησης
«Δεν είναι, όμως, μόνο θέμα τιμής», είπε, από την πλευρά του, ο Αλκιβιάδης Καλαμπόκης και πρόσθεσε: «Δεν είχαμε ξεκάθαρη στρατηγική, όσον αφορά το ερώτημα πού θέλαμε να πάμε σαν χώρα. Υπήρχε πραγματικά ένα σημαντικό έλλειμμα σχετικά με τις εξαγωγές. Έχουν χαθεί πάρα πολλά χρήματα από ευρωπαϊκά προγράμματα, τα οποία έμειναν ουσιαστικά ανεκμετάλλευτα.
Το ελαιόλαδο πρέπει να έχει μια σαφή στρατηγική: εμφιάλωση, ποιότητα, διαφοροποιημένη συσκευασία, μικρή συσκευασία - έχουμε μονογονεϊκές πλέον οικογένειες στην Ευρώπη και στον κόσμο. Θα πρέπει να ξεφύγουμε από τα τρίλιτρα και τα πεντόκιλα. Θα πρέπει να υπάρξει μια εθνική στρατηγική που δεν έχει "χρώμα", ώστε να ακολουθείται απ’ όλες τις κυβερνήσεις».
Όλες οι πλευρές, πάντως, συμφώνησαν πως, σε καμία περίπτωση, δεν πρέπει να γίνουν εκπτώσεις στην ποιότητα. Εξάλλου, όπως επισήμανε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης:
«Ένα πράγμα δεν πρέπει να ξεχνάμε στην Ελλάδα: ότι αυτό που θα μας σώσει είναι η υψηλή ποιότητα. Έχουμε την υψηλή ποιότητα και δεν πρέπει να τη θυσιάζουμε».

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου