24.6.10

Eπιμελητήριο Μεσσηνίας - Να προχωρήσει ο σιδηρόδρομος Δυτικής Πελοποννήσου

Η περίπτωση του σιδηροδρόμου στη δυτική Πελοπόννησο δεν πρέπει να συμπεριληφθεί στη γενικότερη τάση περικοπής υπηρεσιών δηλώνει επιστολής προς το υπουργείο Υποδομών το Επιμελητήριο Μεσσηνίας.''Είναι γεγονός ότι στην Πελοπόννησο σήμερα ο σιδηρόδρομος υπολειτουργεί. Οι ευκαιρίες αναζωογόνησής του όμως μεσοπρόθεσμα είναι σημαντικές εάν κάποιος λάβει υπόψη του τις δομικές αλλαγές των συστημάτων μεταφορών διεθνώς και ειδικότερα στο γεωπολιτικό πλαίσιο της ευρύτερης περιοχής νοτιο-ανατολικής Ευρώπης και ανατολικής Μεσογείου. Επομένως, παρουσιάζεται το εξής παράδοξο φαινόμενο: η παρούσα κατάσταση λειτουργίας του σιδηροδρόμου -αλλά και του συνολικού μεταφορικού συστήματος- στην περιοχή είναι αντιδιαμετρικά αντίθετη σε σχέση με τις πραγματικές ευκαιρίες, προοπτικές λειτουργίας και εμβέλεια του συστήματος στο βραχυ-μεσοπρόθεσμο μέλλον'' σημειώνει το επιμελητήριο. Λαμβάνοντας συνδυασμένα υπόψη το ρόλο της Πάτρας και τις βραχυπρόθεσμες προοπτικές της Καλαμάτας, το επιμελητήριο σημειώνει ότι αναδεικνύεται ένας συγκοινωνιακός άξονας Πάτρας-Καλαμάτας με ιδιαίτερα αυξημένη σημασία στο άμεσο μέλλον. Η σημασία του έγκειται στο ότι θα προορίζεται να συνδέσει τις μεταφορικές αλυσίδες του Αδριατικού-Ιονίου άξονα με αυτές της νοτιο-ανατολικής Μεσογείου, που σήμερα λειτουργούν ανεξάρτητα και αποσπασματικά. ''Ο άξονας αυτός έχει προοπτικές αναγωγής του σε συνδετήριο κλάδο δύο σημαντικών υποαγορών των μεταφορών και αυτός ο άξονας δεν μπορεί παρά να είναι και οδικός και σιδηροδρομικός''. Το επιμελητήριο τονίζει ότι η ανάπτυξη της συνδυασμένης μεταφοράς έχει τις προϋποθέσεις προσέλκυσης νέων επενδύσεων και οικονομικών δραστηριοτήτων σχετικών με τη διαμετακόμιση, την οργάνωση του μεσογειακού εμπορίου, την τυποποίηση προϊόντων, τη συναρμολόγηση και τελειοποίηση τελικών προϊόντων κ.λπ, φαινόμενα που ήδη έχουν παρατηρηθεί σε αντίστοιχες περιοχές διεθνώς.

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου