29.1.11

Προαγοράστε ρεύμα, όπως χρόνο στα κινητά!

H ΔΕΗ αύξησε τα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος από την 1η Ιανουαρίου για τη συντριπτική πλειοψηφία των νοικοκυριών και αυτό άνοιξε την όρεξη στις ιδιωτικές εταιρείες, που μέχρι τώρα πουλούσαν ρεύμα μόνο σε επιχειρήσεις, να κτυπήσουν την πόρτα και των νοικοκυριών υποσχόμενοι εκπτώσεις που φτάνουν έως και 20% σε σχέση με τους λογαριασμούς της ΔΕΗ.

Μάλιστα, αρκετά από τα προσφερόμενα πακέτα θυμίζουν τα προϊόντα των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, μόνο που αντί για προαγορασμένο χρόνο έχουμε …προαγορασμένες κιλοβατώρες!

Οι δύο εταιρείες που έχουν έως τώρα τους περισσότερους πελάτες στην λιανική αγορά ηλεκτρισμού είναι η Aegean Power, συμφερόντων του επιχειρηματία Δημήτρη Μελισσανίδη, και η Energa, η πρώην Verbund, η οποία μετά την αποχώρηση των Αυστριακών από την ελληνική αγορά ελέγχεται από την οικογένεια Φλώρου.

Η Aegean Power, την οποία “τρέχει” ο Βασίλης Μηλιώνης, έχει ετοιμάσει μία σειρά προϊόντων για τα νοικοκυριά με την ονομασία Energy Home Pack, τα οποία αφορούν 5 κατηγορίες κατανάλωσης. Σύμφωνα με τον εμπορικό διευθυντή της εταιρείας Βασίλης Βλαχογιάννης “τα πακέτα δίνουν εκπτώσεις της τάξης του 6% έως 16% σε σχέση με τον 4μηνο λογαριασμό της ΔΕΗ και κινούνται στη λογική της προαγορασμένης κατανάλωσης ρεύματος η οποία εφόσον ξεπεραστεί από τον πελάτη οδηγεί σε μείωση της έκπτωσης, ενώ δεν έχει κάποιο penalty αν η κατανάλωση είναι μικρότερη από τη συμφωνηθείσα”.

Πιο συγκεκριμένα, τα Energy Home Pack προβλέπουν:

Energy Home Pack
Σύνολο kWh   για το 4-μηνο Ημερήσια Κατανάλωση
Μηνιαία
Χρέωση
Χρέωση €/Kwh για επιπλέον Hμερήσια κατανάλωση
Χρέωση €/kWh Nυχτερινή  κατανάλωση
1000
0-1000
25
0,149
0,05
1700
0-1700
45
0,159 (μέχρι 2.000 Kwh)
0,250
(2000 + Kwh)

0,05

2400
0-2400
75
0,179
0,05
3500
0-3500
110
0,189
0,05
Unlimited *

0-5000
160
0,179
0,05

Ο ίδιος επισημαίνει ότι η εταιρεία κατανέμει τους λογαριασμούς σε μηνιαία βάση, διευκολύνοντας έτσι τον οικογενειακό προϋπολογισμό, ο οποίος έχει ένα σταθερό έξοδο ένα μήνα, ενώ δεν υπάρχουν έναντι χρεώσεις. Οι τιμές αυτές επιβαρύνονται με τους διάφορους φόρους (ΕΦΚ, ΦΠΑ, ΔΕΤΕ) αλλά όχι και με πάγια. Ο κ. Βλαχογιάννης προσθέτει ότι και η χρέωση του νυκτερινού τιμολογίου είναι χαμηλότερη της ΔΕΗ, ενώ  προσθέτει πως ο τρόπος εξυπηρέτησης διευκολύνει τον πελάτη να περάσει άμεσα από το ένα πακέτο σε άλλο, αφόσον διαφοροποιηθούν οι καταναλώσεις του.

Από την πλευρά της η Energa, πριν λίγες μέρες δημιούργησε και τη δική της πρόταση, η οποία αναφέρεται σε τριμηνιαίους λογαριασμούς. Πρόκειται για τα πακέτα HOME που υπόσχονται εκπτώσεις έως και 20% σε σχέση με τις χρεώσεις της ΔΕΗ, εφόσον ο πελάτης κινηθεί σε ένα συγκεκριμένο εύρος κατανάλωσης.

Τα προγράμματα έχουν ως εξής:

Πρόγραμμα
(Δωρεάν KWh)

HOME 900
HOME 1400
HOME 1900
HOME 2500
HOME 3400
Χρέωση/3μηνο
109€
187€
304€
410€
545€
Χρέωση μετά την έκπτωση*
89€
147€
250€
340€
452€
Η χρέωση μετά την έκπτωση αφορά σε κατανάλωση εντός των ακόλουθων ορίων ανά πρόγραμμα:

HOME 900
HOME 1400
HOME 1900
HOME 2500
HOME 3400
800-900
1300-1400
1800-1900
2400-2500
3300-3400
Σε περίπτωση που ξεπεραστεί το όριο των δωρεάν KWh του κάθε πακέτου ανά τρίμηνο, υπάρχει πρόσθετη χρέωση ανά KWh με βάση των πίνακα που ακολουθεί:

HOME 900
HOME 1400
HOME 1900
HOME 2500
HOME 3400
0,145
0,165
0,175
0,185
0,189
Πέρα από τα παραπάνω προγράμματα η εταιρεία διαθέτει και το πακέτο Home Standard το οποίο παρέχει σταθερή χρέωση ανά KWh και χαμηλό πάγιο.

Πρόγραμμα Standard
Χρέωση
0,145€/KWh
Πάγιο
5€

Επιπλέον, ειδικές τιμολογήσεις υπάρχουν και για το νυκτερινό, ενώ οι τιμές που προαναφέρθηκαν δεν περιλαμβάνουν τους φόρους.

Στα νοικοκυριά, ωστόσο, απευθύνεται, πλέον, και η Ήρων Θερμοηλεκτρική. Όπως αναφέρει ο διευθυντής πωλήσεων της εταιρείας κ. Φώτης Οικονομίδης, η πρότασή της αφορά αστικές καταναλώσεις άνω των 2.000 κιλοβατωρών ανά 4μηνο. “Είναι περίπου το 50% των καταναλωτών”, αναφέρει, “και τα πακέτα μας προσφέρουν κατά 10% χαμηλότερες τιμές σε σχέση με τα νέα τιμολόγια της ΔΕΗ”.

Ο ίδιος χαρακτηρίζει ως πολύ σημαντικό το ότι ο όμιλος της Ήρων έχει δική του παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Παρουσία στην λιανική αγορά ηλεκτρισμού έχουν αρκετές ακόμη εταιρείες (λ.χ. ATEL, ΕΦΤ), ενώ άλλες σχεδιάζουν τις κινήσεις τους (λ.χ. όμιλοι Μυτιληναίου και Κοπελούζου). Χαρτοφυλάκιο, δε, με σημαντικούς εμπορικούς και βιομηχανικούς πελάτες έχει η Elpedison Εμπορική, θυγατρική των Ελληνικών Πετρελαίων και της ιταλικής Edison, η οποία  ωστόσο αποφεύγει να βγει ακόμη στα νοικοκυριά.

Ο διευθυντής πωλήσεων Αλέξανδρος Μουρελάτος αναφέρει ότι “ η προσφορά προϊόντων στον οικιακό τομέα θα είναι αξιόπιστη μόνον εφόσον ολοκληρωθεί η αναδιάρθρωση των τιμολογίων της ΔΕΗ – καθώς αναμένεται και η δεύτερη φάση – με παράλληλη σύνδεση της χονδρικής με τη λιανική”.

Ο ίδιος επισημαίνει ότι η εταιρεία δεν θα κινηθεί στη λογική των τηλεπικοινωνιακών πακέτων και προαναγγέλλει την εμφάνιση προτάσεων για τον εμπορικό και βιομηχανικό καταναλωτή και στην χαμηλή τάση.

Οι ιδιωτικές “ΔΕΗ” είναι πλέον μια πραγματικότητα και οι τελευταίες αυξήσεις στο ρεύμα εκ των πραγμάτων οδηγούν τα νοικοκυριά στο …ψάξιμο. Η ΔΕΗ, η οποία έχει χάσει μερίδιο της τάξης του 5% από την πίτα των 5 δισεκατομμυρίων ευρώ που ήταν μέχρι πρότινος μονοπώλιό της, αναμένεται να “βγει” περισσότερο επικοινωνιακά στους πελάτες της, μετά και την πρόσφατη τοποθέτηση στη θέση του Γενικού Διευθυντή Εμπορίας ενός έμπειρου στελέχους της, όπως είναι ο κ. Λάζαρος Καραλάζος.
PROTO THEMA

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου