27.7.14

ΣΠΑΡΤΗ - Ένα "ανύπαρκτο" αεροπλάνο μέσα σε ένα αεροδρόμιο φάντασμα στοίχισε τη ζωή δύο ανθρώπων

Οι δυο έμπειροι πιλότοι είχαν πολλές ώρες πτήσεις
Θρίλερ θυμίζει η πτώση του αεροπλάνου χθες στην Σπάρτη, κατά την οποία δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, στο δημοτικό αεροδρόμιο Λευκοχώματος στο Πυρί της Σπάρτης. 
Ο 52χρονος χειριστής Δημήτρης Χελάς από την Αθήνα και ο 35χρονος συγκυβερνήτης και πρώην προέδρος της Αερολέσχης Καλαμάτας Παναγιώτης Χρονόπουλος από το Πεταλίδι Μεσσηνίας, που εργαζόταν ως μηχανικός αεροσκαφών.
Οι δύο άτυχοι άνδρες ξεκίνησαν μαζί με έναν ακόμη φίλο τους με Ι.Χ. αυτοκίνητο από το Πεταλίδι, για να πετάξουν όλοι διαδοχικά με το διθέσιο AventuraUltralight. Πρώτοι, θα έμπαιναν στο αμφίβιο αεροσκάφος οι δυο έμπειροι πιλότοι, που είχαν πολλές ώρες πτήσεις.
Λάθος χειρισμός οδήγησε στο δυστύχημα
Το τραγικό δυστύχημα κατά πάσα πιθανότητα οφείλεται σε λάθος χειρισμό, κατά την απογείωση όταν ο πιλότος μπέρδεψε τον μοχλό που κλείνουν οι ρόδες με τον μοχλό που ανοίγει το αλεξίπτωτο:
«Δυστυχώς οι πιλότοι έκαναν κακό χειρισμό. Αντί να τραβήξουν τον μοχλό α', σήκωσαν τον μοχλό β' με αποτέλεσμα να εκτοξευτεί το αλεξίπτωτο του αεροπλάνου και να πέσει με τη μύτη στο έδαφος», επιβεβαίωσε ο υπεύθυνος του αεροδρομίου Σπάρτης και αντιπρόεδρος στην επιτροπή διαχείρισης Αντώνης Φελούρης.
Ο αυτόπτης της τραγωδίας, ήταν αυτός που κάλεσε βοήθεια μετά την πτώση, ενώ η πυροσβεστική που μετέβη αμέσως στο σημείο δήλωσε ότι είχαν ακόμη σφυγμό, όταν ανασύρθηκαν...
Οι τρεις φίλοι σκόπευαν να κάνουν δοκιμές πριν το αγοράσουνγι' αυτό δεν είχαν δηλώσει σχέδιο πτήσης, κάτι που οφείλουν όλα τα αεροσκάφη ανεξαρτήτως μεγέθους. Ειδικά για τη συγκεκριμένη περιοχή, όλα τα στοιχεία έπρεπε να είχαν δοθεί στο αεροδρόμιο της Πάχης Μεγάρων, στο οποίο υποβάλλουν σχέδιο πτήσης τα σκάφη που κινούνται από και προς τους κοντινούς αερολιμένες στα Κύθηρα και την Καλαμάτα.
Αδιευκρίνιστο σε ποιον ανήκε το αεροπλάνο
Δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη σε ποιον ανήκε το λιλιπούτειο αεροπλανάκι που θυμίζει χαρταετό. Ο κωδικός Ι-Α651 ανήκει σε ιταλικό νηολόγιο, αλλά παραμένει άγνωστο αν ο ιδιοκτήτης ήταν Έλληνας και ποιος ήταν αυτός. Μια πληροφορία που λέει ότι ανήκε σε κάτοικο της Λακωνίας, δεν έχει επιβεβαιωθεί. Άγνωστο παραμένει και ποιος άνοιξε την πύλη του αεροδρομίου για να μπουν οι τρεις φίλοι.
Όποιος ήθελε έμπαινε στο αεροδρόμιο «φάντασμα»
Φάντασμα θύμιζε για σχεδόν 25 χρόνια το αεροδρόμιο στο Πυρί. Ανήκει κατά χρήση στην Πολεμική Αεροπορία και κατά κυριότητα στο Υπουργείο Οικονομικών. Ως το 2008 υπήρχε εκεί κλιμάκιο της 359 MAEΔΥΑπό το 2009 είχε περάσει στην ιδιοκτησία του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, το οποίο όμως δεν έχει εγκαταστήσει άλλα αεροσκάφη, υλικά ή συσκευές, γι' αυτόάλλωστε δεν φρουρείται.
Στις 11 Σεπτεμβρίου 2013,το ΓΕΑ το παραχώρησε στο δήμο Σπάρτης, που είχε υποβάλλει αίτηση στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας να το εκμεταλλευτεί. Εδώ και δυο μήνες είχε ξεκινήσει ο έλεγχος από την Υ.Π.Α. για να δοθεί η άδεια, κάτι που είναι εξαιρετικά χρονοβόρο μια και υπάρχουν πολλές παράμετροι που πρέπει να ελεγχθούν. Για το λόγο αυτό, η Υ.Π.Α. δεν έχει καταχωρήσει το αεροδρόμιο Σπάρτης (ΚΑΣΠ) στην κατηγορία των «Δημοτικών Αερολιμένων», στην οποία υπάγονται αυτοί της Κάσου (ΔΑΚΑ), της Λέρου (ΔΑΛΕ), της Σητείας (ΔΑΣΤ) και τουΚαστελλορίζου (ΔΑΖΟ) που λειτουργούν χωρίς προβλήματα.
Αντίθετα, το περιλαμβάνει στην κατά μια βαθμίδα ανώτερη κατηγορία των «Κρατικών Αερολιμένων Εσωτερικών Συγκοινωνιών», στην οποία υπάγονται 26 αεροδρόμια. Από αυτά, πέντε βρίσκονται σε «λειτουργία υπό αναστολή», μεταξύ αυτών και της Σπάρτης όπου συνέβη το τραγικό δυστύχημα. Τα υπόλοιπα μη λειτουργικά είναι του Αγρινίου (ΚΑΑΓ),της Ανδραβίδας (ΚΑΝΔ), του Επιταλίου (ΚΑΕΠ) και του Καστελλίου (ΚΑΤΛ).

 spirospero.gr

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου