11.3.16

OI 12 MIΚΡΟΙ «ΜΗΤΣΟΙ» ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΠΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

Του: ΑΝΤΩΝΗ. ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ
Ήταν απολαυστικός, όπως και επι σειρά ετών στις ανακοινώσεις του. Ο μεγαλομέτοχος της ΠΑΕ ΣΚΟΝΤΑ ΞΑΝΘΗ ,που πήρε πρωτοβουλία να μαζέψει την προσεχή Πέμπτη ,τους 12 μικρούς «Μήτσους» του πρωταθλήματος. Για να στείλει μήνυμα στους 4 μεγάλους. Για να τους πει ότι δεν πάει άλλο. Για να τους θέσει ενώπιων των ευθυνών τους .Ήταν καυστικός ευθύς και δεν μάσησε τα λόγια του: " Στη ζωή μου είμαι απόλυτα συνεπής διότι αυτό είναι το πιστεύω μου. Την ημέρα που μας έστειλε η Λίγκα την ειδοποίηση για την συνάντηση, στείλαμε επιστολή για το ποιοι ιδιοκτήτες θα είναι εκεί, για να δούμε με ποιους θα μιλήσουμε. Δεν πήραμε καμία απάντηση. Είχα επίσης αναφέρει ότι αν δεν ήταν οι Ολυμπιακός, ΠΑΟ, ΠΑΟΚ, ΑΕΚ δεν θα συμμετείχαμε. Εκ του αποτελέσματος, δεν υπήρξαν οι παρουσίες δυο ιδιοκτητών και ήμουν συνεπής με την θέση μου από την αρχή.
Είμαι αρκετά χρόνια στο ποδόσφαιρο. Έχω ζήσει θετικές και αρνητικές στιγμές. Η πιο θετική στιγμή ήταν όταν η Ελλάδα, η πατρίδα μου, κέρδισε το EURO. Η πιο αρνητική είναι η σημερινή κατάσταση που ζούμε στο ελληνικό επαγγελματικό ποδόσφαιρο. Η περιρρέουσα ατμόσφαιρα και το επίπεδο επικοινωνίας των μεγάλων ομάδων. Διαχρονικά πάντα υπήρχε αντιπαράθεση. Αυτά όμως που γίνονται σήμερα, ενέχουν προσωπικούς χαρακτηρισμούς και επιθέσεις που δεν θυμάμαι να τα έχουμε ξαναζήσει στο παρελθόν", είπε αρχικά και συνέχισε:
ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΑ ΟΠΛΑ
"Προσπάθησα να σκεφτώ αυτή τη συνέντευξη Τύπου και θέλω να πω αυτό που αισθάνονται 9.000.000 Έλληνες. Πάντα οι μεγάλοι είχαν διαφορές, αλλά οι κόντρες έμειναν στα θεσμικά όργανα. Υπήρχε ευπρέπεια, πολιτισμός και σεβασμός στην προσωπικότητα του απέναντί μας, του αντιπάλου μου. Ανεξάρτητα με τις όποιες διαφορές υπήρχαν. Αυτό το παιχνίδι που έχει ξεκινήσει τελευταία με τις προσωπικές προσβολές, πρέπει να σταματήσει... χθες. Δεν είναι αργά, διότι αν συνεχιστεί αυτό, κάποιοι από εμάς που έχουμε άδεια οπλοφορίας, θα πάρουμε όπλα, καραμπίνες, φτυάρια και τσεκούρια. That's it...".
ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΙΑ: "Δεν μπορούμε να κατηγορούμε το φίλαθλο κοινό για την κακή τους συμπεριφορά, όταν οι ιδιοκτήτες των μεγάλων έχουν τέτοια συμπεριφορά. Οι ευθύνες τους είναι μεγάλες. Έχουν μεγάλο φίλαθλο κοινό από πίσω. Το τι θα πει ο μικρός Πανόπουλος που έχει πέντε από πίσω που δεν τους ξέρει ούτε η μάνα τους, δεν θα του δώσει κανείς σημασία. Δεν είναι όμως το ίδιο με τους τέσσερις μεγάλους. Να πέσουν οι τόνοι και οι προσωπικές επιθέσεις... χθες. Χθες ρε γαμώτο, δεν γίνεται. Η κατάσταση στη Σούπερ Λίγκα δεν είναι καλή. Είναι από κακή ως πολύ κακή. Δεν την ονειρεύτηκα έτσι και δεν την ονειρευτήκαμε έτσι όσοι την ξεκινήσαμε".

Σ.Λ:ΠΩΣ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΠΩΣ ΕΓΙΝΕ". Τότε ήμασταν όλοι μαζί, όταν την ξεκινούσαμε. Τα 3-4 πρώτα χρόνια ήταν από καλά ως πολύ καλά. Πάντα οι τέσσερις μεγάλοι συμφωνούσαν μαζί. Και έσοδα από χορηγίες είχε η Λίγκα και ικανοποιητικά τηλεοπτικά και περισσότερο κόσμο στα γήπεδα και δεν διακόπτονταν τα παιχνίδια. Οι τέσσερις μεγάλοι άρχισαν πάλι να βλέπει ο καθένας από τη σκοπιά του διαφορετικά το ποδόσφαιρο και σιγά σιγά απαξιώθηκε το προϊόν. Έχουμε φτάσει σε αυτό τον πάτο. Πιο πάτος δεν γίνεται.
Η ΔΟΜΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ
Η δομή της Σούπερ Λίγκα πρέπει να αλλάξει σε όλα. Να επαναπροσδιοριστεί ο λόγος ύπαρξής της και που αυτή στοχεύει. Ποιος είναι ο στόχος και ποια θα είναι τα μέσα που θα χρησιμοποιήσουμε. Απλά πράγματα. Θα μου πείτε, ο Μποροβήλος φταίει; Όχι δεν φταίει ο Μποροβήλος. Φταίνε πολλά, φταίει και ο Μποροβήλος. Αλλά, δεν πρέπει να είναι το εξιλαστήριο θύμα. Αν ήμουν στην θέση του και κάνω μια παρένθεση και μου έλεγε κάποιος από τους τέσσερις να παραιτηθώ, θα έλεγα 'δεν με πάτε μια; Δεν σας πάω 100' και θα έφευγα. Είναι άδικο να λέμε ότι είσαι υπόδικος, σήκω φύγε. Είναι άδικο".
ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΗ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΕΚ
 "Ποιος φταίει για τα οικονομικά προβλήματα, για την απαξίωση, για τα επεισόδια και για όλα τα προβλήματα; Είναι μηδαμινές οι ευθύνες που έχουν οι μικρομεσαίες ομάδες, οι... φιλιππινέζες που είπε η ΑΕΚ. Οι ευθύνες είναι τεράστιες που έχουν οι τέσσερις μεγάλοι. Την ευθύνη την έχουν αυτοί και είναι πλήρης. Δεν συνεννοούνται για ένα καλό ποδόσφαιρο. Όχι επειδή το λέω εγώ.
Πόσα χρόνια έχει να πάρει χορηγία η Σούπερ Λίγκα; Η ασυνεννοησία των μεγάλων φταίει. Από το κακό προϊόν την πληρώνουν πρώτα απ' όλα οι ίδιοι, μικρός και ο ανταγωνισμός. Η θέση της ΠΑΕ ΑΕΚ να μοιραστεί το 40% των εσόδων του Champions League στις μικρομεσαίες ομάδες, είναι fair. Είναι η ελάχιστη εξιλέωση για το πού έχουν καταντήσει το ποδόσφαιρο οι μεγάλοι όλα αυτά τα χρόνια. Η πρόταση της ΑΕΚ έχει μια θετική πλευρά, θα πρότεινα στην ΑΕΚ και στους άλλους τρεις μεγάλους να σκεφτούν το εξής. Στα μεγαλύτερα προηγμένα πρωταθλήματα, το μεγαλύτερο ποσοστό των τηλεοπτικών, ένα 70% περίπου, πάει ισομερώς σε όλες τις ομάδες και το υπόλοιπο ανάλογα με την βαθμολογική θέση. Στην Γαλλία το 100% πάει ισομερώς σε όλες τις ομάδες".
ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ 12
«Δεν ξέρω και δεν γνωρίζω πόσοι από τους 12 ιδιοκτήτες των υπολοίπων ομάδων θα εκτιμήσουν να βρεθούν στην συνάντηση την ερχόμενη Πέμπτη. Θα παρουσιάσουμε μια πρόταση στους τέσσερις μεγάλους και η απόλυτη λογική λέει να συμφωνήσουν. Μπορεί και όχι, αλλά είναι σημαντικό να έχουν υπόψιν ότι η πρόταση που θα έχουν στα χέρια τους εκπροσωπεί τη λαϊκή βάση, δηλαδή τις 12 μικρομεσαίες ΠΑΕ. Με βρίζουν Παναθηναϊκοί, Ολυμπιακοί, ΑΕΚτζήδες, ΠΑΟΚτζήδες ότι η Ξάνθη είναι παράρτημα. Δεν υπήρξε ποτέ παράρτημα κανενός, δεν ζητήσαμε τίποτα από κανέναν. Τις τρεις φορές που βρεθήκαμε στο χείλος του γκρεμού, ήμασταν μόνοι μέχρι το τέλος. Για όσο χρόνο και ελπίζω να είναι λίγος, μείνω στο ποδόσφαιρο και στην Ξάνθη, έτσι θα είναι.
Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα... Όλοι κρινόμαστε. Δεν έχω να πω τίποτα άλλο»
ΠΕΡΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ-ΕΠΟ
"Δεν θα γίνω ο δικαστής των δικαστών. Θα αποφανθεί η δικαιοσύνη για όλα αυτά, αλλά θα πρέπει εμείς οι ίδιοι οι υπάρχοντες, θα πρέπει να κάνουμε το ποδόσφαιρο αυτό που πρέπει να είναι. Εγώ, ας πούμε. είμαι κατηγορούμενος, αλλά έχω καλές θέσεις για το ποδόσφαιρο. Δεν θα με ακούσετε; Ας είμαι και φυλακή ακόμα...".
ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΤΗΣΙΑ
 "Η ΕΠΟ έπρεπε να έχει διαφορετική ετικέτα. Έπρεπε να λεγόταν διαιτησία, όχι ΕΠΟ. Αν στους τέσσερις μεγάλους εξασφάλιζα μια σωστή διαιτησιά, σιγά μην ενδιαφέρονταν για τις εθνικές ομάδες και λοιπά. Αν ερχόταν η λύση στη διαιτησία, η ΕΠΟ θα έχανε το exposure και τη διαφήμιση που της κάνουν. Αυτοί που αποφασίζουν για την διαιτησία θα πρέπει να είναι και από την ΕΠΟ και από την Σούπερ Λίγκα. Καμία πρόταση δεν θα γίνει, αν πρώτα δεν μιλήσω με τις άλλες 11 ομάδες".
Ο ΝΟΜΟΣ ΚΟΝΤΟΝΗ
"Λίγα πράγματα ξέρω για να είμαι ειλικρινής. Θεωρώ ότι έπρεπε να αναβληθούν οι αγώνες του Κυπέλλου, ήταν... must. Όσον αφορά το σταμάτημα του Κυπέλλου, διαφωνώ. Ο υπουργός θα έπρεπε να πάει στην ΕΠΟ και να της πει 'αγαπητή μου, μου δίνει ο νόμος τη δυνατότητα να σταματήσω το Κύπελλο. Δεν θέλω να κάνω χρήση της υπερεξουσίας που έχω. Αλλά τα επόμενα παιχνίδια θα είναι χωρίς φιλάθλους και καλοί ξένοι διαιτητές'. Αν απαντούσε η ΕΠΟ άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε, τότε θα το σταματούσα. Δεν είναι δίκαιο.
Οποιαδήποτε Πολιτεία δεν είναι ανεγκέφαλη. Θα πάρει πίσω τα μέτρα αν πάμε σε μία πιο ομαλή ροή. Είναι κάτι που μπορούμε να το κάνουμε. Οι κεφαλές των τεσσάρων ομάδων, πρέπει να δούν τα πράγματα αλλιώς, έστω και τώρα. Το πονάει κεφάλι, κόβω κεφάλι δεν μπορεί να γίνει. Πόσο εύκολο να γίνει; Να κλείσουν οι Σύνδεσμοι; Μπορεί να μην πιάσει το 100% αλλά και 30% να πιάσει, μπορεί να είναι καλό. Εγώ δεν ξέρω αν ήμουν στην θέση ενός από τους μεγάλους, αν θα μπορούσα να το κάνω ή αν δεν θα μπορούσα και θα έλεγα ότι φεύγω. Όσο είμαι στο ποδόσφαιρο, θα πολεμάω για τα πιστεύω μου, ανεξάρτητα για το ποιος είναι αυτός που θα τα εφαρμόσει".
ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΙΚΡΟ-ΕΞΑΡΤΗΣΕΙΣ
"Λέγομαι Ξάνθη και τα οικονομικά μου είναι άσε να πάνε στο διάολο και έχω ένα ρόστερ κακό. Δεν θα πάω κάπου να βοηθηθώ; Όταν οι ομάδες έχουν φτάσει σε τέτοια εξαθλίωση, θα έχεις ένα βαθμό εξάρτησης; Αλλά ποιοι έχουν οδηγήσει εκεί το ποδόσφαιρο και συμβαίνει αυτό; Αν υπάρχει θέληση και βούληση, μπορούν και οι τέσσερις μεγάλοι ιδιοκτήτες, μπορούν να αλλάξουν την στρατηγική τους. Δεν μπορούν να μη δουν τη λογική, θα την δουν...".
ΒΑΖΕΙ ΠΩΛΗΤΗΡΙΟ ΑΛΛΑΔΕΝ ΦΕΥΓΕΙ …ΕΥΚΟΛΑ.
"Ποια χρόνια; Σε λίγα χρόνια μπορεί και να έχω πεθάνει."
Για τα στημένα ματς, απάντησε"Ακούω τι λέγεται, αλλά η άποψή μου είναι να στήσουμε από την αρχή το ποδόσφαιρο. Αν πάμε και σε αυτό το κομμάτι, στήνουν και στα τοπικά. Όλα έχουν να κάνουν με την τραγική οικονομική κατάσταση του ποδοσφαίρου. Κάποιοι μπορούν να τσοντάρουν και να ισοσκελίζουν και άλλοι όχι.
Δεν ανακαλύψαμε νέο πλανήτη. Το στοίχημα γίνεται σε όλη την Ευρώπη. Αν πάτε στον Ισπανό, τον Ιταλό ή τον Πορτογάλο θα ακούσετε τα μύρια όσα. Η Ελλάδα δεν είναι η μόνη που το κάνει και δεν πρέπει να είναι δακτυλοδεικτούμενη. Συμφωνώ πως δεν έχουν γίνει επενδύσεις και δεν έχουν δοθεί λεφτά από την Πολιτεία, την ΓΓΑ και τις ΠΑΕ για τις κάμερες στα γήπεδα και τα μέτρα. Δεν θεωρώ πως είναι εύκολο να γίνει. Εάν εμείς οι ιδιοκτήτες βάλουμε περισσότερη λογική στο ποδόσφαιρο, θα επενδύσουμε λιγότερο στο κομμάτι της βίας" καιγια την πώληση της Ξάνθης συμπληρώνει…  "Η Ξάνθη είναι  ίσως η μόνη ομάδα στην Ευρώπη δεν έχει μια δραχμή δάνειο και είναι όλα πληρωμένα. Στις 30/6/2016 θα έχει ταμείο γύρω στις 230.000 ευρώ. Έχουμε ένα ιδιόκτητο γήπεδο και ένα μικρό προπονητικό Κέντρο. Το μέλημά μου είναι που θα αφήσω την ομάδα."
ΑΝ ΔΕΝ
 "Δεν ξέρω, δεν το έχω σκεφτεί. Δεν είμαι έτοιμος να απαντήσω σε κάτι τέτοιο...".

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου