19.5.16

Ο ερωτύλος πρέσβης της Βενεζουέλας: Περιγραφές που σοκάρουν

Κάτσε καλά με εμένα έλεγε στις πέντε Ελληνίδες
-Έπεσαν θύματα βάναυσης σεξουαλικής κακοποίησης από τον πρώην πρέσβη Φρανκλίν Ραμόν Γκονσάλες
 - Περιγραφές που σοκάρουν για όσα έλεγε και όσα ζητούσε

Ανατριχίλα και αποτροπιασμό προκαλούν οι μαρτυρίες των γυναικών που έπεσαν θύματα βάναυσης σεξουαλικής παρενόχλησης από τον πρώην πρέσβη της Βενεζουέλας στην Αθήνα Φρανκλίν Ραμόν Γκονσάλες.  «Κατά τη διάρκεια της συνάντησης (σ.σ.με μαθητές!) δεν σταμάτησε να με χαϊδεύει», περιγράφει μία υπάλληλος. «Ηρθε κι έπιασε τα οπίσθιά μου», αναφέρει μια δεύτερη και περιγράφει πώς κατάφερε να γλιτώσει από το βιασμό...

Ο πρέσβης που απομακρύνθηκε από την Ελλάδα μετά από επιστολή -παρέμβαση του Αλέξη Τσίπρα προς τον Νικολάς Μαδούρο, με επίκληση της προστασίας του ηθικού πλεονεκτήματος της Αριστεράς», όπως προκύπτει από τις μαρτυρίες των θυμάτων του δεν έχανε ευκαιρία να εκδηλώνει τις αρρωστημένες ορέξεις του στις εργαζόμενες στην πρεσβεία. Η υπόθεση που αποκάλυψε το Πρώτο Θέμα έχει προκαλέσει πολιτική θύελλα, ενώ η ΝΔ φέρνει το ζήτημα στη Βουλή με ερώτηση που κατέθεσαν προς τον πρωθυπουργό γυναίκες βουλευτές του κόμματος.

Δείτε τις μαρτυρίες πέντε γυναικών που έπεσαν θύματα του ερωτύλου πρέσβη:

Καταγγελία 1: Κόρης πρώην υπουργού του ΣΥΡΙΖΑ
«Μου χάιδευε τα οπίσθια και το μπούτι»

Σε μια άλλη επιστολή, που φέρεται έχει συντάξει Ελληνίδα υπάλληλος και κόρη πρώην υπουργού του ΣΥΡΙΖΑ, αναφέρονται ανατριχιαστικές λεπτομέρειες για τη δράση του Βενεζουελάνου πρέσβη. «Πάντα όταν μπαίνω στο γραφείο του με θέλει δίπλα του, πάντα με φιλάει στα μάγουλα και μου χαϊδεύει τα οπίσθια και την πλάτη. Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης στο δημαρχείο της Πεύκης, η οποία πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 2013, ο πρέσβης μού χάιδευε το μπούτι. Μετά στο αυτοκίνητο μου είπε ότι πρέπει να φοράω μίνι φούστα για να φαίνομαι περισσότερο γυναίκα. Μια μέρα, τον ίδιο μήνα, εκείνος είχε μια συνάντηση με μαθητές που είχαν πάει για να μάθουν πληροφορίες για τη Βενεζουέλα. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης δεν σταμάτησε να με χαϊδεύει. Δεν μπορούσα να αντιδράσω μπροστά στους μαθητές. Οταν αντιδρούσα μου έλεγε ότι αν ήθελε μπορούσε να έχει πέντε Κινέζους να δουλεύουν στη θέση μας στην πρεσβεία».


Καταγγελία 2:
«Μου ζήτησε γυμνός να του κάνω μασάζ»

Μία από τις υπαλλήλους περιγράφει την απόπειρα βιασμού της και πώς πάλεψε μαζί του και κατάφερε να γλιτώσει. «Ηρθε και έπιασε τα οπίσθιά μου. Αιφνιδιάζομαι, είναι η αλήθεια. Πέρασαν λίγες μέρες χωρίς να συμβεί κάτι παράξενο. Εκανα λάθος, σκέφτομαι, και ησύχασα. Μέγα λάθος! Επιστρέφοντας από τη δουλειά το μεσημέρι, με καλεί στην κρεβατοκάμαρα. Ηταν γυμνός από τη μέση και πάνω, επιδεικνύοντας τη σωματική ρώμη του. Μου ζήτησε να του κάνω μασάζ και επειδή αυτό υπερβαίνει τα καθήκοντά μου, φυσικά αρνήθηκα. Δεν πτοήθηκε ιδιαίτερα και με διέταξε να τον φιλήσω τραβώντας με με βία από τα χέρια. Αρχισα να αρνούμαι μεγαλόφωνα και προσπάθησα να ξεφύγω. Μετά από αυτό το γεγονός σε καμία περίπτωση δεν ήθελα να μείνω μόνη στο σπίτι με τον πρέσβη, ο οποίος δεν λογάριασε κανένα ηθικό ή λογικό παράγοντα, ούτε την επαγγελματική του ιδιότητα για να με παρενοχλήσει σεξουαλικά. Του ζήτησα να ξεκαθαρίσουμε τους ρόλους μας στην επαγγελματική μας σχέση. Εκείνος μου είπε στα αγγλικά: «I want you for sex!» («Σε θέλω για σεξ!») 

Καταγγελία 3
«Εσύ τώρα είσαι υγρή ή στεγνή;»

Μια άλλη υπάλληλος αναφέρει: «Στις 7 Νοεμβρίου έλαβα ένα μήνυμα από τον πρέσβη που έλεγε: “Κάτσε φρόνιμα με τον πρέσβη”. Μια μέρα έβαλε το χέρι του μέσα από τη ζακέτα μου και μου χάιδευε την πλάτη και μια άλλη φορά μού χάιδευε τα μπούτια. Μια μέρα κατά τη διάρκεια του μαθήματος Ελληνικών που έκανε, με ρώτησε: “Εσύ τώρα είσαι υγρή ή στεγνή;”, κάτι που με ενόχλησε ιδιαίτερα και με προσέβαλε. Τόσο σε εμένα όσο και στις άλλες συναδέλφους μου πάντα αναφέρει ότι ο μισθός μας είναι πολύ υψηλός και ότι πρέπει να λάβει μέτρα».


Καταγγελία 4
«Ασκούσε φυσική σεξουαλική βία»

Σε άλλη επιστολή εργαζόμενης αναφέρεται: «Ο πρέσβης Φρανκλίν Γκονσάλες μάς έχει βλάψει προσωπικά, έχει φθάσει στο σημείο να ασκήσει φυσική σεξουαλική βία. Η σιωπή μας δεν σβήνει τις συνέπειες που προβλέπουν οι νόμοι για εκείνους που προβαίνουν σε αυτές τις πράξεις αλλά και για εκείνους που τους καλύπτουν. Ο Φρανκλίν Γκονσάλες ανέφερε ότι έχει τη στήριξη του υφυπουργού Πόρας, ο οποίος του είπε να γυρίσει στην πρεσβεία σαν να μην έχει συμβεί τίποτα». Επιπλέον, διευκρινίζει ότι μπορεί μέχρι στιγμής να μην έχουν καταγγείλει το γεγονός στην Αστυνομία, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει ατιμωρησία και συνεχίζει: «Το μοναδικό που απαιτούμε είναι σεβασμός, δικαιοσύνη, τα δικαιώματά μας, ισότητα και προστασία από την κυβέρνηση της Βενεζουέλας απέναντι σε γυναίκες εργαζόμενες. Δεν θέλουμε να το πάμε πιο πέρα το θέμα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι απεμπολούμε τα δικαιώματά μας, πολλές από εμάς δουλεύουμε πολλά χρόνια στην πρεσβεία και ποτέ κανένας δεν μας είχε βλάψει με τέτοιο τρόπο». 

Καταγγελία 5
«Μου έλεγε κάτσε φρόνιμα και μου χάιδευε την κοιλιά»

Μία άλλη υπάλληλος της πρεσβείας αναφέρει στο περιεχόμενο της καταγγελίας της απευθυνόμενη στο Νικολάς Μαδούρο: «Ο πρέσβης Φρανκλίν Γκονσάλες με φίλησε δυο φορές στα μάτια και μια φορά στα χείλη (με τα χέρια του έπιασε τα μάγουλά μου και με φίλησε στα χείλη) και στις 28 Δεκεμβρίου του 2012 προσπάθησε να με ξαναφιλήσει αλλά αντιστάθηκα. Του υπενθύμισα ότι είμαι μια παντρεμένη γυναίκα και ότι επίσης και εκείνος ήταν παντρεμένος και ότι δεν έπρεπε να το κάνει αυτό και μου απάντησε: «Μη ξεχνάς ότι είμαι 100% Βενεζουελάνος». Μου έστελνε μηνύματα στο κινητό μου με περιεχόμενο που δεν αρμόζει σε έναν μορφωμένο άνθρωπο και μου χάιδευε την κοιλιά. Στο τέλος μού έλεγε συνεχώς «κάτσε φρόνιμα», γεγονός που μου προκάλεσε μεγάλο άγχος. Αυτό το πρόβλημα σεξουαλικής και εργασιακής παρενόχλησης υφίστανται ακόμη τρεις γυναίκες συνάδελφοί μου, ελληνικής υπηκοότητας, που αποφάσισαν να μιλήσουν για τους φόβους τους και την ανασφάλεια που νιώθουν. Φοβόμαστε και απευθυνόμαστε σε εσάς για να σταματήσει αυτή η σεξουαλική παρενόχληση. Η κατάσταση αυτή μας έχει προκαλέσει πανικό, συμπτώματα πίεσης, απόγνωση, ανασφάλεια, έλλειψη συγκέντρωσης, εργασιακό στρες κ.λπ.».




protothema

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου