28.3.17

ΑΦΙΕΡΩΜΑ στην Michèle Mouton της Μεσσηνίας !!! Γυναικεία επιχειρηματικότητα στο χώρο του συνεργείου

ΟΔΗΓΟΣ ΑΓΩΝΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ !!!
Γυναικεία επιχειρηματικότητα στο χώρο του συνεργείου
 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΤΟ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ "

Η γυναικεία παρουσία στον επισκευαστικό χώρο δεν είναι ταμπού αλλά επιχειρηματικότητα που αξίζει να αναδειχτεί. 

Στο τεύχος της έντυπης έκδοσης φιλοξενούμε τη Σία Κατσιγιάννη και στο επόμενο την κόρη της Μ. Πολυχρονοπούλου. 
Κάποτε πιστοποιήσαμε στην Αεριοκίνηση μητέρα & κόρη. 
Πήγαμε και τις βρήκαμε στην... Γλυφάδα λίγο έξω από την Πύλο και τους πήραμε συνέντευξη.
Η εφημερίδα «Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου» στα πλαίσια σειράς άρθρων που έχει δημοσιεύσει με την ενασχόληση των γυναικών στο χώρο του αυτοκινήτου και με βάση τα μικρά ποσοστά διείσδυσης συνεχίζει με συνεντεύξεις γυναικών στην Επιχείρηση - Συνεργείο.

Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς και πως προέκυψε η ενασχόληση σας με το αυτοκίνητο και από πια ηλικία;

Γεια σας, είμαι η Αθανασία (Σία) Κατσιγιάννη και είμαι από την Πύλο Μεσσηνίας.
Η ενασχόλησή μου με το αυτοκίνητο προέκυψε κυρίως λόγω του επαγγέλματος του συζύγου μου τα τελευταία 25+ χρόνια. 
Ο άντρας μου, Ηλίας Πολυχρονόπουλος, μηχανικός αυτοκινήτων στο επάγγελμα από την ημέρα που γνωριστήκαμε με είχε πάντα μαζί του, εκτός από γυναίκα του, και βοηθό στη δουλειά του καθημερινά μιας και εμένα μου άρεσε πάρα πολύ να τον βοηθάω και να ασχολούμαι με το αντικείμενο, αν και πιστεύω πως μου άρεσε από πάντα.
 Έτσι πολύ γρήγορα έμαθα τη χρήση των εργαλείων και βέβαια κάθε κομμάτι που απαρτίζουν έναν κινητήρα.

Έχετε σπουδάσει το επάγγελμα του μηχανικού Αυτοκινήτων;

Όχι, δεν έχω σπουδάσει το επάγγελμα του μηχανικού Αυτοκινήτων και οι γνώσεις μου πάνω στο αυτοκίνητο είναι εμπειρικές και μόνο, και τελευταία παρακολουθώ διάφορα σεμινάρια που γίνονται από την ομοσπονδία μας μαζί με την κόρη μου.

Είστε μία από τις πολύ λίγες γυναίκες στην Ελλάδα που εργάζεστε σαν μηχανικός αυτοκινήτων. Πόσο σκληρή θεωρείτε ότι είναι η συγκεκριμένη δουλειά για μια γυναίκα σε ένα ανδροκρατούμενο επάγγελμα;

Βασικά θα ήταν υπερβολή αν έλεγα ότι το επάγγελμά μου είναι μηχανικός αυτοκινήτων. Η δουλειά μου είναι καθημερινά μέσα στο συνεργείο βοηθώντας τον άντρα μου στις επισκευές στο ρόλο του «μαστορόπουλου» θα έλεγα, δίνοντάς του τα εργαλεία, κρατώντας το χώρο καθαρό και τα εργαλεία στη θέση τους. Στις καθημερινές μου υποχρεώσεις είναι, η εύρεση των κατάλληλων και ως επί το πλείστον οικονομικότερων ανταλλακτικών, οι παραγγελίες και παραλαβές, η εξυπηρέτηση πελατών στο πρατήριο καυσίμων που βρίσκεται στον ίδιο χώρο, η τιμολόγηση, και κάποιες φορές όταν λείπει ο μάστορας κάνω κάποιες εργασίες που είναι εφικτές για μένα μέσα στο συνεργείο. Η συγκεκριμένη δουλειά δε νομίζω πως είναι σκληρή γιατί είναι ανδροκρατούμενο επάγγελμα, αλλά λόγω της ίδιας της δουλειάς, λόγω βάρους ή δύναμης θα έλεγα…όμως σήμερα η τεχνολογία έχει πάει τόσο μπροστά που υπάρχουν μηχανήματα που μας λύνουν τα χέρια.. άλλωστε υπάρχουν και αδύναμοι άντρες και δυνατές γυναίκες, δε συμφωνείτε; Η τεχνολογία των αυτοκινήτων και γενικά πια των μηχανημάτων έχει προχωρήσει τόσο πολύ που αυτό που χρειάζεται κυρίως είναι μυαλό και γνώσεις πάνω στο αντικείμενο και όχι δύναμη.
gynaikeia epix img3Συνεργείο και πρατήριο υγρών καυσίμων  στη Γλυφάδα (Πύλος Μεσσηνίας)

Ποιες είναι και αν υπήρξαν επιπρόσθετες δυσκολίες μέχρι τώρα, λόγω φύλλου;

Σίγουρα υπάρχουν δυσκολίες κυρίως θα έλεγα από τον ίδιο τον μάστορα ο οποίος ξεχνάει πολλές φορές ότι είμαι γυναίκα και έχει περισσότερες απαιτήσεις από μένα θεωρώντας δεδομένο ότι αυτό που μου ζητάει το γνωρίζω ή ότι μπορώ να το κάνω. Και καμιά φορά και οι ίδιοι οι πελάτες όταν τους ρωτάω πως μπορώ να τους εξυπηρετήσω είναι διστακτικοί και αποφεύγουν αλλά στο τέλος τους αποδεικνύω ότι κάνουν λάθος και με εμπιστεύονται.

Ποια είναι η καλύτερή σας στιγμή από την μέχρι τώρα πορείας σας σε μία δουλειά, που κατά την κοινωνία μας ανήκει στους άντρες;

Οι καλύτερές μου στιγμές είναι όταν οι άλλοι μου λένε «δε μπορείς» και το πείσμα μου να τα καταφέρω υπερνικά όλα τα εμπόδια!

Υπήρξαν στιγμές κατά τις οποίες μετανιώσατε που ασχοληθήκατε με το χώρο επισκευής αυτοκινήτων;

Όχι, δε μετάνιωσα ούτε για μια στιγμή, αγαπώ τη δουλειά μου, αγαπώ τη μουτζούρα, και δε μετάνιωσα ποτέ που ασχολήθηκα τελικά με το χώρο αυτό! Άλλωστε η δουλειά αυτή εξελίχθηκε σε επιστήμη που εμένα προσωπικά μου φαίνεται αστείρευτη και όπως ο γιατρός πρέπει να διαβάζει για κάθε νέα ασθένεια που παρουσιάζεται, φροντίζοντας να δίνει ζωή στον ασθενή του, έτσι ακριβώς και ο μάστορας καθημερινά φροντίζει να ενημερώνεται και να ανακαλύπτει ότι έχει σχέση με το κομμάτι που λέγεται αυτοκίνητο – συνεργείο βρίσκοντας λύση στις όποιες δυσλειτουργίες του εκάστοτε οχήματος, είτε λέγεται αυτοκίνητο, τρακτέρ, μοτό ή ακόμα ακόμη και αλυσοπρίονο. Εμένα προσωπικά πάντως με συναρπάζει το γεγονός πως μια μηχανή μπορεί να κάνει απίστευτα πράγματα!

Οι άντρες επισκευαστές σας έχουν αποδεχτεί ή αντιμετωπίζεστε με κάποια καχυποψία;

Νομίζω πια πως όπως οι άντρες γίνονται κομμωτές, σεφ, νηπιαγωγοί, έτσι έχουν αποδεχτεί και το γεγονός ότι μια γυναίκα μπορεί να βρίσκεται μέσα σε ένα συνεργείο και να τα καταφέρνει εξίσου καλά μ αυτούς! Στα σεμινάρια που πάω δεν έχω νιώσει ποτέ κάποιο άσχημο συναίσθημα καχυποψίας και ίσα ίσα με αντιμετωπίζουν πολύ φιλικά και ζητούν την άποψη μου όπως επίσης είναι και πρόθυμοι να βοηθήσουν.

Τρέχετε σε αγώνες αυτοκινήτων. Τι ακριβώς είδους και μετατροπές γίνονται από εσάς και με τι κριτήρια; Τελικά οι αγώνες είναι hobby ή πάθος;

gynaikeia epix img1
Ναι, τα τελευταία χρόνια ασχολούμαι με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Οι αγώνες είναι το hobby όλης της οικογένειας το οποίο μας «έδεσε» ακόμα περισσότερο και λειτουργούμε όλοι μαζί σαν ομάδα. Δε ξέρω για τους υπόλοιπους, αλλά, για μένα οι αγώνες είναι πάθος, είναι αγάπη γι αυτό που κάνω είτε κάθομαι δεξιά σαν συνοδηγός του άντρα μου είτε κάθομαι στο αριστερό backet σαν οδηγός του πισωκίνητου starlet μας. Οι μετατροπές γίνονται από τον άντρα μου, Πολυχρονόπουλο Ηλία, ο οποίος σαφώς έχει την εμπειρία και την γνώση για όλα αυτά και εγώ έχω αναλάβει το ρόλο του βοηθού, και όλο το υπόλοιπο κομμάτι που χρειάζεται για να πάρει εκκίνηση το αγωνιστικό.

Έχετε μια κόρη που ακολούθησε το επάγγελμά σας. Μυήσατε την κόρη σας να ασχοληθεί ή το επέλεξε μόνη της;

Έχω δύο κόρες, τη Δήμητρα, φοιτήτρια διοίκησης επιχειρήσεων στο ΑΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ η οποία ασχολείται όταν είναι μαζί μας κυρίως με δουλειές του γραφείου και την Μαρία , η οποία τελείωσε ως μηχανικός αυτοκινήτων και συνεχίζει και ως μηχανολόγος μηχανικός. Η Μαρία από μικρή μεγάλωσε μέσα στο συνεργείο, στη μουτζούρα και στις βίδες. Από μικρή έδειξε ενδιαφέρον γι αυτό το επάγγελμα αφού όταν ήταν μόλις 8 χρόνων μάζευε τα ποδήλατα των παιδιών του χωριού και τους επισκεύαζε τα λάστιχα. Είμαι πολύ περήφανη και χαρούμενη που αποφάσισε να ασχοληθεί με το επάγγελμα αυτό.

Πόσο εξοικειωμένη είστε με τη χρήση του διαγνωστικού εξοπλισμού;

Όπως σας είπα πιο πάνω η γνώση μετράει πάνω απ όλα σήμερα και φροντίζω να είμαι ενημερωμένη πάνω σε οτιδήποτε καινούριο υπάρχει για τη δουλειά μου όπως ο διαγνωστικός εξοπλισμός ή το σταθμό πλήρωσης φρέον ή ανταλλακτικά που χρειάζονται για τις επισκευές! Πρόσφατα παρακολούθησα ένα πολύ ενδιαφέρον σεμινάριο σχετικά με το διαγνωστικό εξοπλισμό και ευτυχώς σήμερα υπάρχει το internet και μπορώ να βρίσκω απαντήσεις σε κάθε απορία μου.

gynaikeia epix img4

Ποια ήταν η πιο πετυχημένη στιγμή επισκευής ή εύρεσης βλάβης;

Δεν έχω να περιγράψω κάποια προσωπική τέτοια στιγμή εκτός από πολλές σε συνεργασία με τον άντρα μου. Καμιά φορά δύο μυαλά, 4 μάτια και 4 αυτιά λύνουν πολλές εξισώσεις!

Από το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ έχετε επιμορφωθεί στο παρελθόν. Ποια η άποψή σας για τα σεμινάρια;

Ναι, είχαμε παρακολουθήσει με την κόρη μου Μαρία το σεμινάριο κλιματισμού A/C στην Αθήνα και η άποψή μου είναι ότι γίνεται πολύ καλή δουλειά και όλοι ήταν πολύ συνεργάσιμοι μαζί μας.
Επίσης είχα παρακολουθήσει και τα Webinar σεμινάρια για τον πολύδισκο συμπλέκτη τα οποία ήταν σαν να είμαστε εκεί εξηγώντας μας και απαντώντας στις απορίες μας.

Τι μήνυμα έχετε να στείλετε στον αντρικό επισκευαστικό κόσμο;

Θα έλεγα σε όλους να φροντίζουν να αποκτούν γνώσεις και να αποδέχονται τις γυναίκες στα συνεργεία γιατί κ αυτές μπορούν και έχουν εξίσου τα ίδια δικαιώματα με τους άντρες στο χώρο αυτό. Άλλωστε, τους ομορφαίνουμε το χώρο και τους βάζουμε και λίγο στη διαδικασία να σκέφτονται λίγο παραπάνω πριν μιλήσουν. Ευχαριστώ πολύ για την τιμή που μου κάνατε γι αυτή την συνέντευξη.
gynaikeia epix img2Η Σ. Κατσιγιάννη με την οικογένειά της



Συνέχεια στο επόμενο... με τη κόρη Μ. Πολυχρονοπούλου

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου