22.4.17

ΜΕΣΣΗΝΙΑ - Μαρία Πολυχρονοπούλου: Γυναικεία επιχειρηματικότητα στο χώρο του συνεργείου

 ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΤΟ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ "

Η εφημερίδα «Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου» στα πλαίσια σειράς άρθρων που έχει δημοσιεύσει με την ενασχόληση των γυναικών στο χώρο του αυτοκινήτου και με βάση τα μικρά ποσοστά διείσδυσης, συνεχίζει με συνεντεύξεις γυναικών στην Επιχείρηση - Συνεργείο.
Η γυναικεία παρουσία στον επισκευαστικό χώρο δεν είναι ταμπού αλλά επιχειρηματικότητα που αξίζει να αναδειχτεί. 
Στο τρέχον τεύχος φιλοξενούμε την Μαρία Πολυχρονοπούλου. Κάποτε πιστοποιήσαμε στην Αεριοκίνηση μητέρα & κόρη. Πήγαμε και τις βρήκαμε στην... Γλυφάδα λίγο έξω από την Πύλο και τους πήραμε συνέντευξη.

Πως προέκυψε η ενασχόληση σου με το αυτοκίνητο και από πια ηλικία;

gunaikeia epix img2Γεια σας, είμαι η Μαρία Πολυχρονοπούλου και είμαι 19 ετών. Η ενασχόλησή μου με το αυτοκίνητο ξεκίνησε από τα παιδικά μου χρόνια μιας και οι γονείς μου είχαν βενζινάδικο και συνεργείο. Από τις πρώτες μέρες της ζωής μου η μαμά μου με πήγε στο χώρο αυτό αφού εργαζόταν και αυτή εκεί. Έτσι έμαθα να μεγαλώνω όχι με κούκλες και άλλα κοριτσίστικα παιχνίδια όπως ένα κορίτσι της ηλικίας μου, αλλά με βίδες, κατσαβίδια και πολύ μουτζούρα. Ο πατέρας μου με έβλεπε σα το γιο που δεν είχε και έτσι δεν έχανα ευκαιρία να πηγαίνω μαζί του είτε αυτό λεγόταν διανομή πετρελαίου στα σπίτια, είτε εξωτερικές δουλειές συνεργείου, βοηθώντας τον με τα εργαλεία. Έτσι μου μπήκε το μικρόβιο να ασχοληθώ μ αυτή τη δουλειά!

Έχεις σπουδάσει το επάγγελμα του μηχανικού Αυτοκινήτων;

Όταν έφτασα στην ηλικία των 13-14 χρόνων ήξερα πολύ καλά με τι ήθελα να ασχοληθώ και έτσι αργότερα στο λύκειο γράφτηκα στο επαγγελματικό λύκειο Καλαμάτας, στον τομέα οχημάτων, πήρα πτυχίο σαν μηχανικός αυτοκινήτων και τη φετινή χρονιά θα πάρω και πτυχίο μηχανολόγου μηχανικού. Παράλληλα μ’ αυτό κάνω σεμινάριο για να πιστοποιηθώ ως ελέγκτρια ΚΤΕΟ και παρακολουθώ διάφορα σεμινάρια που αφορούν το αυτοκίνητο. Πριν από 2 χρόνια παρακολούθησα το σεμινάριο ‘’ERASMUS’’ στη Γερμανία για 15 μέρες όπου επισκεφτήκαμε τα συνεργεία της Μersedes και της Toyota στο Βερολίνο. Μια εμπειρία που θα μου μείνει αξέχαστη μιας και ήμουν η μοναδική κοπέλα του γκρουπ.

Εργάζεσαι μαζί με την Σία Κατσιγιάννη τη μητέρα σου. Πόσο σκληρή θεωρείς ότι είναι η συγκεκριμένη δουλειά για μια γυναίκα σε ένα ανδροκρατούμενο επάγγελμα;

Σε ένα ανδροκρατούμενο επάγγελμα η συγκεκριμένη δουλειά για μια γυναίκα είναι αρκετά σκληρή λόγω βαριών εξαρτημάτων αλλά με τα κατάλληλα εργαλεία τα καταφέρνεις όλα. Ως πρότυπο έχω τη μητέρα μου η οποία με στηρίζει και με βοηθάει σε ότι και να κάνω.

Ποιες είναι και αν υπήρξαν επιπρόσθετες δυσκολίες μέχρι τώρα, λόγω φύλλου;

Αρχικά υπήρξε μια δυσκολία όταν πήγα στη σχολή την πρώτη μέρα από το αντίθετο φύλλο όπως «ήρθαν οι γυναίκες να μας πάρουν τις δουλειές» και διάφορα τέτοια, αλλά με τη στήριξη της μητέρας μου και το πάθος μου γι αυτό που ήθελα να κάνω, ήμουν αποφασισμένη και δεν το έβαλα κάτω.

Ποια είναι η καλύτερή σου στιγμή από την μέχρι τώρα πορεία σου σε μία δουλειά, που στα μάτια της κοινωνίας ανήκει στους άντρες;

Καθημερινά πελάτες, φίλοι με επιβραβεύουν όταν με βλέπουν στο συνεργείο και αυτό με κάνει να αισθάνομαι περήφανη και μου δίνει δύναμη να συνεχίσω.

Συστήνω στις γυναίκες που αγαπούν αλλά διστάζουν να ασχοληθούν με αυτή τη δουλειά να μη φοβούνται και με ήθος και αρχές μπορούν να διαπρέψουν σε έναν ανδροκρατούμενο χώρο όπως αυτός του συνεργείου!
Μ. Πολυχρονοπούλου

Υπήρξαν στιγμές που απογοητεύτηκες γιατί ασχολήθηκες με το χώρο επισκευής αυτοκινήτων;

Όπως είπα και πιο πριν απογοητεύτηκα τη πρώτη μέρα που πήγα στη σχολή αλλά είχα τους γονείς μου δίπλα μου οι οποίοι πάντα με στηρίζουν και δεν το έβαλα κάτω.

Οι συνομήλικες σου έχουν αποδεχτεί το επάγγελμα που ασκείς; Πως σε αντιμετωπίζουν;

Φυσικά και έχουν αποδεχτεί το επάγγελμά μου και δεν έχουν κάποιο πρόβλημα και νιώθω και λίγο περήφανη με όλο αυτό. Στις παρέες υπάρχει πάντα θέμα συζήτησης με τα αγόρια τα οποία πολλές φορές με κοιτούν με απορία όταν έχω απάντηση στις ερωτήσεις τους.
gunaikeia epix img3b

Οι γονείς σου σε επηρέασαν να ακολουθήσεις το συγκεκριμένο επάγγελμα ή το επέλεξες από μόνη σου;

Φυσικά και επέλεξα μόνη μου το συγκεκριμένο επάγγελμα, οι δικοί μου με ενθάρρυναν και με έσπρωξαν περισσότερο προς αυτό, με στηρίζουν βοηθώντας με να παρακολουθώ όσα περισσότερα σεμινάρια μπορώ εμπλουτίζοντας τις γνώσεις μου.Με αφορμή το γεγονός ότι ο πατέρας μου είναι εξουσιοδοτημένος συνεργάτης της Π.Ι.ΚΟΝΤΕΛΛΗΣ Α.Ε.Β.Ε στα τρακτέρ CASE και αρκετές φορές έχω παρακολουθήσει σεμινάρια κοντά του, έχω διεισδύσει περισσότερο στο χώρο της πιο βαριάς βιομηχανίας, ο οποίος είναι αρκετά ενδιαφέρον που εξελίσεται συνεχώς και ως αγροτική περιοχή που είμαστε κυρίως ίσως αποφασίσω να ασχοληθώ και πιο επαγγελματικά με το χώρο αυτό. Είτε το αντικείμενο της δουλειάς έχει να κάνει με αυτοκίνητο, είτε με τρακτέρ μέσα στα μελλοντικά σχέδιά μου είναι να δω μια ταμπέλα στο συνεργείο που θα λέει: ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΣ ΗΛΙΑΣ & ΚΟΡΗ αφού πάντα θα έχω ως μέντορα τον πατέρα μου σε κάθε βήμα της ζωής μου!

Πόσο εξοικειωμένη είσαι με τη χρήση του διαγνωστικού εξοπλισμού και τις νέες τεχνολογίες;

Δεν είμαι αρκετά εξοικειωμένη με τον διαγνωστικό εξοπλισμό αλλά με την βοήθεια του πατέρα μου και μέσα από τα σεμινάρια που παρακολουθώ προσπαθώ να μάθω πιο πολλά πράγματα έτσι ώστε να μην έχω πρόβλημα με τις νέες τεχνολογίες. Συγκεκριμένα πριν λίγες μέρες παρακολούθησα ένα σεμινάριο που διοργάνωσε η ομοσπονδία μας και αφορούσε τη χρήση του διαγνωστικού εξοπλισμού.

Ποια ήταν η πιο πετυχημένη σου στιγμή επισκευής ή εύρεσης βλάβης;

Ακόμα δεν έχω κάποια τέτοια εμπειρία γιατί φροντίζω να είμαι πίσω από τον δάσκαλό μου, τον πατέρα μου, προσέχοντας και ακούγοντας κάθε λεπτομέρεια για την διάγνωση της βλάβης και την επίλυση αυτής. Βέβαια, αρκετές φορές ο πατέρας μου ζητάει την γνώμη μου τσεκάροντάς με αν τον παρακολουθώ, και αν συγκρατώ στο μυαλό μου όλα αυτά που κατά καιρούς μου λέει.

Από πού ενημερώνεσαι γενικότερα και από που αντλείς πληροφορίες;

Πιο πολύ ενημερώνομαι από τα σεμινάρια και το internet και πολλές φορές έχω βρει πολύ χρήσιμες πληροφορίες από την εφημερίδα «ΤΟ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ» η οποία είναι πολύ κατατοπιστική και με ενδιαφέρον!

Το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ κάποια στιγμή σε επιμόρφωσε. Σε ποια ακριβώς θεματολογία. Ποια η άποψή σου για τα σεμινάρια γενικότερα;

Ναι, παρακολούθησα δυο σεμινάρια, το ένα πάνω στον κλιματισμό του αυτοκινήτου και το δεύτερο πάνω στο φυσικό αέριο και υγραέριο καθώς επίσης και τα Webinar σεμινάρια τα οποία βρήκα πολύ ενδιαφέροντα. Πιστεύω πως είναι καλό να παρακολουθείς σεμινάρια γιατί συνέχεια ενημερώνεσαι για τα παλιά και τα καινούρια συστήματα και καλό θα ήταν να γίνονται όλο και πιο περισσότερα ώστε να μαθαίνουμε καινούρια πράγματα.
gunaikeia epix img1

Τι μήνυμα έχεις να στείλεις στον γυναικείο κοινό αλλά και στους συνδρομητές της εφημερίδας ως ένα νέο ηλικιακά άτομο; Να ασχοληθεί οι γυναίκες με τον επισκευαστικό κλάδο;

Αρχικά το μήνυμα που θα ήθελα να στείλω είναι ότι όλες οι γυναίκες μπορούμε να ασχοληθούμε με οποιαδήποτε δουλειά αρκεί να αγαπάμε αυτό που κάνουμε πραγματικά. Συστήνω στις γυναίκες που αγαπούν αλλά διστάζουν να ασχοληθούν με αυτή τη δουλειά να μη φοβούνται και με ήθος και αρχές μπορούν να διαπρέψουν σε έναν ανδροκρατούμενο χώρο όπως αυτός του συνεργείου! Σας ευχαριστώ πολύ για την τιμή που μου κάνετε.

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου