15.1.18

ΧΟΥΑΝ ΡΑΜΟΝ ΡΟΤΣΑ: «ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΑ ΤΟΝ ΑΛΑΦΟΥΖΟ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΜΑΝΑΤΖΕΡ ΒΑΡΕΛΑ»

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ –SPORTDAY-ΣΤΟΝ ΑΝΤΩΝΗ.Α.ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟ

Χουάν Ραμόν Ρότσα, ο Αργεντινός που σχεδόν τέσσερις δεκαετίες μετά πιστεύει πως ο δικός του θεός τον έσπρωξε να έρθει στην Ελλάδα και να ριζώσει .Ο Χουάν Ρότσα που προκάλεσε ακραία διαμάχη μεταξύ των «αιωνίων» ερχόμενος για… δεύτερη φορά στην Ελλάδα ως… Μπουμπλής ,που το είχε η μοίρα του να δεθεί με τον Παναθηναϊκό να παίξει την σπουδαία μπάλα που ήξερε να γνωρίσει τιμές και δόξες και ως προπονητής στο πάγκο της, να γίνει Έλληνας και όπως μου είπε να μπερδεύεται με την σειρά όταν το ρωτούν ποια πατρίδα να βάλει πρώτη την Αργεντινή η την Ελλάδα. Η Sportday τον συνάντησε πριν πετάξει για το Κατοβίτσε που διαμένει και έχοντας πολύτιμο συνεργάτη τον Κριστόφ Βαζέχα προπονεί την Πολωνική Ρούχ Χόρζοφ ομάδα στην οποία μεγαλούργησε ο Κριστόφ πριν έρθει στον Παναθηναϊκό.
Σε ένα νοσταλγικό ταξίδι ο συμπαθής στους περισσότερους έλληνες ποδοσφαιρόφιλους Χουάν προκάλεσε την φαρέτρα της μνήμης του και θυμήθηκε εκείνη την ημέρα που αποχαιρέτησε με βουρκωμένα μάτια την μητέρα του και  την πόλη του το Σάντο Τομέ στην επαρχία του Κοριέντες για να αναζητήσει την τύχη του στην μεγαλούπολη του Ροζάριο και την Νιούελς Ολντ Μπόις. Τα θυμάται όλα λες και ήταν χθες.
Όταν μπάλα ξεκίνησε στις αλάνες της γειτονίας του στην περιοχή του Σάντο Τομέ πίσω από τις γραμμές του τρένου. Όταν μετά  το ματς Σάντο Τομέ –Μόντε Κασέρος τον περίμενε ένας κύριος που τον είδε σε δυο παιχνίδια τον πήγε και δοκιμάστηκε για  δέκα λεπτά στην Νιουέλς Ολτ Μπόις και ήταν ο πρώτος που επέλεξαν στα 15 του από τους έξι ανάμεσα σε τρείς χιλιάδες παιδιά. Ιστορία για σενάριο κινηματογραφικής ταινίας η ζωή και η περιπέτεια του. Την επόμενη χρονιά στην πρώτη ομάδα και την μεθεπόμενη στην Εθνική Αργεντινής με προπονητή  Ομάρ Σίβορι στις 19 Απριλίου το 1973 να παίζει τον πρώτο του αγώνα.
« ΑΔΙΚΟΣ Ο ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΥΝΤΙΑΛ ΤΟΥ 1978»
Ο   καλοκάγαθος Χουάν αλλάζει έκφραση όταν του θυμίζω τον αποκλεισμό του από το Μουντιάλ της Αργεντινής το 1978 από τον Λουίς Μεννότι «Κατά γενική ομολογία όχι μόνο έπρεπε να ήμουν στο ρόστερ αλλά να παίζω και βασικός .Εγώ έπαιζα στην θέση του Ορτίζ. Τελικά έμεινα έξω εγώ και κάλεσε και τον Βίλια ο Μενότι για να τον πάρει μαζί με τον Αρντίλες η Τόττεναμ. Όλο μπίζνες .»
«ΤΟ ΜΟΥΝΤΙΑΛ ΤΗΣ ΑΡΓΕΝΤΙΝΗΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΚΑΘΑΡΟ»
Ο Ρότσα επισημαίνει έχοντας αγνοούμενο συγγενή του από την χούντα του Βιντέλα στην Αργεντινή ότι δεν συγχωρεί ποτέ τους συνεργάτες του καθεστώτος .Και ο αριστερός και καλά Μεννότι φαίνεται να συνεργάστηκε με την Χούντα και  να έκανε πολλά μαγειρέματα στο Μουντιάλ «Δεν θέλω να αδικήσω τους φίλους μου Φιγιόλ, Γκαλβάν ,Ταραντίνι, Πασαρέλα, Μπερτόνι, Κέμπες, Λούκε, Γκαλιέγκο αυτοί έδιναν τον αγώνα τους μέσα στο γήπεδο. Αλλά θυμάμαι το 6-0 με το Περού, το γκόλ  της Βραζιλίας στον αγώνα με την Σουηδία που ακυρώθηκε πριν η μπάλα περάσει την γραμμή, το παιχνίδι με την Πολωνία το Πέναλτι του Ντέϊνα στα χέρια του Φιγιόλ και αλλά πολλά. Το μόνο παιχνίδι που πιστεύω ότι ήταν καθαρό ήταν ο τελικός που νίκησαν με 3-1 την Ολλανδία
«Ο ΒΑΡΔΙΝΟΓΙΑΝΝΗΣ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΜΠΟΥΜΠΛΗΣ»
Το 1975 ο Παναθηναίκός στέλνει τον Λώρη Θεοφάνη και τον Ντε΄Φαρία να δουν στον αγώνα για το Λιμπερταδόρες μεταξύ της Παραγουανής Τσακαρίτα –Νιούελς Ολντ Μπόις
να δουν τον ποδοσφαιριστή Ροντρίγκες, και επιλέγουν αν αυτού τον Χουάν Ραμόν Ρότσα που επισημαίνει με έμφαση ότι «Ήταν η μοίρα μου η Ελλάδα και ο Παναθηναϊκός» για να διευκρινίσει με απόλυτο τρόπο για πρώτη φορά  ότι «Συνδέουν τον Βαρδινογιάννη με την  υπόθεση Μπουμπλής .Το δηλώνω μετά από τόσα χρόνια ότι όλα τα χαρτιά έγιναν το 1975 επί Ματζαβελάκη και ο Βαρδινογιάννης δεν είχε καμία σχέση. Και για την ιστορία να προσθέσω ότι ο Γιώργος Μπουμπλής ήταν υπαρκτό πρόσωπο ζούσε στο Μπουένος Αϊρες και δεν προχώρησε τότε η υπόθεση γιατί φοβήθηκε η οικογένεια μην διεκδικήσω περιουσιακά στοιχεία. Οι απόγονοι του ζουν στην Αργεντινή. Πέρασα περιπέτεια εννέα μήνες μου έκοψαν την μπάλα και μου απαγόρευσαν την έξοδο από την χώρα και κάθε δεκαπέντε ημέρες στο αστυνομικό τμήμα. Λες και ήμουν εγκληματίας.»
Θυμάται την πρώτη φορά που ήρθε το 1975 ,και «ορκίστηκε» να μην ξανά έρθει στην Ελλάδα ήρθε ο ταμίας της Νιούελς που είχε πουλήσει τον Χόρχε Βαλντάνο στην Ισπανία  στην Αθήνα και πλήρωσε η ομάδα της Αργεντινής το εισιτήριο της επιστροφής .Ο Παναθηναϊκός δεν του πλήρωσε απολύτως τίποτα. Τότε στο αεροδρόμιο ο Γιάννης Ζαβραδινός του είπε «Εσύ θα γυρίσεις πάλι στην Ελλάδα». Και γύρισε για να μείνει.
«Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΜΠΟΚΑ ΕΚΑΝΕ ΜΠΙΖΝΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ ΜΟΥ»
Τον Ρότσα τον ζήτησε η Φιορεντίνα, η Σπόρτιγκ Λισσαβόνας, η Βαγιαδολίδ μέχρι και η Ουάσινγκτον στην οποία έπαιζε ο Κροίφ με τον Νέσκενς. Ο πρόεδρος της Μπόκα Τζούνιορ όμως Χοσέ Αρμάντο δεν τον έδινε με τίποτα «Ήταν μαγκιά των Βαρδινογιάννιδων  η μεταγραφή. Ο Αρμάντο έκανε μπίζνες με μεταφορές αυτοκινήτων μαζί τους για να πει το ναι.»
«ΑΝΟΙΞΕ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΑΡΓΕΝΤΙΝΗΣ ΑΡΓΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΜΠΟΡΕΛΙ»
Μιλάει με αγάπη για τον Γιώργο Βαρδινογίαννη, με σεβασμό για τον Βαρδή και νοσταλγεί τον μεγάλο  ισορροπιστή όπως τόνισε αείμνηστο Θόδωρο  «Εγώ όταν μιλούσα μαζί του ήταν σαν να μιλούσα με ένα παιδί από το χωριό μου.» θυμάται την μεταγραφή Μπορέλι «Είχαν φέρει ένα βραζιλιάνο διεθνή  τον Νέτο. Στο ημίχρονο του ματς Παναθηναϊκός-ΟΦΗ στο ΟΑΚΑ  στο διάδρομο έξω από τα επίσημα ήταν και οι τρεις εκεί(Βαρδής, Θόδωρος, Γιώργος) με ρωτάει ο κ. Βαρδής «Χουάν Έχουμε πέντε λεπτά να πάρουμε μια απόφαση. Αν ήσουν προπονητής στο Παναθηναϊκό  ποιον θα διάλεγες μεταξύ Νέτο και Μπορέλι. Ο Γιώργος δεν μίλησε γιατί ήξερε τι θα πω .Παρακολουθούσαμε τον Μπορέλι τέσσερα χρόνια. Είπα τον Μπορέλι. Ο Θόδωρος τότε κινητοποίησε το σύμπαν. Άνοιξε μέχρι τράπεζα της Αργεντινής αργία για να πληρωθεί η Ρίβερ-πλέιτ.. Έστειλε τον Καζανάκη στην Αργεντινή και ο Μπορέλι σε τρεις ημέρες έκανε προπόνηση με τον Παναθηναϊκό .Ο Δανιήλ δεν ήξερε τίποτα ,δεν τον ήθελε. Το ίδιο και ο Οσιμ. Μέχρι που πήγα εγώ και έπαιξε ο Μπορέλι και έγραψε ιστορία »
«ΕΓΩ ΕΧΩ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΒΑΡΔΙΝΟΓΙΑΝΝΙΚΟΣ»
Δεν τον ρώτησα κάν για το σήμερα του Παναθηναϊκού το έβγαλε μόνος από μέσα του « Εγώ είμαι βαρδινογιαννικός. Έχω το δικαίωμα να είμαι. Για ποιο λόγο; Γιατί λόγω Βαρδινογιάννη ήρθα στον Παναθηναϊκό, έπαιξα δέκα χρόνια σε τοπ επίπεδο σε Ελλάδα και Ευρώπη, γιατί χάρις σε αυτούς τα παιδιά μου σπούδασαν στο καλύτερο κολέγιο της Ελλάδας και γιατί  μου έδωσαν την ευκαιρία να κοουτσάρω τον Παναθηναϊκό και παρά λίγο να φτάσουμε στο τελικό του τσάμπιονς –λιγκ. Να μου πει λοιπόν κάποιος για ποιο λόγο δεν θα είμαι εγώ βαρδινογιαννικος. Η φυγή των βαρδινογιάννιδων ήταν το μεγαλύτερο σφάλμα στην ιστορία του ελληνικού ποδοσφαίρου για τον Παναθηναϊκό. Θα με βρίζουν αρκετοί η ένα μέρος των οπαδών. Δεν πειράζει. Έχω δικαίωμα να τα πω αυτά γιατί τα έζησα»
«ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΠΑΤΕΡΑ ΗΜΟΥΝ ΣΚΑΟΥΤΕΡ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΕ ΑΚΟΥΣΑΝ ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ»
Για την περίοδο προεδρίας του Νίκου Πατέρα σημειώνει «Την περίοδο του Πατέρα ήμουν Σκάουτερ που δεν ακούστηκε ποτέ η γνώμη μου. Πήγα Αργεντινή έμεινα τέσσερις μήνες πρότεινα πολλούς παίκτες δεν ασχολήθηκαν καν. Παίζουν ακόμη. Ένα όνομα θα σου πω Λαουτάρο Ακόστα ,δεν με άκουσαν πήγε στη Σεβίλλη. Με είχε ρωτήσει μια φορά ο Πατέρας για τον Λούκας Μπάριος .Του είπα να τον πάρει γιατί ξέρει μπάλα, πήρε τον Σισέ που δεν ήξερε μπάλα αλλά έβαζε γκολ.»
«Ο ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΡΟΤΣΑ ΔΕΝ ΑΡΕΣΕΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ…ΣΤΡΙΒΕΙ»
Χαρακτηρίζει ως Μπέκαμ της εποχής του τον Δημήτρη Σαραβάκο, που τα είχε όλα και τον θεωρεί κορυφαίο ποδοσφαιριστή που συνάντησε στην καριέρα του αλλά δεν έκανε δημόσιες σχέσεις .
Θεωρεί κορυφαίες στιγμές του, το 1984 που ως παίκτης πήγε στα ημιτελικά του πρωταθλητριών, και ως προπονητής με τον Παναθηναϊκό το 1996.Ειχε πρόταση από Φιορεντίνα και Σπόρτιγκ Λισαβόνας αλλά ούτε καν συζήτησε γιατί πίστευε ότι την επόμενη χρονιά θα πήγαινε… τελικό. Δεν υπήρξε επόμενη χρονιά. Και το ελληνικό ποδόσφαιρο «Δεν αρέσει ο προπονητής Ρότσα γιατί δεν στρίβει. Θυμάσαι τι έγινε μετά τον Παναθηναϊκό που πήγα στον Άρη. Αλήθεια δεν ξέρω ζει ο Ζελελίδης; Ήταν  ο γενικός αρχηγός  που δεν είπε ποτέ γιατί δεν έφερε τα δελτία. Αυτό μου κόστισε .Μετάνιωσα γιατί δεν πήγα με δικούς μου συνεργάτες σε ομάδες και το πλήρωσα.»
«ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΑ ΤΟΝ ΑΛΑΦΟΥΖΟ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΒΑΡΕΛΑ»
Όταν ο Γιάννης Αλαφούζος  ανέλαβε τον Παναθηναϊκό και έστειλε τον οδηγό του Βαλαβάνη να πάει τον Ρότσα στο Σκάί ο Χουάν θυμάται πως η πρώτη κουβέντα που του είπε ήταν «Να μην κάνει συμφωνία  με τον μάνατζερ Βαρέλα(Ο μάνατζερ που είχε φέρει ο Φέρεϊρα) γιατί θα του φέρει άχρηστους παίκτες. Διάβασα ότι σε πέντε χρόνια στον Παναθηναϊκό ηρθαν…76 παίκτες!!!Έμενα με εδίωξαν γιατί προστάτευα τον Βύντρα ,τον Χριστοδουλόπουλο και τον Σπυρόπουλο που τους χρέωναν καταστάσεις μετά από ένα ματς με τον Λεβαδειακό με δυο τραγικά λάθη του Μπουμσόνγκ. Ας θυμηθεί ο κόσμος τι έγινε τότε. Δεν λένε στον κόσμο την αλήθεια. Επιτρέπεται ο Παναθηναϊκός να καταρρέει και να κάνουν  13 μεταγραφές όταν το προσωπικό ήταν απλήρωτο και να είσαι στις τελευταίες θέσεις; Είναι απαράδεκτοι. Λένε ότι πήγαν στην Ελβετία να μιλήσουν με τους πιστωτές. Εμένα που μου οφείλουν χρήματα γιατί δεν με πήραν;»
«Ο ΜΑΝΑΤΖΕΡ ΤΟΥ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ»
Όταν ο Ρότσα ήταν σκάουτερ ο Μαρίνος Ουζουνίδης πήγε στον Παναθηναϊκό. Τον ρώτησα αν ρωτήθηκε για την απομάκρυνση του. Χαμογέλασε και μου ζήτησε να πάμε …παρακάτω. Για να σημειώσει ότι «Είναι παγκόσμια πρωτοτυπία. Πουθενά στο κόσμο ο μάνατζερ του προπονητή δεν γίνεται να είναι τεχνικός διευθυντής. Απαγορεύεται»
Τον ρώτησα να μου δώσει σε τίτλους τις παθογένειες του ελληνικού ποδοσφαίρου. Γελάει και μου λέει «Φέρε διακόσιες σελίδες για να γράψουμε τους τίτλους. Το ποδόσφαιρο  είναι στη κορυφή στα μεγαλύτερα χρηματιστήρια του κόσμου. Στην Ελλάδα είναι υπό το μηδέν. Το καταλαβαίνουμε η όχι αυτό;»
«Η ΕΛΛΆΔΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ ΤΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΩΝ»
Τον ρώτησα για το φετινό πρωτάθλημα  «Δείχνει να είναι διαφορετικό γιατί είναι κοντά οι ομάδες στην κορυφή. Η Ελλάδα είναι το γηροκομείο των ποδοσφαιριστών. Όχι μόνο τώρα. Από την εποχή του Ζούλιο Σέζαρ με ένα εκατομμύριο το χρόνο που δεν μπορούσε να φορέσει ούτε παπούτσια. Θλίβομαι όταν παίκτες αξίας φτάνουν σε αυτή την κατάσταση. Εγώ ήξερα ότι ο Εσιέν ήταν τελειωμένος ,ο Λεντέσμα το ίδιο. Γιατί πήραν αυτούς και δεν πήραν τον Ροντρίγκες στα 22 του που θα τον πούλαγαν 20 εκ. ευρώ που είναι σήμερα στην Εθνική Αργεντινής; Γιατί πήραν τον Γερμανό Βέμερ και όχι τον Γκόμεζ που πρότεινα με λιγότερα λεφτά από την Αργεντινή και αυτός στην Εθνική; Και στον Ολυμπιακό και στον ΠΑΟΚ (Μπερμπάτοφ)έχουν έρθει τελειωμένοι  παίκτες. Δυστυχώς »
Ο Ρότσα στεναχωριέται για αυτά που λέγονται και γράφονται και με τον πόλεμο των ομάδων για την διαιτησία. Όσο για την νέα ΕΠΟ; Διατηρεί επιφυλάξεις ότι μπορεί να μην τα καταφέρει «Έχω ακούσει ακόμη και στο τοπικό να λένε με υπερηφάνεια ότι έστησαν το παιχνίδι. Δεν κατανοούν ότι είναι συμμέτοχοι στην καταστροφή του ποδοσφαίρου. Πιστεύω ότι δεν θα ζω για να δω άλλο ποδόσφαιρο στην Ελλάδα.»
Στο υστερόγραφο αυτής της συνέντευξης ο Χουάν Ραμόν Ρότσα ρίχνει βόμβες .Τον ρώτησα αν θα πρέπει να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι Μελισσανιδης, Σαββίδης, Μαρινάκης
«Για ποιο λόγο; Για το αυτονόητο. Που είναι ο Βιγιάρ ο πρόεδρος της Ισπανικής ομοσπονδίας; Φυλακή. Που είναι στην Αργεντινή οι αντίστοιχοι; Φυλακή. Που είναι οι περσινοί παράγοντες της ομάδας μου της Ρούχ Χόρζοφ που καταχρέωσαν το ιστορικότερο σωματείο της Πολωνίας; Φυλακή. Εκεί πρόεδρος είναι ο Μπόνιεκ και δεν ακούει κανέναν. Υπό την οικονομική διαχείριση της ομοσπονδίας μέχρι να ξεχρεώσει.»
Το Πολωνικό πρωτάθλημα αρέσει στον Ρότσα γιατί έχει κανόνες και ελπίζει με τον βοηθό του τον  Κριστό Βαζέχα να τα καταφέρουν με την υποστήριξη των διοικητικών παραγόντων κκ Πάτερμαν και Μπικ στα 100 χρόνια της Ρούχ Χόρζοφ  το 20020 να ανέβει στην μεγάλη κατηγορία της Πολωνίας»
Για τον νέο τεχνικό του Ολυμπιακού  Οσκαρ Γκαρσία λέει ότι προτάθηκε στην Λίλ όταν είχε πρόβλημα με τον Μπιέλσα ,στη Σεββίλη το ίδιο. Υποστηρίζει ότι είναι ρίσκο η επιλογή του .Μεγάλο η όχι θα εξαρτηθεί από την προστασία του σωματείου. Γιατί ο Λεμονής και ο Ρότσα δεν έχουν καμιά προστασία γιατί «Ήμαστε παιδιά του κάθε σωματείου. Ήμαστε 200% αναλώσιμοι.»
Το ελληνικό πρωτάθλημα τέλος εκτιμά ότι θα κριθεί μέσα στο Μάρτιο, και θα παιχτεί μεταξύ του Ολυμπιακού που έχει τον αέρα του πρωταθλητή της ισορροπημένης ΑΕΚ και του ΠΑΟΚ αν ξεπεράσει το σύνδρομο των εκτός έδρας αγώνων.
Τέλος για το Μουντιάλ της Ρωσίας πιστεύει ότι είναι η τελευταία ευκαιρία του Μεσι και δεν θα την αφήσει να πάει χαμένη…

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου