21.9.09

Απόσυρση Αυτοκινήτων – Αποσύρονται εκείνα που έχουν κυκλοφορήσει έως τις 31/12/2004.- Πότε θα ισχύσει ;


Τα αυτοκίνητα που ανακοινώθηκε ότι θα μπορούν να αποσυρθούν είναι εκείνα που έχουν κυκλοφορήσει έως τις 31/12/2004.
Τα οικονομικά κίνητρα, που θα διαμορφωθούν στη ρύθμιση την οποία προωθεί η κυβέρνηση για την απόσυρση των παλαιών αυτοκινήτων, θα είναι ανάλογα με τον κυβισμό του αποσυρόμενου οχήματος.
Ξεκινούν από 500 ευρώ, για τους ιδιοκτήτες που θα αποσύρουν οχήματα μέχρι 900 κυβικά, και φθάνουν τα 2.200 ευρώ για οχήματα άνω των 2.400 κυβικών.
Επιπλέον κίνητρο 1.000 ευρώ παρέχεται σε όσους, παράλληλα με την απόσυρση, προχωρήσουν στην αγορά αυτοκινήτου σύγχρονης τεχνολογίας...

τον «πράσινο» δακτύλιο (από 1-9-2011) δεν θα εισέρχονται αυτοκίνητα άνω της 15ετίας, καθώς θα έχουν κόκκινο σήμα κυκλοφορίας.
Τα καινούργια (κάτω από 140 γραμμάρια/χιλιόμετρο) θα έχουν λευκό σήμα κυκλοφορίας και θα μπαίνουν ελεύθερα όλες τις μέρες, ενώ για τα υπόλοιπα θα εξακολουθήσει να ισχύει το σύστημα μονά-ζυγά.
Για τα τέλη κυκλοφορίας στα καινούργια αυτοκίνητα (1η άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2005) μειώνονται κατά 18 ευρώ, ενώ στα παλαιότερα αυξάνονται από 50 έως 150 ευρώ, ανάλογα με τη χρονιά που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά ως καινούργια στην Ελλάδα.
Στα επαγγελματικά αυτοκίνητα, μειώνονται κατά 30% για τα οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει μετά την 1/1/2005, ενώ αυξάνονται από 10% έως και 20% στα παλαιότερα.
Οι κάτοχοι οχημάτων με κινητήρες άνω των 2.000 κ. εκ. θα πρέπει να γνωρίζουν πως, πέραν των αυξημένων τελών, που θα πρέπει να πληρώσουν εάν το όχημά τους έχει κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στη χώρα μας πριν το 2005, θα πληρώνουν επιπλέον 150 έως 650 ευρώ κάθε χρόνο ως έκτακτη εισφορά.
Θέμα ολίγων ημερών είναι πλέον η έναρξη της διαδικασίας για την απόσυρση των αυτοκινήτων, μετά και την υπογραφή της πράξης νομοθετικού περιεχομένου από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια σήμερα. Μιλώντας στο ΑΠΕ ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) Δημήτρης Πάτσιος αναμένεται πλέον η κοινή υπουργική απόφαση σχετικά με τις διατάξεις που θα αφορούν την απόσυρση αυτοκινήτων και αυτό εκτιμά ότι θα συμβεί το αμέσως προσεχές διάστημα.
Το όφελος από την απόσυρση ανά κατηγορία αποσυρόμενου επιβατικού ΙΧ είναι το εξής:
έως 900 κ.εκ. 500€
900-1.400 κ.εκ. 1.000€
1.400-2.000 κ.εκ. 1.500€
2.000-2.400 κ.εκ. 1.800€
2.400+ κ.εκ. 2.200€
Μάλιστα υπάρχει και επιπλέον όφελος που φτάνει τα 1.000 ευρώ για την αγορά νέου οχήματος προδιαγραφών EU4 ή EU5.
Στόχος της κυβέρνησης είναι η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης μέσω της απόσυρσης περίπου 730.000 οχημάτων (60% του γηρασμένου στόλου) μέχρι τα τέλη του 2012, που θα ίσχυε το μέτρο. Τα αυτοκίνητα που ανακοινώθηκε ότι θα μπορούσαν να αποσυρθούν ανήκουν στις κλάσεις Β, Γ και Δ, δηλαδή είναι εκείνα που έχουν κυκλοφορήσει έως τις 31/12/2004.
Μάλιστα η δαπάνη απόσυρσης και ανανέωσης του στόλου οχημάτων για την περίοδο 2009-2012, έχει υπολογιστεί στα 2.301 εκατ. ευρώ, ενώ τα έσοδα των περιβαλλοντικών τελών κυκλοφορίας και του ΦΠΑ από τις επιπλέον πωλήσεις οχημάτων, υπολογίστηκε στα 1.701,1 εκατ. ευρώ.
Με την επιβολή των τελών ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων και νέες ρυθμίσεις για τον δακτύλιο με τα οχήματα με ημερομηνία κυκλοφορίας πριν το 1995 αποκλείονται από το κέντρο σε 2 χρόνια.