Στην αναδιανομή της αεροπορικής πίτας στο εσωτερικό της χώρας, αναλογικά με τον όγκο του αεροπορικού έργου που πραγματοποιούν οι αεροπορικές εταιρείες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό για τις 24 άγονες γραμμές, φαίνεται να προσανατολίζεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Την Παρασκευή, σύμφωνα με πληροφορίες, πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη υπό την προεδρία του γ.γ. του ΥΜΕ, Δημ. Πλατή, και τη συμμετοχή του διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), Λ. Βλάμη, και άλλων υπηρεσιακών παραγόντων, αφενός για να υπογραφούν οι Υπουργικές Αποφάσεις ακύρωσης των τριών διαγωνισμών, αφετέρου για να αποφασισθεί με ποιο τρόπο θα καλυφθούν τόσο οι άγονες γραμμές όσο και οι γραμμές προς χώρες εκτός Ε.Ε.
Η Olympic Air, η Aegean Airlines, η Hellas Jet και η Athens Airways έχουν ήδη εκφράσει επίσημα την πρόθεσή τους να εκτελέσουν τις 24 άγονες γραμμές ή τμήμα αυτών των γραμμών στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έως ότου ολοκληρωθεί ο νέος διαγωνισμός, η προκήρυξη του οποίου αναμένεται στις αρχές του 2010.
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο συγκεκριμένος διαγωνισμός προκηρύχθηκε ουσιαστικά για πρώτη φορά, αφού έως σήμερα γινόταν απευθείας ανάθεση στην Ολυμπιακή Αεροπορία αποφέροντας στα ταμεία της εταιρείας περίπου 35 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
* Olympic Air: Ειδικότερα, η Olympic Air, η νέα ιδιωτική αεροπορική εταιρεία του Α. Βγενόπουλου που θα αντικαταστήσει τις Ο.Α. από την 1η Οκτωβρίου, έχει προτείνει να συμπεριλάβει στο πτητικό της πρόγραμμα όλες τις άγονες γραμμές και τις πτήσεις από διακρατικές συμφωνίες.
Μάλιστα, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της MIG κατά την παρουσίαση της νέας Ο.Α., η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να καλύψει την παλαιά εταιρεία κατά τη μεταβατική περίοδο όσο και αν κρατήσει αυτή.
* Aegean Airlines: Από την πλευρά της η Aegean Airlines προτείνει να αναλάβει όποιες από τις άγονες γραμμές θέλει να της αναθέσει η ΥΠΑ με «συμβολικό αντιστάθμισμα, ήτοι το 50% του αντισταθμίσματος που καταβάλλεται σήμερα στις Ο.Α. για την εκτέλεση αντίστοιχων γραμμών».
* Hellas Jet: Επίσης, η Hellas Jet, η οποία είχε συμμετάσχει και στους δύο διαγωνισμούς της Υπηρεσίας, ανακοίνωσε ότι από τις 24 άγονες γραμμές προτίθεται να καλύψει τις 12 μέχρι την ολοκλήρωση του νέου διαγωνισμού χωρίς την επιδότηση του ελληνικού Δημοσίου.
* Athens Airways: Τέλος, η Athens Airways με επιστολή της στην ΥΠΑ ανακοίνωσε ότι μπορεί και αυτή να αναλάβει 13 από τις 24 άγονες τακτικές γραμμές με μειωμένη επιδότηση από 40% έως 70% της επιδότησης που λαμβάνουν σήμερα οι Ο.Α. μετά από συνεννόηση με την Υπηρεσία.
Ναυτεμπορική