Με ρυθμό που ξεπέρασε το 5% και μπορεί να διαμορφωθεί στο 10% για το σύνολο του έτους, μειώθηκαν οι πωλήσεις μπίρας στην ελληνική αγορά την περίοδο Ιανουαρίου - Αυγούστου του τρέχοντος έτους, σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2008.
Την εκτίμηση αυτή κάνει σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης (ΕΖΑ) κ. Θαν. Συριανός. Οπως αναφέρει, η πτώση της κατανάλωσης ήταν εντονότερη στη λεγόμενη «κρύα αγορά», η οποία περιλαμβάνει τα εστιατόρια. «Η συγκράτηση των καταναλωτικών δαπανών των ελληνικών νοικοκυριών, σε συνδυασμό με τη μειωμένη τουριστική κίνηση, οδήγησαν σε σημαντική πτώση του όγκου των πωλήσεων μπίρας» σύμφωνα με τον κ. Θ. Συριανό. Η μείωση ήταν λιγότερο έντονη στη λεγόμενη «ζεστή αγορά», δηλαδή στο λιανεμπόριο, καθώς πολλοί καταναλωτές προτίμησαν να πίνουν μπίρα στο σπίτι...
Η ΕΖΑ, η οποία ελέγχεται από ελληνικά συμφέροντα και εμφιαλώνει και διακινεί σήματα όπως η Lowenbrau και η Stella Artois, παρουσίασε σημαντική μείωση πωλήσεων. Στο πλαίσιο του αναπροσανατολισμού της εμπορικής πολιτικής της, με στόχο τον περιορισμό της έκθεσής της σε εμπορικους κινδύνους και την εξασφάλιση ρευστότητας, μείωσε ιδιαιτέρως τις πωλήσεις προϊόντων της στον ξενοδοχειακό κλάδο.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Ι. Καμβυσέλη, διευθύνοντα σύμβουλο ως τις αρχές Σεπτεμβρίου της ζυθοποιίας Μύθος, η οποία ανήκει πλέον στη δανέζικη εταιρεία Carlsberg, η πτώση των συνολικών πωλήσεων μπίρας στην Ελλάδα ενδέχεται να περιορίζεται στο 5%-6%. Η εταιρεία Μύθος, η οποία έχει μερίδιο περί το 11% της αγοράς, την περίοδο Ιανουαρίου - Αυγούστου σημείωσε αύξηση του όγκου των πωλήσεων κατά 2%, παρά την κάμψη των πωλήσεων του σήματος Μύθος στις τουριστικές περιοχές, λόγω αύξησης της ζήτησης και κατανάλωσης του σήματος Kaiser.
Από την πλευρά της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, η οποία ανήκει στην ολλανδική εταιρεία Heineken και είναι μακράν η μεγαλύτερη επιχείρηση παραγωγής και εμπορίας μπίρας στην Ελλάδα, η εκπρόσωπος για τα ΜΜΕ κυρία Ελλη Παναγιωτοπούλου αναφέρει ότι «μια πρόωρη εκτίμηση για την εξέλιξη του όγκου των πωλήσεων είναι ότι σημειώθηκε μείωση περί το 7% και σε κάθε περίπτωση μονοψήφια», καθώς δεν επιβεβαιώθηκαν οι χειρότερες προβλέψεις, που έκαναν λόγο για διψήφια μείωση. Αρνητικά επέδρασαν στις πωλήσεις, σύμφωνα με την εκπρόσωπο της εταιρείας, όχι μόνο η γενικότερη δυσμενής οικονομική συγκυρία, αλλά και οι κακές καιρικές συνθήκες, δεδομένου ότι η άνοιξη, αλλά και ο Αύγουστος ακόμη, σε αρκετά νησία κύλησαν με βροχές και χαμηλές για την εποχή θερμοκρασίες. «Ιδιαίτερα μειώθηκε η κατανάλωση εκτός σπιτιού» σημειώνει η κυρία Ελλη Παναγιωτοπούλου, προσθέτοντας ότι η κατανάλωση βαίνει μειούμενη και μετά το καλοκαίρι.