Το ρεπορτάζ που παρουσίασε την Κυριακή το «Πρώτο Θέμα» ήταν αποκαλυπτικό και πέραν πάσης αμφισβήτησης: η πτώση των διεθνών τιμών των καυσίμων είναι συνεχής, αλλά οι Έλληνες οδηγοί δεν βλέπουν το όφελος.
Πολύ απλά γιατί οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών και οι πρατηριούχοι όλο αυτό το διάστημα έχουν αυξήσει τα περιθώρια κέρδους τους στην πώληση της αμόλυβδης!
Γράφαμε την Κυριακή ότι, ενώ στις αρχές Αυγούστου με την αμόλυβδη σε πιο ψηλές τιμές, έμποροι και βενζινάδες δούλευαν με περιθώριο κερδοφορίας περί το 12%, σταδιακά και στα …μουλωχτά – προφανώς το καλοκαιράκι δεν γίνονται και οι πλέον ενδελεχείς έλεγχοι, πόσο μάλλον μετά την προκήρυξη των εκλογών – έχουν αυξήσει αυτό το περιθώριο στο 16% περίπου!
Ε, την εβδομάδα που πέρασε, με βάση πάντοτε τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, το περιθώριο κέρδους τους ανέβηκε ακόμη περισσότερο, στο 16,5% πλέον!
Για του λόγου το αληθές, τα διυλιστήρια – η τιμή πώλησης από τα οποία διαμορφώνεται βάσει διεθνούς φόρμουλας – πουλούσαν την προηγούμενη εβδομάδα κατά μέσο όρο στα 90,9 λεπτά ανά λίτρο στις εταιρείες εμπορίας.
Εκείνες πουλούσαν στα πρατήρια στα 98,8 λεπτά, δηλαδή με περιθώριο κέρδους 8,7%, ενώ τα βενζινάδικα πουλούσαν σε εμάς κατά μέσο όρο στα 1,064 ευρώ ανά λίτρο, δηλαδή με περιθώριο 7,7%. Συνολικά, σχεδόν 16,5% και οι δύο…
Αυτή η πρακτική των επιτήδειων της αγοράς έχει ως αποτέλεσμα ενώ η διυλιστηριακή τιμή της αμόλυβδης να έχει πέσει από τις 10 Αυγούστου και μετά κατά 6,5 λεπτά, η μέση τιμή στα πρατήρια έχει υποχωρήσει κατά 2,5 λεπτά περίπου…
Τα νούμερα – το έχουμε ξαναπεί – λένε, δυστυχώς, την αλήθεια. Και η αλήθεια είναι ότι οι αετονύχηδες της αγοράς κλέβουν τους πολίτες!
protothema.gr