Συνάντηση Προέδρου ΕΝΑΕ με αντιπροσωπεία Νομαρχών για την Ιόνια Οδό
Συνάντηση συνεργασίας είχε σήμερα το πρωί ο Πρόεδρος της ΕΝΑΕ κ. Δημήτρη Δράκου με τους Νομάρχες Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Αχαΐας, Ζακύνθου, Ηλείας, Θεσπρωτίας, Ιωαννίνων, Κεφαλληνίας-Ιθάκης, Λευκάδας, Πρέβεζας και Κέρκυρας για την τουριστική ανάπτυξη του άξονα της Ιόνιας Οδού. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της ΕΝΑΕ κατόπιν αιτήματος του Νομάρχη Αχαίας κ. Δημήτρη Κατσικόπουλου.
Κατά την συνάντηση οι Νομάρχες ομόφωνα δήλωσαν ότι ο Δυτικός άξονας Β-Ν ( τμήμα του είναι η Ιόνια Οδός ) θα αποτελέσει τη «ραχοκοκαλιά» της συγκοινωνιακής υποδομής της Δυτικής Ελλάδας στη διαδρομή Καλαμάτα - Πύργος - Πάτρα - Ρίο - Αντίρριο - Αμφιλοχία (σύνδεση με Λευκάδα) - Άρτα - Ιωάννινα - Κακαβιά αλλά και Ηγουμενίτσα εκεί που ο Δυτικός Άξονας συναντά την Εγνατία Οδό.
Η κατασκευή της Ιόνιας Οδού είναι ένα έργο που η Δυτική Ελλάδα και η Ήπειρος ανέμενε δεκαετίες καθώς θεωρείται ιδιαίτερα επικίνδυνος για τον όγκο της κίνησης που δέχεται, ενώ παράλληλα θα συμβάλλει στην άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης και επιπλέον θα δώσει δυνατότητα επικοινωνίας της χώρας με άλλες χώρες των Βαλκανίων.
Ταυτόχρονα θα δώσει την δυνατότητα ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης σε μια περιοχή από τις οικονομικά ασθενέστερες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με σημαντική υστέρηση με όλους τους δείκτες της οικονομικής ανάπτυξης των συνδυασμένων μεταφορών και ασφαλούς μετακίνησης με ταχύτητα και άνεση.
Μετά το πέρας της συνάντησης ο Πρόεδρος της ΕΝΑΕ και Νομάρχης Μεσσηνίας κ. Δημήτρης Δράκος έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η εξασφάλιση υποδομών, τεχνικών και κοινωνικών, αποτελούν μια από τις βασικότερες προϋποθέσεις της περιφερειακής πολιτικής. Η δημιουργία χερσαίων δικτύων μεταφορών, οδικών και σιδηροδρομικών, συνδεόμενων με κόμβους συνδυασμένων μεταφορών (αεροδρόμια, λιμάνια) κ.α. αποτ ελούν τον κορμό αντίστοιχων αξόνων περιφερειακής ανάπτυξης. Αυτά μαζί με την ενέργεια, τις τηλεπικοινωνίες, την διαχείριση υγρών και στερεών αποβλήτων, τις σύγχρονες τεχνολογίες, είναι που δημιουργούν τις προϋποθέσεις ισότιμων όρων στις συνθήκες και στην ποιότητα ζωής του κοινωνικού συνόλου.
Τις τελευταίες δεκαετίες και κάτω από τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επικράτησε η αντίληψη της ανάπτυξης ενός ολοκληρωμένου δικτύου οδικών αξόνων στη χώρα μας, που ενταγμένο στα δίκτυα μεγάλων οδικών αξόνων της Ευρώπης, δημιουργεί νέες ευνοϊκές συνθήκες για βελτίωση των ρυθμών περιφερειακής ανάπτυξης.
Σοβαρές προϋποθέσεις έχουν ήδη δημιουργηθεί, για μια σύνδεση” των δύο διευρωπαϊκής εμβέλειας αξόνων ανάπτυξης: του υφιστάμενου Π.Α.Θ.Ε. και του βορειοελλαδικού άξονα της Εγνατίας οδού. Αυτό θα γίνει και με την κατασκευή της «Ιονίας Οδού» η οποία σε συνδυασμό με την ανάπτυξη σιδηροδρομικής γραμμής στη Δυτική Ελλάδα αλλά και την αναβάθμιση της γραμμής Καλαμάτα - Πύργος - Πάτρα, θα δημιουργήσει έναν ολοκληρωμένο άξονα ανάπτυξης της Δυτικής Ελλάδας, με σαφείς προοπτικές εξωστρέφειας.
Βέβαια, για να θεωρηθεί ένας οδικός άξονας ως αναπτυξιακός, θα πρέπει να διασφαλισθεί η προσπελασιμότητα του χώρου σε όλα τα επίπεδα: εθνικό, περιφερειακό, νομαρχιακό, υπερτοπικό και ακόμα να ενισχυθεί η ενδοχώρα, οι οικισμοί και η εξυπηρέτηση των τοπικών οικονομικών δραστηριοτήτων. Μια τέτοια πολιτική θα ευνοήσει και θα ενισχύσει την ελκυστικότητα κάθε Περιφέρειας για χωροθετήσεις ποικίλων δραστηριοτήτων, για την προώθηση των ιδιωτικών επενδύσεων, του δευτερογενή (αγροτοβιομηχανικού) τομέα, των υπηρεσιών του τουρισμού κ.λπ. Απαιτείται η πολιτεία άμεσα να ξεπεράσει τις όποιες αγκυλώσεις που μέχρι σήμερα καθυστερούν το έργο πνοής της Δυτικής Ελλάδας και να προχωρήσουν οι εργασίες με γοργό ρυθμό. Η ΕΝΑΕ δεσμεύεται να κινηθεί άμεσα προς αυτή την κατεύθυνση προκειμένου η Δυτική Ελλάδα να τύχει της ανάπτυξης που της πρέπει».