10.2.10

Μπαταρίες στις πόρτες και την οροφή των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων

Το μέλλον της τροφοδοσίας με ενέργεια των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων χαράσσεται - και με ελληνική συμμετοχή - στο Imperial College στο Λονδίνο, προβλέποντας την εγκατάσταση στις πόρτες και την οροφή των οχημάτων συσσωρευτών που θα είναι πιο ελαφροί και πιο γρήγοροι στην επαναφόρτιση από τις σημερινές μπαταρίες ιόντων λιθίου.Σύμφωνα με ανακοίνωση του Imperial College, την προηγούμενη εβδομάδα οι Βρυξέλλες αποφάσισαν να επενδύσουν σε διάστημα μιας τριετίας το ποσό των 3,4 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη συσσωρευτών με βάση ίνες άνθρακα και ρητίνες.
"Ο στόχος του ευρωπαϊκού προγράμματος είναι να πραγματοποιήσει σε μεγαλύτερη κλίμακα αυτό που έχουμε ήδη υλοποιήσει στο εργαστήριο", δήλωσε στο γαλλικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Agence France Presse ο Ίμιλ Γκρίνλαχ, ο συντονιστής του προγράμματος στο οποίο συμμετέχουν εννιά εταιρίες και οργανισμοί από τη Βρετανία, τη Σουηδία, τη Γερμανία και την Ελλάδα...

Αναμφίβολα, θα χρειαστούν τέσσερα με πέντε χρόνια πριν κάνουν την εμφάνισή τους στα αυτοκίνητα στοιχεία μπαταριών τα οποία θα είναι ενσωματωμένα στις πόρτες ή το ταμπλό των αυτοκινήτων, σύμφωνα με τον συντονιστή του ευρωπαϊκού προγράμματος.
Ήδη, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo, η οποία συμμετέχει στο πρόγραμμα, προβλέπει την εγκατάσταση των νέων συσσωρευτών στα καινούργια πρωτότυπά της. Υπολογίζεται ότι σε δέκα χρόνια οι μπαταρίες τω ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων θα είναι αθέατες.
Αν και μερίδα ερευνητών εργάζονται σε εκδοχή συσσωρευτών που παραπέμπουν σε χημική αντίδραση, όπως οι συμβατικές μπαταρίες, άλλοι ερευνητές ανιχνεύουν την περίπτωση υπερσυμπυκνωτών που θα διοχετεύουν την ενέργεια σε πλάκες, από τις οποίες θα διαχωρίζονται με μονωτικό υλικό. Οι υπερσυμπυκνωτές έχουν το πλεονέκτημα να φορτίζονται πολύ πιο γρήγορα από ό,τι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Ως προς το μειονέκτημα των ινών άνθρακα που είναι ακριβές, ο κ. Γκρίνλαχ επισημαίνει ότι "αν οι παραγόμενες ποσότητες φτάσουν στα επίπεδα παραγωγής άνθρακα, θα γίνουν πολύ λιγότερο ακριβές από ό,τι είναι σήμερα".