11.2.10

Μεγάλη απάτη με τα SMS

Σύσταση προς τους καταναλωτές, και κυρίως στους νέους, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την αποστολή μηνυμάτων σε πενταψήφιους αριθμούς που παρέχουν υπηρεσίες περιεχομένου (π.χ. ringtones, games κλπ), απευθύνει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων ΕΕΤΤ.
Σύμφωνα με την ΕΕΤΤ το τελευταίο έτος έχει πάρει μεγάλη έκταση στην ελληνική αγορά το φαινόμενο της διαμαρτυρίας καταναλωτών για χρεώσεις σε πενταψήφιους κωδικούς αυξημένης χρέωσης, τους οποίους εντοπίζουν στους λογαριασμούς τους κινητής τηλεφωνίας, χωρίς να έχουν στείλει SMS.
Για το λόγο αυτό η Ανεξάρτητη αρχή συνιστά στους καταναλωτές πριν από την αποστολή τέτοιων SMS να διαβάζουν πάντα σχολαστικά τους όρους που αναφέρονται στις ιστοσελίδες αυτές, καθώς οι εταιρίες είναι υποχρεωμένες από το νόμο να γράφουν ευδιάκριτα, τόσο τη φίρμα τους, όσο και άλλες πληροφορίες που έχουν σχέση με τη λειτουργία της συγκεκριμένης υπηρεσίας, αλλά και τον τρόπο χρέωσής της....
Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν εκατοντάδες τέτοιες εταιρίες που εμφανίζονται σε ιστοσελίδες και, σύμφωνα με τις καταγγελίες, όταν ο συνδρομητής στείλει μια φορά SMS, τότε του έρχονται στο κινητό του κατά τακτά χρονικά διαστήματα μηνύματα, τα οποία χωρίς καν να ανοίξει ο καταναλωτής, τον χρεώνουν με ιδιαίτερα υψηλό τίμημα για SMS.
Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, πρέπει άμεσα να ο καταναλωτής να απευθυνθεί στις αρμόδιες αρχές: στην ΕΕΤΤ, αν η ενημέρωση του ήταν ελλιπής, στην Αστυνομία αν θεωρεί ότι υπάρχει απάτη κατά την παροχή της υπηρεσίας, στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα αν λαμβάνει μη χρεώσιμα μηνύματα ή κλήσεις για τα οποία δεν έχει δώσει τη συγκατάθεσή του, στο Συνήγορο του Καταναλωτή για θέματα αμφισβήτησης χρεώσεων.