4.3.10

Τάσος Τσορώνης - Επιχειρήματα κατά των μεγάλων συνενώσεων Δήμων του Καλλικράτη

1. Η Οικονομία που θα προκύψει από τις συνενώσεις λόγω μείωσης προσωπικού (Δήμαρχοι, αντιδήμαρχοι ,προσωπικό επιχειρήσεων κ.λπ.) είναι μύθος και απέχει από την πραγματικότητα , γιατί αναλογικά οι μικροί Δήμοι παίρνουν λιγότερα χρήματα.
Πρόταση : Μείωση των αμοιβών των αιρετών στο 50 % γι ΄αυτούς που θα προκύψουν από τις εκλογές του 2010.
Έτσι και οικονομία θα υπάρξει και θα αναδειχθούν αιρετοί που ενδιαφέροντα για τον τόπο τους και όχι για την τσέπη τους ....
Ξοδεύουμε λοιπόν λιγότερα και προσφέρουμε ουσιαστικότερο έργο.
2. Με τους μεγάλους Δήμους αίρεται η αρχή της εγγύτητας που είναι βασικό στοιχείο ύπαρξης των Δήμων . Σε ένα μεγάλο περιφερειακό Δήμο όχι μόνο δεν θα γνωρίζουν τους Δημότες αλλά δεν θα γνωρίζουν ούτε ποια χωριά θα έχουν . Η ύπαιθρος θα ερημώσει , με ότι αυτό συνεπάγεται γιατί θα ενταθεί η απομόνωση των χωριών . Όλοι μιλούμε για αποκέντρωση και τελικά προτείνεται ένα μοντέλο Δήμων που θα επιφέρει ακόμη μεγαλύτερη συγκέντρωση και απομάκρυνση από τον πολίτη.
3. Σήμερα είμαστε γνώστες όλων των τοπικών προβλημάτων και δεν είμαστε μια απρόσωπη διοικητική υπηρεσία , όπως θα μετατραπούν οι Δήμοι . Σήμερα οι Δημότες γνωρίζουν τα πρόσωπα που τους διοικούν , απευθύνουν τα παράπονα τους ,ζητούν λύσεις για τα προβλήματα τους και κάνουν τις προτάσεις τους . Αύριο σε έναν υδροκέφαλο Δήμο ποίος θα γνωρίζει ποιόν ;
4. Δεν είναι επιταγή της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι συνενώσεις .
Στην Ευρώπη υπάρχουν Δήμοι με μικρότερο πληθυσμό . Είμαστε έκτοι σε μέγεθος Δήμων στην Ε.Ε. . Μακάρι να είμαστε έτσι και στους άλλους δείκτες .
5. Η προηγούμενη διοικητική μεταρρύθμιση είχε ζωή από το 1912 έως το 1998. Ο ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ Ι από το 1998 έως σήμερα . Έχουν εντοπιστεί τα προβλήματα και καταλήξαμε ότι για όλα φταίει το μέγεθος των Δήμων ;
6. Όλα τα συνέδρια της ΚΕΔΚΕ αλλά και της ΤΕΔΚ συμφωνούν υπό όρους για Διοικητική μεταρρύθμιση όλων των βαθμίδων, όροι όπως : οικονομική ευρωστία ,θεσμική θωράκιση , μεταφορά αρμοδιοτήτων και πόρων ως απαραίτητες προϋποθέσεις .Ποιος από αυτούς τους όρους έχει υλοποιηθεί ; Πρώτα παίρνουμε τα μέτρα και μετά ράβουμε το κοστούμι , το αντίστροφο θα οδηγήσει σε προκρούστιες λύσεις .
7. Οι σημερινοί Καποδιστριακοί Δήμοι έχουν κάνει πολύ καλά την δουλειά τους , έχουν ανταποκριθεί άμεσα στις φυσικές καταστροφές (φωτιές , καταιγίδες πλημμύρες κ.λ.π. ). Γνωρίζουμε πολύ καλά τις μεγάλες καταστροφές που έχουν υποστεί οι μεγάλοι Δήμοι ,όπως Αθήνα , Καλαμάτα κ.λ.π. Οι μικροί Δήμοι κινητοποίησαν άμεσα τις τοπικές κοινωνίες , γιατί οι δημότες γνωρίζονται μεταξύ τους , και αυτό είναι το βασικότερο πλεονέκτημα των μικρότερων Δήμων .
Επίσης οι μικροί Καποδιστριακοί Δήμοι έχουν απορροφήσει σχεδόν το σύνολο των χρημάτων που τους έχουν χορηγηθεί . Το ποσοστό απορροφητικότητας πλησιάζει το 100% . Σαφώς βρίσκονται σε καλύτερη θέση από τους μεγάλους Δήμους .
8. Η ΤΕΔΚ Μεσσηνίας απέρριψε τις προτάσεις του ΙΤΑ για συνενώσεις με ψήφους 17 έναντι 14 , και βέβαια κάποιοι Δήμαρχοι από τους 14 θέλουν συνενώσεις χωρίς να θιγεί Δήμος τους .
9. Διατυπώνονται θέσεις για υπηρεσίες που πρέπει να έχουν οι Δήμοι και σήμερα δεν μπορεί να υπάρξουν λόγω μεγέθους .
Πρόταση : συνένωση υπηρεσιών όμορων Δήμων . Απλή λύση και άμεσα εφικτή.
10. Από το ΙΤΑ έχουν γίνει προτάσεις χωρίς γνώση των τοπικών ιδιαιτεροτήτων . Προτείνονται για συνένωση Δήμοι χωρίς ομοιογένεια Δημοτών , χωρίς συνάφεια ανθρώπων , χωρίς να λαμβάνονται υπ ΄όψιν συνήθειες εκατοντάδων χρόνων . Χρειαζόμαστε μικρά νευραλγικά κύτταρα με καλύτερες γνώσεις των τοπικών ιδιαιτεροτήτων για αποτελεσματικότερες παρεμβάσεις
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΝΕΣΤΟΡΟΣ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΤΣΟΡΩΝΗΣ