Οκτώ στους δέκα νέους και νέες απαντούν σήμερα ότι επιλέγουν τις σπουδές τους όχι με βάση το ακαδημαϊκό τους επίπεδο ή την αγάπη τους γι΄ αυτές, αλλά με κριτήριο την επαγγελματική τους αποκατάσταση.
Όπως φανερώνει έρευνα της Αlco, που έγινε για το Ίδρυμα Μελετών Λαμπράκη, η κοινωνική ή πολιτική προσέγγιση των σπουδών από τους εκπροσώπους της «νέας γενιάς» έχει αλλάξει στη χώρα μας.
Όπως φανερώνει έρευνα της Αlco, που έγινε για το Ίδρυμα Μελετών Λαμπράκη, η κοινωνική ή πολιτική προσέγγιση των σπουδών από τους εκπροσώπους της «νέας γενιάς» έχει αλλάξει στη χώρα μας.
Όπως φανερώνει η έρευνα της Αlco, οι μαθητές και οι μαθήτριες:
* Εχουν πρώτο κριτήριο στην επιλογή των σπουδών τους την επαγγελματική αποκατάσταση (8 στους 10 επιλέγουν αυτές που θα τους εξασφαλίσουν πρόσβαση στην αγορά εργασίας).
* Θεωρούν τα Οικονομικά ως τον κύκλο σπουδών με τις μεγαλύτερες προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης, ενώ ακολουθούν η Πληροφορική, η Ιατρική και παραϊατρικά επαγγέλματα, τα Παιδαγωγικά, οι Στρατιωτικές Σχολές.
* Ένας στους τρεις πιστεύει ότι η ομαλή απορρόφησή του από την αγορά εργασίας δεν έχει να κάνει με το ίδρυμα στο οποίο θα φοιτήσει. Πολλοί μάλιστα θεωρούν τα ΙΕΚ «διαβατήριο» για την αγορά εργασίας.