ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΜΕΣΣΗΝΙΑ ,ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ ΕΛΛΑΔΑ ΔΙΕΘΝΗ ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
13.6.10
Ποιος σκάβει τους δρόμους; «Εγκώ ντεν ξέρει. Ρώτα κύριο Κώστα παρακάτω».
Στους δρόμους βλέπουμε καταστάσεις πρώιμου καπιταλισμού. Ιδιωτικά συμφέροντα ξεσχίζουν δημόσιες υποδομές χωρίς να δίνουν λογαριασμό σε κανένα, και πιθανώς χωρίς να πληρώνουν τίποτε. Παλιά τουλάχιστον ξέραμε πώς να εκτονωθούμε. Βρίζαμε τη ΔΕΗ, τον ΟΤΕ, την ΕΥΔΑΠ για τα χαντάκια και τις κακοτεχνίες στους δρόμους. Μπορεί να μην βελτιωνόταν η ζωή και να μην φτιαχνόταν τα αμορτισέρ των αυτοκινήτων μας, αλλά, αν μη τι άλλο, ικανοποιούσαμε το θυμικό μας. Σήμερα, οποιοσδήποτε εργολάβος, υπεργολάβος και παραεργολάβος προλαβαίνει, βάζει μια κορδέλα σε κάποιο δρόμο κι αρχίζει το σκάψιμο. Ανοίγει χαντάκια για τη ΔΕΗ; Για τον ΟΤΕ; Κάποια από τις νέες εταιρείες σταθερής τηλεφωνίας; Κανείς δεν ξέρει. Απλώς βλέπουμε κάποιους τύπους να σκάβουν τον δρόμο κι αν ρωτήσεις «τι έργα γίνονται εδώ;» παίρνεις μια στερεότυπη σε σπαστά ελληνικά απάντηση: «Εγκώ ντεν ξέρει. Ρώτα κύριο Κώστα παρακάτω». Η κατάσταση των δρόμων μετά την επέλαση των συνεργείων είναι ένα δείγμα της ακανόνιστης απελευθέρωσης των μικρών δημόσιων έργων. Βέβαια, ορθώς, δίνεται η δυνατότητα σε δημόσιες επιχειρήσεις να μισθώνουν υπηρεσίες εργολαβικών εταιρειών. Δεν μπορείς να έχεις δημόσιους υπαλλήλους να σκάβουν χαντάκια. Τα δημόσια συνεργεία κοστίζουν και καθυστερούν πολύ τα έργα. Ο ιδιώτης εργολάβος θα κάνει γρηγορότερα και φθηνότερα (αν οι δουλειές δίνονται ανταγωνιστικά) την ίδια δουλειά. Μόνο που ακόμη και για το σκάψιμο χρειάζονται κάποιοι κανόνες. Ο πρώτος είναι να αφήνουν τον δρόμο όπως ήταν πριν από το σκάψιμο.Μπαλώματα επί μπαλωμάτων, λοφίσκοι ασφάλτου βουλώνουν τρύπες. Αν τις βουλώνουν. Διότι πολλές φορές λίγο χώμα (που θα παρασυρθεί από την πρώτη βροχή) είναι το μόνο απομεινάρι κάποιου έργου. Ο δεύτερος κανόνας είναι η ενημέρωση περίοικων και περαστικών. Να υπάρχει μια απλή ταμπέλα για εκείνους που υφίστανται την ταλαιπωρία: «Ο εργολάβος τάδε, δουλεύει για λογαριασμό της επιχείρησης δείνα, για το έργο "x" με αριθμό αδείας "α"». Δεν κοστίζει πολύ, το βλέπουμε σε όλες τις νεόδμητες κατοικίες. Στους δρόμους βλέπουμε καταστάσεις πρώιμου καπιταλισμού. Ιδιωτικά συμφέροντα ξεσχίζουν δημόσιες υποδομές χωρίς να δίνουν λογαριασμό σε κανένα, και πιθανώς χωρίς να πληρώνουν τίποτε. Π.Μ