Περιοδεία στην Τρίπολη πραγματοποιεί από το πρωί σήμερα η υφυπουργός Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύη Χριστοφιλοπούλου. Η υφυπουργός επισκέφθηκε σχολικές μονάδες της πόλης, τα εργοτάξια δύο υπό ανέγερση σχολείων, παρακολούθησε εκπαιδευτική τηλεδιάσκεψη και συναντήθηκε με τον πρύτανη του πανεπιστημίου Πελοποννήσου, ενώ προήδρευσε σύσκεψης στα γραφεία της περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης, με εκπαιδευτικούς, προϊσταμένους γραφείων και εκπροσώπους της ΕΛΜΕ, των δασκάλων και των γονέων. Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στους εκπροσώπους των τοπικών ΜΜΕ, η κα Χριστοφιλοπούλου ανέφερε ότι σκοπός της επίσκεψής της στον νομό είναι να ενημερώσει «για τις μεγάλες αλλαγές στο χώρο της εκπαίδευσης», για τις «άμεσες παρεμβάσεις», που ετοιμάζει το υπουργείο στα σχολεία όλης της χώρας από τον Σεπτέμβριο, και να ακούσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών και των γονιών. «Στόχος μας είναι ένα δημόσιο εκπαιδευτικό ποιοτικό σύστημα για όλους, που βάζει πρώτα τον μαθητή και που ο εκπαιδευτικός είναι πρωταγωνιστής σε αυτή τη διαδικασία», είπε η υφυπουργός. Επιπλέον, υπογράμμισε ότι έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για τη δραστική μείωση, από τον Σεπτέμβριο, των αποσπάσεων σε όλους τους φορείς. «Θέλουμε οι εκπαιδευτικοί, που δεν είναι στα σχολειά, να γυρίσουν στα σχολεία και καλούμε πραγματικά όλους σε συστράτευση για τον σκοπό αυτό», τόνισε.
Σημείωσε ότι τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά τον Σεπτέμβριο και ως εκ τούτου, στόχος του υπουργείου είναι να είναι έγκαιρα τα βιβλία και οι εκπαιδευτικοί στην τάξη. Επιπλέον, όπως επισήμανε, το υπουργείο σχεδιάζει μια βασική τομή από τη νέα χρονιά, που αφορά τα ολοήμερα σχολεία. Είναι ένα νέο πιλοτικό πρόγραμμα σε 800 ολοήμερα σε όλη την χώρα, κυρίως στα πολυπληθή 12θέσια με περισσότερη ελληνική γλώσσα, ξένες γλώσσες και άλλα μαθήματα, όπως θεατρική παιδεία, προκειμένου «σε λίγα χρόνια να μπορούμε να κάνουμε πράξη αυτό που λέμε, η τσάντα μένει στο σχολειό». Απαντώντας σε ερώτηση για το αν στις προθέσεις της κυβέρνησης υπάρχει σχέδιο «Καλλικράτης» σε ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, η υφυπουργός τόνισε πως «χρειαζόμαστε πανεπιστήμια ανοικτά, χωρίς βία, πιο αυτοτελή και πιο υπεύθυνα» και πρόσθεσε ότι «η πανεπιστημιακή εκπαίδευση πρέπει να συνδέεται με την τοπική ανάπτυξη. Άρα, τα πανεπιστήμια πρέπει να συνδεθούν με τις τοπικές αναπτυξιακές προκλήσεις και δυνατότητες και αυτό είναι κάτι που θα γίνει».
Σε ό,τι αφορά τις φήμες περί σχεδιασμού, βάσει του οποίου συρρικνώνεται το πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, η υπουργός υπογράμμισε: «στο Υπουργείο Παιδείας δεν έχουμε κάποια μελέτη, που να προτείνει συρρίκνωση του πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Εγώ σέβομαι τις απόψεις των καθηγητών, θέλω όμως να δηλώσω ότι η ηγεσία του Υπουργείου έχει από καιρό εξαγγείλει ότι συζητά το χωροταξικό των πανεπιστημίων. Το συζητά, το έθεσε και η υπουργός, η κ. Διαμαντοπούλου, στη σύνοδο των πρυτάνεων και ο κ. Πανάρετος και νομίζω ότι αυτό είναι κάτι που πρέπει να δούμε συντεταγμένα σ' ένα ουσιαστικό διάλογο με όλα τα πανεπιστήμια. Αυτό δεν σημαίνει, να κλείσουν πανεπιστήμια, αλλά να υπάρξει σημαντική αναδιάρθρωση με προτάσεις για να γίνουν τα πανεπιστήμιά μας πιο ποιοτικά, πιο βιώσιμα και κυρίως να παρέχουν σπουδές, που να έχουν αντίκρισμα και να συνδεθούν με την ανάπτυξη. Προτείνουμε στα πανεπιστήμια και μορφές Δια Βίου Εκπαίδευσης για να προσελκύσουμε φοιτητές από άλλες χώρες. Δεν υπάρχει τίποτα προαποφασισμένο τώρα ξεκινά ο διάλογος».
Η υφυπουργός έκανε σαφές ότι «δεν απολύεται κανείς και δεν έρχονται λουκέτα» και πως «βαίνουν ομαλά οι αλλαγές στην Παιδεία». Σημειώσε ότι «πρόθεσή του Υπουργείου είναι η αναβάθμιση των περιφερειακών διευθύνσεων και όχι καταργήσεις, αλλά συγχωνεύσεις γραφείων εκπαίδευσης με εξαίρεση τις απομακρυσμένες περιοχές και θα πάμε σε ένα σχήμα πιο λιτό, πιο λειτουργικό και πιο αποτελεσματικό».
Τέλος, είπε ότι θα γίνουν συγχωνεύσεις σχολείων, εκεί όπου υπάρχουν λίγοι μαθητές σε συνεννόηση με τις τοπικές κοινωνίες και με εξαίρεση τις απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές, ενώ τόνισε πως εκεί όπου θα υπάρξουν συγχωνεύσεις σχολείων, θα γίνουν με γνώμονα την παιδαγωγική βελτίωση του μαθήματος, και σε κοντινές περιοχές, ώστε να είναι εύκολη η μετακίνηση των μαθητών. Εκεί όπου δεν είναι εύκολη η μετακίνησή τους θα πρέπει τα σχολεία να διατηρηθούν, έστω και με λίγους δασκάλους, ή καθηγητές.