2.6.10

Νάντια Γιαννακοπούλου – Ζητά επίλυση προβλημάτων σε σχολεία της Καλαμάτας

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς α) την υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
β) τον Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
«Προβλήματα σχολικών μονάδων της πόλης της Καλαμάτας»
Η κατάσταση των σχολικών μονάδων της Καλαμάτας είναι ένα ζήτημα που απασχολεί την τοπική κοινωνία εδώ και χρόνια. Τα περισσότερα κτίρια έχουν υποστεί φθορές από το χρόνο και οι υποδομές τους είναι αδύνατον να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Υπερβολικά μικρές αίθουσες, έλλειψη εργαστηρίων και λοιπών υποδομών, έλλειψη αιθουσών και άθλια, τριτοκοσμική κατάσταση των τουαλετών που εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς είναι μόνο μερικά από τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν πολλές σχολικές μονάδες. Μάλιστα, μια σειρά παραγόντων έχει οδηγήσει στην αύξηση του μαθητικού δυναμικού της περιοχής με αποτέλεσμα οι σχολικές αίθουσες να μην επαρκούν για τη φοίτηση των μαθητών. Σε αυτό το πλαίσιο, αν και έχουν δρομολογηθεί συγκεκριμένες διαδικασίες και έχουν διατεθεί σε πολλές περιπτώσεις σημαντικά ποσά από την Πολιτεία, αυτές σε πολλές περιπτώσεις έχουν «κολλήσει» στα γρανάζια της γραφειοκρατίας. Συγκεκριμένα, όλες οι σχολικές μονάδες της πόλης έχουν ανάγκη από στέγαστρο το οποίο θα προφυλάσσει τους μαθητές από τις καιρικές συνθήκες κατά την έλευσή τους και την αποχώρησή τους από αυτές. Επιπλέον, υπάρχει άμεση ανάγκη ασφαλτόστρωσης των προαύλιων χώρων των σχολικών μονάδων, καθώς έχουν γίνει πλέον επικίνδυνοι από την ολισθηρότητά τους με συνέπεια να υπάρχουν πολλά ατυχήματα από πτώσεις και τραυματισμοί μαθητών. Ως λύση, θα μπορούσε να προκύψει η προκήρυξη διαγωνισμού και η ανάθεση εργολαβίας για κάθε έργο ξεχωριστά.
Λεπτομερώς:
α) στο σχολικό συγκρότημα Λακωνικής (2ο & 3ο Γυμνάσιο – 2ο & 5ο Λύκειο) που στεγάζει 700 μαθητές ο χώρος που έπρεπε να εκτελούνται οι αθλοπαιδιές είναι γεμάτος από μπάζα και χώματα, ο χώρος των αποδυτηρίων και των κερκίδων είναι υπό κατάρρευση, η μόνωση των σχολικών μονάδων είναι ανύπαρκτη και δεν υπάρχει πρόβλεψη για πρόσβαση ατόμων με κινητικά προβλήματα. Ενώ, μάλιστα, είχαν ξεκινήσει τεχνικές κατασκευές, σταμάτησαν λόγω έλλειψης χρημάτων.
β) στο 10ο & 26ο Δημοτικό Σχολείο δεν έχει ξεκινήσει ακόμη η κατασκευή του κτιρίου στην οδό Κρήτης στο οικόπεδο που έχει χαρακτηριστεί για τη χρήση αυτή και το πρώτο στεγάζεται προσωρινά σε μισθωμένο κτίριο, ενώ το δεύτερο συστεγάζεται με το 7ο Δημοτικό κάτω από απαράδεκτες συνθήκες.
γ) στο 8ο Δημοτικό δεν έχει ξεκινήσει ακόμη η κατασκευή νέου κτιρίου στο υπάρχον οικόπεδο που στεγάζει το σχολείο και λειτουργεί σε λυόμενες αίθουσες.
δ) στο 5ο Δημοτικό δεν έχουν ακόμη εκταμιευθεί τα χρήματα για την κατασκευή της στέγης του σχολείου που κατέρρευσε και έγινε η αιτία να διακοπεί η λειτουργία του σχολείου.

ε) στο 18ο Δημοτικό η περίφραξη της δυτικής πλευράς έχει πάρει επικίνδυνη κλίση και κινδυνεύει με κατάρρευση.
στ) στο 22ο Δημοτικό η είσοδος του σχολείου βρίσκεται σε πολύ στενό δρόμο και δημιουργείται πρόβλημα κατά την προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών, ενώ προτείνεται να ανοιχθεί νέα είσοδος στη δυτική πλευρά του σχολείου όπου υπάρχει οικόπεδο που ανήκει στο σχολείο και μέχρι σήμερα εκμεταλλεύεται ιδιώτης.
ζ) τα 3ο, 4ο, 11ο και 13ο Νηπιαγωγεία στεγάζονται σε μισθωμένα κτίρια με ακριβό ενοίκιο μίσθωσης και απαράδεκτες συνθήκες διαβίωσης των μικρών μαθητών.
η) το 17ο Δημοτικό στεγάζεται από το 1987 σε λυόμενες κατασκευές.
Επειδή, είναι ξεκάθαρο ότι το κτιριακό πρόβλημα των σχολικών μονάδων της Καλαμάτας είναι παραπάνω από έντονο,
Επειδή, αυτό δεν εντοπίζεται σε μεμονωμένα περιστατικά αλλά αποτελεί κανόνα
Επειδή, ο κυκεώνας της γραφειοκρατίας έχει ως αποτέλεσμα την παράλογη καθυστέρηση στην εκταμίευση χρημάτων
Επειδή, αυτές οι καθυστερήσεις σε πολλές περιπτώσεις επιβαρύνουν και τον κρατικό προϋπολογισμό, καθώς η Πολιτεία αναγκάζεται να δαπανά μεγάλα ποσά ως μισθώματα κτιρίων για την κάλυψη των αναγκών της εκπαιδευτικής διαδικασίας
Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί
1) Τι πρόκειται να πράξει η κυβέρνηση για τη βελτίωση κάθε μιας ξεχωριστά από τις παραπάνω σχολικές μονάδες;
2) Εξετάζει η κυβέρνηση το ενδεχόμενο έκτακτης επιχορήγησης και την σύσταση ενός πρότυπου προγράμματος αναβάθμισης σχολικών μονάδων για την κάλυψη των βασικών κτιριακών αναγκών των σχολικών μονάδων της Καλαμάτας;