20.7.10

Η κρίση χτύπησε και τα ποτά - Κάτω το ουίσκι πάνω τα χύμα

Ακόμα και τις συνήθειες των πότηδων αλλάζει η οικονομική κρίση οδηγώντας τους σε φθηνότερα ποτά και σε αύξηση της κατανάλωσής τους στο σπίτι! Το ουίσκι, πρώτο στις προτιμήσεις των καταναλωτών, έχει αρχίσει να χάνει σημαντικό έδαφος, Κάτω το ουίσκι πάνω τα χύμα προς όφελος της μπίρας, του χύμα κρασιού και λίαν προσφάτως του χύμα τσίπουρου. Ακόμη κι εκεί, όμως, παρατηρείται μετατόπιση προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που κατακτούν όλο και περισσότερο χώρο στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Ακόμη και το πλέον παραδοσιακό ελληνικό ποτό, το ούζο -δεύτερο, με μερίδιο 25%, στην ελληνική αγορά, σύμφωνα με έρευνα της ICAP- δεν φαίνεται να γλιτώνει από τις επιπτώσεις της κρίσης και των υψηλών φόρων. Οι πωλήσεις του αναμένεται να υποχωρήσουν φέτος κατά 30% τουλάχιστον, καθώς πλέον οι φόροι αποτελούν το 60% - 70% της τελικής τιμής! Το ούζο δέχεται ισχυρό πλήγμα και από το χύμα τσίπουρο, ενώ αλώβητη δεν έχει μείνει ούτε η αγορά μπίρας, καθώς μόνο από τις διαδοχικές αυξήσεις των συντελεστών του ΦΠΑ και του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα ποτά, η τιμή της έχει αυξηθεί από τον Μάρτιο του 2009 κατά 18%.