26.8.10

"Δεν επανέρχεται η βάση του 10"

Α. Διαμαντοπούλου – θα κάνουμε τις αλλαγές με "σωφροσύνη και τόλμη"
Στον απόηχο των αποτελεσμάτων των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων που κατέδειξαν μεγάλη πτώση των βάσεων λόγω της κατάργησης του "10" με αποτέλεσμα να εισάγονται σε ΤΕΙ υποψήφιοι με βαθμολογία 0,9 (!), η υπουργός Άννα Διαμαντοπούλου ξεκαθάρισε ότι στην κυβέρνηση δεν υπάρχει καμία σκέψη επαναφοράς του "10" για την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, τονίζοντας ότι το μέτρο ήταν αποσπασματικό και ουδέποτε οδήγησε σε αναβάθμιση της Παιδείας. Μιλώντας σε πρωινή εκπομπή του Mega, εξήγησε ότι ακόμα και την εποχή που ίσχυε η βάση του "10", χιλιάδες θέσεις έμεναν κενές, ενώ μέχρι και πολύ πρόσφατα άνοιγαν νέα τμήματα και ΤΕΙ σε πολλές περιοχές της χώρας. Σχολιάζοντας
το γεγονός ότι υποψήφιοι μπήκαν σε σχολές ακόμα και με βαθμό 0,9, η κ. Διαμαντοπούλου απάντησε ότι "στα Πανεπιστήμια οι υποψήφιοι μπαίνουν με το βαθμό του Απολυτηρίου τους", ενώ επανέλαβε ότι υπάρχει υψηλός ανταγωνισμός αριστείας για πολλές σχολές. Η υπουργός αναφέρθηκε και στην προώθηση "θεμελιωδών" αλλαγών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται οι αλλαγές στα προγράμματα σπουδών και την αξιολόγηση, αλλά κυρίως τον "Καλλικράτη" στην Παιδεία με αλλαγές, συγχωνεύσεις ΤΕΙ ή και κλείσιμο Πανεπιστημιακών Σχολών. Η ίδια δήλωσε αποφασισμένη να προχωρήσει τις αλλαγές με "σωφροσύνη και τόλμη", ανεξάρτητα από το πολιτικό κόστος. Από την πλευρά της, η υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, δήλωσε ότι βασική πολιτική του υπουργείου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι οι αλλαγές στην Παιδεία, οι οποίες στοχεύουν στην αναβάθμιση της δουλειάς που γίνεται στο σχολείο. Σε ό,τι αφορά στα Πανεπιστήμια, επανέλαβε την δήλωση της κ. Διαμαντοπούλου, περί μεγάλης χωροταξικής αναδιάρθρωσης των ΤΕΙ και των Πανεπιστημίων, λέγοντας ότι δεν έχει νόημα να υπάρχει τόσο μεγάλη διασπορά. Η ίδια πρόσθεσε ότι τα πανεπιστήμια έχουν καταλήξει να είναι εξεταστικά κέντρα και αυτό πρέπει να αλλάξει ώστε να είναι δυνατή η αξιολόγηση των πανεπιστημίων. Η υφυπουργός είπε, επίσης, ότι θα αλλάξουν τα δεδομένα από το νηπιαγωγείο έως και το Λύκειο ώστε να αποκτήσουμε ένα σχολείο που θα επικεντρώνεται στις ανάγκες των μαθητών.