31.12.10

Μας έκοψαν και το ….σουβλάκι !!

Μας έκοψαν το σουβλάκι, την ταβέρνα, τις πιτσαρίες και περιόρισαν δραστικά την παρουσία μας στα εστιατόρια. Το προφίλ του Ελληνα καταναλωτή δεν έχει καμία σχέση με αυτό που εμφανίζονταν πριν από 12 μήνες. Η οικονομική κρίση χτύπησε και το τελευταίο καταναλωτικό «κάστρο» των Ελλήνων, δηλαδή το φαγητό. Η εγχώρια αγορά εστίασης μπήκε σε καθοδική τροχιά και έπαψε να αποτελεί το επιχειρηματικό «καταφύγιο» αρκετών Ελλήνων. Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από κλαδική έρευνα της εταιρείας ICAP στην οποία, μεταξύ άλλων, διατυπώθηκαν αρνητικές προβλέψεις για τη φετινή χρονιά. Οι Ελληνες ξόδεψαν 805 εκατ. ευρώ λιγότερα χρήματα το 2009, με αποτέλεσμα ο συνολικός τζίρος να μειωθεί στα 5,6 δισ. ευρώ από 6,64 δισ. ευρώ το 2008, σημειώνοντας πτώση κατά 13%. Για το 2010 οι εκτιμήσεις είναι ακόμη πιο δυσοίωνες για την αγορά του φαγητού. Η πτώση αναμένεται να «αγγίξει» το 20%..... Θα χαθεί 1 δισ. ευρώ
Τη διετία 2009-2010 αναμένεται να χαθεί 1 δισ. ευρώ και αρκετές επιχειρήσεις θα υποχρεωθούν να βάλουν λουκέτο. Πιο αναλυτικά, οι ταβέρνες, τα μεζεδοπωλεία και τα ψητοπωλεία είχαν τη μικρότερη συμμετοχή στον συνολικό τζίρο. Το ποσοστό τους ανήλθε στο 9,2% το 2009 από 10,7% το 2008. Η συγκεκριμένη αγορά εμφάνισε την καλύτερη επίδοση το 2006 και η συνολική της συμμετοχή ανήλθε στο 12,1% το 2006. Ομως, το 2007 εμφάνισε κάμψη και υποχώρησε στο 11%. Αντίθετα, στην κορυφή των προτιμήσεων των καταναλωτών ήταν τα καταστήματα που προσφέρουν μεσογειακή, διεθνή και ethnic κουζίνα. Το 30,9% του συνολικού τζίρου της αγοράς εστίασης έγινε στα συγκεκριμένα καταστήματα και το ποσό ανήλθε στο 1,7 δισ. ευρώ το 2009. Τα bistro, τα all day bar restaurants και καφεστιατόρια είναι η αμέσως επόμενη επιλογή των καταναλωτών για φαγητό. Η αξία της αγοράς υπολογίστηκε στο 1,58 δισ. ευρώ το 2009 από 1,9 δισ. το 2008.