24.12.10

Α ΕΛΜΕ Μεσσηνίας: Οι καθηγητές Πληροφορικής ανησυχούν!

Χωρίς να έχει γνωστοποιήσει το σκοπό και τους στόχους του νέου Λυκείου το Υπουργείο αναμένεται να προχωρήσει σε ριζική μεταρρύθμιση αυτής της βαθμίδας. Η Α’ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας , με αφορμή την αναστάτωση συναδέλφων διάφορων ειδικοτήτων αλλά κυρίως των καθηγητών Πληροφορικής , που έχει προκληθεί από πληροφορίες οι οποίες αναφέρουν ότι η επιτροπή του Υπουργείου (με πρόεδρο τον κ. Κουλαϊδή ), υπεύθυνη για το σχεδιασμό του προγράμματος σπουδών του Νέου Λυκείου, προτείνει να μην υπάρχουν μαθήματα Πληροφορικής στο Λύκειο , δηλώνει τα εξής:… 1. Τα μαθήματα της επιστήμης της Πληροφορικής στο Λύκειο βοηθούν τους μαθητές να αναπτύξουν αναλυτική και συνθετική σκέψη και να αποκτήσουν ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα. Δίνουν την δυνατότητα στους μαθητές να εφαρμόζουν τη σχολική γνώση για να επιλύουν προβλήματα της καθημερινής ζωής όπως προκύπτει από την καθημερινή εμπειρία στην τάξη. 2. Ειδικότερα, οι μαθητές στα πλαίσια των μαθημάτων Προγραμματισμού έχουν την ευκαιρία να αντιμετωπίζουν αυθεντικά προβλήματα από κάθε τομέα της ανθρώπινης δραστηριότητας με αποτέλεσμα την ανάπτυξη κριτικής σκέψης , την ανάπτυξη γενικότερων ικανοτήτων επίλυσης προβλημάτων και την καταπολέμηση της “παπαγαλίας”.3. Στην περίπτωση που οι μαθητές της Γ’ Λυκείου δεν θα έχουν την δυνατότητα να διδαχθούν μάθημα Προγραμματισμού , όταν γίνουν πρωτοετείς φοιτητές δεν θα μπορούν να παρακολουθούν με ευχέρεια τα μαθήματα πληροφορικής στις σχολές στις οποίες έχουν εισαχθεί, ιδιαίτερα όταν αυτές έχουν ως κύριο αντικείμενο την Πληροφορική.
θα αντιμετωπίσει την “παπαγαλία” και θα συμβάλει στην εφαρμογή της σχολικής γνώσης σε προβλήματα της καθημερινής ζωής όταν“σκέπτεται” να καταργήσει τα μαθήματα Πληροφορικής που ικανοποιούν ακριβώς τους παραπάνω στόχους ;
Καλείται το Υπουργείο να αναβαθμίσει ουσιαστικά τη διδασκαλία της Πληροφορικής ως βασικού μαθήματος και στις τρεις τάξεις του Νέου Λυκείου, όπως επίσης να μην καταργήσει το μάθημα με κατεύθυνση τις Αρχές Προγραμματισμού που αποσκοπεί στην ανάπτυξη της αλγοριθμικής σκέψης η οποία είναι απαραίτητη σε όλες τις θετικές επιστήμες.