Ένας σύγχρονος και ασφαλής δρόμος «ανοίγει» νέες προοπτικές για έναν τόπο που έχει την τύχη ή την ατυχία να βρίσκεται μακριά από τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας. Όταν, μάλιστα, αυτός ο τόπος έχει να επιδείξει και να προσφέρει πλήθος επιλογών για τον επίδοξο επισκέπτη, οι προοπτικές αυξάνονται και η αξιοποίηση των δυνατοτήτων οφείλει να προχωρήσει με τους ταχύτερους δυνατούς ρυθμούς στο επίπεδο της υλοποίησης. Η δημιουργία του νέου, σύγχρονου αυτοκινητόδρομου που θα ενώνει τη Μεσσηνία, όχι μόνο με την πρωτεύουσα αλλά και με ολόκληρη την Ελλάδα και την Ευρώπη, δημιουργεί νέες, τεράστιες δυνατότητες και δυναμικές στην αναπτυξιακή προοπτική του τόπου μας. Ειδικά σε συνθήκες στενής οικονομικής επιτήρησης, η νέα αναπτυξιακή πνοή που δίνει η δημιουργία αυτών των υποδομών οφείλει να συνδυαστεί με την διάθεση και την πολιτική βούληση των φορέων και της κοινωνίας της Μεσσηνίας, προκειμένου να επανεκκινήσουμε τη μηχανή της αγοράς και της εισροής κεφαλαίων…. Η Μεσσηνία βρισκόμενη στο νοτιοδυτικό άκρο της ελληνικής επικράτειας ήταν απομακρυσμένη από τις μεγάλες αγορές και τις δυνατότητες που προσφέρει η εγγύτητα σε ένα μεγάλο αστικό κέντρο. Σε πολλές περιπτώσεις, ένοιωθε, και ήταν, «αδικημένη» από τις αποφάσεις της κεντρικής πολιτικής σκηνής. Η Μεσσηνία ένοιωθε απούσα από τις κεντρικές επιλογές και τις ασκήσεις επί χάρτου που γίνονταν κατά καιρούς στα Υπουργεία. Τώρα όμως, με την πρόοδο επιτέλους του εθνικού δρόμου, χωρίς αμφιβολία οι Μεσσήνιοι πρέπει να νοιώθουμε δικαιωμένοι από τους κόπους και τις θυσίες όλων όσων διαχρονικά εργάστηκαν για τη δημιουργία αυτού του δρόμου που δικαιολογημένα θεωρείται ως μεγάλη υποδομή και εξαιρετική επένδυση για ολόκληρη την Πελοπόννησο. Επένδυση, η οποία θα ολοκληρωθεί με την αποπεράτωση του άλλου μεγάλου οδικού άξονα, Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα. Το νέο οδικό δίκτυο που συνδέει πλέον σε δύο ώρες τη Μεσσηνία με την Αθήνα, είτε θέλουμε να το δεχτούμε είτε όχι, μας αποστερεί πλέον από ένα εκ των βασικών επιχειρημάτων ή δικαιολογιών που χρησιμοποιούμε όταν αναζητούμε τα αίτια της αναπτυξιακής ύφεσης του τόπου μας. Επιχείρημα, το οποίο μέχρι πρότινος ήταν, αναμφισβήτητα, υπαρκτό. Το γεγονός, ότι ένας επισκέπτης για να βρεθεί στη Μεσσηνία από την Αθήνα ήθελε, μερικά χρόνια πριν, πολλές ώρες οδήγησης σε ένα δρόμο που μόνο ασφαλής δεν ήταν, είναι πραγματικό. Όπως, δεν ήταν τυχαία ξακουστές σε όλη την Ελλάδα, οι στροφές της Μεγαλόπολης και παλιότερα του Αχλαδόκαμπου με μεγάλο αριθμό τροχαίων ατυχημάτων ετησίως. Πλέον, η δυσχερής οδική σύνδεση με την Αθήνα αποτελεί παρελθόν, ενισχύοντας τις μελλοντικές δυνατότητες ανάπτυξης, τόσο σε βάθος, όσο και σε εύρος. Βάθος, γιατί η Μεσσηνία πλέον προσφέρεται για την συνδυαστική αγροτική, επιχειρηματική και τουριστική ανάπτυξη με επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και εύρος, γιατί ανοίγονται νέα πεδία αξιοποίησης του πλούσιου περιβαλλοντικού υπόβαθρου και των αρχαιολογικών θησαυρών που διαθέτει η μεσσηνιακή γη. Μάλιστα, την ίδια ώρα, οι κινήσεις μεγάλων επενδυτών σε τουριστικά συγκροτήματα, και όχι μόνο, στην Πελοπόννησο δείχνουν ότι σε πολλές περιοχές υπάρχουν μεγάλες επενδυτικές ευκαιρίες.
Η νέα οδική σύνδεση Αθήνας – Καλαμάτας είναι ένα σύγχρονο έργο – φορέας του 21ου αιώνα στον τόπο μας. Είναι, ταυτόχρονα, μία πρόκληση που οι φορείς και οι συμπολίτες μας πρέπει να αξιοποιήσουν δημιουργικά, έτσι ώστε ο νομός μας να αναπτυχθεί ισόρροπα, με σεβασμό στο περιβάλλον και την ιστορία του. Οι δυνατότητες που θα του παρέχουν σε λίγα χρόνια και οι δύο οδικοί άξονες, πρέπει να καταστήσουν τον τόπο μας πόλο έλξης επενδυτικών κεφαλαίων σε όλους τους τομείς. Κλείνοντας, και χωρίς διάθεση μεμψίμοιρης κριτικής ή υιοθέτησης κάποιων απόψεων που κάνουν λόγο για ατέλειες που οι ειδικοί καταλογίζουν στο έργο αυτό, το οποίο έχει πληρωθεί ακριβά από τον ελληνικό λαό, κανείς δεν μπορεί να αντικρούσει το δεδομένο ότι πρόκειται για ένα σύγχρονο και ασφαλή δρόμο που υλοποιεί το όνειρο γενεών.