1.12.10

Νάντια Γιαννακοπούλου – Τι θα κάνει η Κυβέρνηση με τα υπέρογκα διόδια ;

ΜΠΡΑΒΟ στην ΝΑΝΤΙΑ …έχει κότσια !
EΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
«Υπέρογκες αυξήσεις διοδίων και δημιουργία νέων σταθμών»
Κάθε οργανωμένη πολιτεία είναι υποχρεωμένη να παρέχει στους πολίτες της ένα σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο, με χρήματα που αντλεί από τη γενική φορολογία και όχι από επιπλέον φόρους (διόδια). Στην πατρίδα μας, οι συμβάσεις που παραχωρεί η πολιτεία σε ιδιώτες για την εκμετάλλευση των διοδίων καθιστούν τη μετακίνηση για κάθε τροχοφόρο πανάκριβη και αναντίστοιχη με τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Ενδεικτικά, το υψηλό κόστος μετακίνησης της διαδρομής Αθήνα – Καλαμάτα και Αθήνα – Θεσσαλονίκη, πέραν του ότι καλείται ο οδηγός να σταματήσει 5 φορές στην πρώτη περίπτωση και 10 φορές στη δεύτερη με αποτέλεσμα να καθυστερεί χωρίς λόγο η διαδρομή, αποτυπώνει την υπερβολική και καταχρηστική τιμολόγηση που απαιτούν και τελικά επιτυγχάνουν οι εταιρίες από την πολιτεία.
Συγκεκριμένα, για τη διαδρομή Αθήνα – Μεγαλόπολη, οι οδηγοί Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτων καλούνται να πληρώσουν διόδια σε πέντε σημεία μέχρι σήμερα,…
συμπεριλαμβανομένης της Αττικής Οδού με συνολικό αντίτιμο περίπου 25 ευρώ, με επιστροφή. Μάλιστα, σε αυτήν τη διαδρομή, αναμένεται να λειτουργήσουν κι άλλοι δύο ή τρεις σταθμοί διοδίων μετά την ολοκλήρωση του έργου μέχρι την Καλαμάτα, με αποτέλεσμα το κόστος της διαδρομής να ξεπεράσει τα 35 ευρώ.
Αντιστοίχως, για τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, οι οδηγοί καλούνται να πληρώσουν διόδια σε δέκα σημεία, με συνολικό αντίτιμο περίπου 50 ευρώ, με επιστροφή. Κατόπιν αυτών,
Ερωτάται ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
1. Γιατί οι Έλληνες οδηγοί να πληρώνουν τόσο ακριβά διόδια και γιατί αυξήθηκαν τα διόδια της Νεστάνης κατά 133% και των Μαλγάρων κατά 40%; Με ποια λογική γίνεται προείσπραξη διοδίων εκ μέρους της εταιρίας ‘‘Ολυμπία Οδός Α.Ε.’’ για τον απαράδεκτο και πιο επικίνδυνο δρόμο στην Ελλάδα (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα), όταν μάλιστα η εταιρία ανακοινώνει ότι η παράδοση των έργων σε αυτόν τον οδικό άξονα θα καθυστερήσει 2 χρόνια ακόμη;
2. Τι προτίθεται να πράξει η κυβέρνηση για τον εξορθολογισμό της τιμολόγησης των διοδίων σε περίοδο, μάλιστα, οικονομικής κρίσης και πώς πρόκειται να αντιμετωπίσει το γεγονός ότι οι απαλλοτριώσεις, αφενός καθυστερούν και αφετέρου ξαναπληρώνονται σε πολλές περιπτώσεις από τον Έλληνα φορολογούμενο;
Η ερωτώσα βουλευτής, Νάντια Ι. Γιαννακοπούλου