14.12.10

«Καμπάνα» σε εταιρείες που οργάνωναν διαγωνισμούς και κουίζ με SMS υψηλής χρέωσης...

Επειτα από βροχή καταγγελιών...
Πρόστιμα συνολικού ύψους πάνω από 2 εκατ. ευρώ επιβλήθηκαν σε τρεις εταιρείες επικοινωνιών, οι οποίες ζητούσαν από τους χρήστες να αποκαλύπτουν τον αριθμό του κινητού τους, προκειμένου να τους αποστείλουν τις απαντήσεις διαδικτυακών «κουίζ», και στη συνέχεια τους χρέωναν χωρίς να τους ενημερώνουν. Η ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) επέβαλε πρόστιμα στις εταιρείες Win, Buongiorno Hellas Mobile και Netsmart Cyprus, κρίνοντας ότι... παραβίασαν τον Κώδικα Κώδικα Δεοντολογίας για τις Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (μέσω SMS αυξημένης χρέωσης. Η Επιτροπή είχε δεχτεί πλήθος καταγγελιών για παράλογες χρεώσεις. Συγκεκριμένα, οι τρεις εταιρείες αναρτούσαν banner σε δημοφιλείς δικτυακούς τόπους,
προτρέποντας τους καταναλωτές να καταχωρήσουν τον αριθμό του κινητού τους, προκειμένου να μάθουν τα αποτελέσματα κάποιου τεστ ή κουίζ (π.χ. τεστ δείκτη νοημοσύνης, τεστ όρασης, γυναικείου στυλ, ιδανικού βάρους, κλπ.) ή να λάβουν εφαρμογές ή να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς (για κινητό, αυτοκίνητο, τηλεόραση κλπ.). Με την καταχώρηση του κινητού τους οι χρήστες εγγράφονταν εν αγνοία τους σε συνδρομητική υπηρεσία υψηλής χρέωσης. Ο Κώδικας Δεοντολογίας για τις υπηρεσίες μέσω SMS ορίζει ρητά ότι κάθε αίτημα του καταναλωτή για εγγραφή σε υπηρεσία δεν πρέπει να συγχέεται με το αίτημά του για την απόκτηση περιεχομένου ή υπηρεσίας που δεν αποτελεί μέρος της υπηρεσίας με συνδρομή (π.χ. απαντήσεις σε ένα παιχνίδι γνώσεων). ΤΑ NEA.