25.1.11

«Χάσαμε » τον καπετάνιο Βασίλη Κωνσταντακόπουλο !!!

Ο «Οραματιστής » Καπετάνιος έχασε την μάχη με την επάρατο νόσο !
Ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές, ο ιδρυτής της Costamare και ευπατρίδης, ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος άφησε την τελευταία του πνοή σήμερα τα ξημερώματα, χτυπημένος από την επάρατη νόσο με την οποία έδωσε σκληρό αγώνα τα τελευταία χρόνια.
 
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Πρώτα χρόνια και προσωπική ζωή
Ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, γνωστός και ως «καπετάν Βασίλης», γεννήθηκε το 1935, από φτωχή οικογένεια, στο Διαβολίτσι της Μεσσηνίας . Στην Κατοχή συμμετείχε στους εθνικούς αγώνες μέσα από το Εθνικό Απελευθερωτικό Μετώπο (ΕΑΜ). Το 1948 ήρθε στην Αθήνα και έκανε διάφορες δουλειές μέχρι το 1953 όταν και μπαρκάρισε για πρώτη φορά. Από τότε εξελίχθηκε σε όλες τις βαθμίδες της ναυτικής ιεραρχίας .
Επιχειρηματική δράση
Σε ηλικία 27 ετών ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος αγοράζει με δάνειο ένα μικρό φορτηγό πλοίο . Το 1974 ιδρύει την εταιρεία Costamare Shipping SΑ. Κατά τη ναυτιλιακή κρίση, την περίοδο 1982 - 1984, o Βασίλης Κωνσταντακόπουλος αγοράζει οκτώ πλοία σε πολύ χαμηλή τιμή . Μετά τη χρεοκοπία της εταιρείας τακτικών γραμμών Ελληνικής του Γρηγορίου Καλλιμανόπουλου, προσλαμβάνει το εξειδικευμένο προσωπικό της και εισέρχεται στην αγορά των τακτικών γραμμών, ως ναυλωτής πλοίων σε εταιρείες που εξυπηρετούσαν ήδη τις γραμμές [15][16]. Στα επόμενα είκοσι χρόνια η εταιρία αναπτύσσεται σημαντικά ανανεώνοντας τακτικά τον στόλο της. Το έτος 2000, η Costamare διαχειριζόταν 35 πλοία, των οποίων η μεταφορική ικανότητα έφθανε το 1.560.000 dwt.
Η εταιρεία ΤΕΜΕΣ Α.Ε. στην οποία προεδρεύει ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, ανακοίνωσε το 2005 ότι σκοπεύει να επενδύσει σταδιακά έως το 2010 περίπου 1 δισ ευρώ για την κατασκευή 4 ξενοδοχειακών μονάδων, δύο γηπέδων γκολφ, και άλλων τουριστικών και αθλητικών εγκαταστάσεων σε δύο παραθαλάσσιες εκτάσεις ιδιοκτησίας Κωνσταντακόπουλου στην περιοχή της Πύλου συνολικού εμβαδού 2.700 στρεμμάτων περίπου.. Πρόκειται για την πρώτη υλοποίηση των λεγόμενων περιοχών Π.Ο.Τ.Α. (Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης) σύμφωνα με την ορολογία του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού και της σχετικής νομοθεσίας που διαμορφώθηκε. Η συγκεκριμένη ΠΟΤΑ Μεσσηνίας οριοθετήθηκε το 2001. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η επένδυση αυτή θα αποτελέσει σταθμό για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της περιοχής και της Πελοπονήσσου καθώς θα δημιουργηθούν 750 νέες θέσεις εργασίας (1η φάση υλοποίησης) και θα αναδειχθεί ο πολιτιστικός και περιβαλλοντικός πλούτος. Μερίδα κατοίκων της περιοχής, με επικεφαλής την περιβαλλοντική ομάδα ΚΙΝΩ (Κίνηση Πολιτών Μεσσηνίας), έχει εκφράσει αντιρρήσεις, ως προς τη διαδικασία των απαλλοτριώσεων, την κατ' εξαίρεση μη πολεοδόμηση της αγορασμένης έκτασης, τη διαχείριση των τοπικών υδάτινων πόρων και την περιβαλλοντολογική επιβάρυνση εν γένει.
Διακρίσεις
Σύμφωνα με ένα αφιέρωμα της Lloyd's List (2004) ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος ονομάστηκε «Greek King of Containers», καθώς τον Ιούνιο του 2007 η εταιρία του Costamare διέθετε 51 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων . Επίσης, το 2009 σε εκδήλωση που έλαβε χώρα στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθήνας επτά Επιμελητήρια της Πελοποννήσου τίμησαν τον Βασίλη Κωνσταντακόπουλο για την προσφορά του στην ανάπτυξη της Μεσσηνίας και της Πελοποννήσου