6.2.11

"Μίζες" στη συμφωνία προμήθειας υποβρυχίων τύπου 214;

Πληροφορίες για ύποπτες πληρωμές που σχετίζονται με την πώληση υποβρυχίων της HDW Κιέλου στην Ελλάδα, αποκαλύπτει στο νέο τεύχος του το εβδομαδιαίο γερμανικό περιοδικό Der Spiegel
Η σχετική προδημοσίευση στην ηλεκτρονική έκδοση του Spiegel αναφέρει ότι «κατά την πώληση υποβρυχίων του ναυπηγείου της HDW Κιέλου στην Ελλάδα φαίνεται πως έρευσαν σε ύποπτα κανάλια περίπου 55 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό προκύπτει από τα πρακτικά ανακρίσεων της Εισαγγελίας Μονάχου, που έχει στη διάθεσή του το περιοδικό. Οι ανακριτές ερευνούν πολλές υποθέσεις σε βάρος ‘μάνατζερ’ της Ferrostaal AG στο Έσσεν - που προωθούσε προϊόντα της HDW - φερόμενων ως υπόπτων για δωροδοκία και απιστία. Συνολικά θα κληθούν σε δίκη πάνω από 50 κατηγορούμενοι, μεταξύ των οποίων και τρία πρώην μέλη του Δ.Σ. της Ferrostaal. Η συμφωνία πώλησης με την Ελλάδα, η οποία υπεγράφη το 2000 και το 2002, ανερχόταν σε 1,6 δις. ευρώ για 4 υποβρύχια τύπου 214 καθώς και τον εξοπλισμό παλαιότερων υποβρυχίων».
Η ομάδα Α
"Κατά την πώληση υποβρυχίων του ναυπηγείου της HDW Κιέλου στην Ελλάδα φαίνεται πως έρευσαν σε ύποπτα κανάλια περίπου 55 εκατομμύρια ευρώ"Το περιοδικό αναφέρει ότι «προκειμένου να κερδίσει την ανάθεση της προμήθειας έναντι των ανταγωνιστών Γαλλίας, Σουηδίας και Ολλανδίας, η Ferrostaal προσέλαβε ομάδα συμβούλων με επικεφαλής τον πρώην φίλο του Franz Josef Strauß, Hermann Graf von Pückler. Στην ομάδα, που εσωτερικά ονομάστηκε από τη Ferrostaal Team A, ανήκε και ένας έμπορος, του οποίου το όνομα εμφανιζόταν ήδη στη συμφωνία για τεθωρακισμένα Fuchs της εταιρείας Thyssen το 1991 και είχε λάβει ‘μίζες’ περί τα 220 εκατομ. μάρκα. Το πρώην μέλος του Δ.Σ. της Ferrostaal και της HDW Johann Friedrich Haun είχε καταθέσει στην προανάκριση ότι δεν είχε ποτέ μιλήσει με τους συμβούλους για δωροδοκία, όμως σε όλους ήταν σαφές ότι αυτοί οι σύμβουλοι του Team A, αν ήταν αναγκαίο, θα έδιναν χρήματα και σε φορείς που μπορούσαν να επηρεάσουν τις αποφάσεις ανάθεσης. Αν συνέβη κάτι τέτοιο – πράγμα πιθανό κατά τον Χάουν – ήταν γι’ αυτόν ‘εντάξει’. Η Ferrostaal δεν θέλησε να σχολιάσει το θέμα». Spiegel - DW