Τη Δευτέρα, 07/02/11, η ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και η Γ.Γ. Καταναλωτή εξέδωσαν απόφαση, με την οποία απαγορεύεται στις ασφαλιστικές να προβαίνουν, κατά τη διάρκεια της σύμβασης ή σε οποιαδήποτε ημερομηνία ανανέωσής της, σε μονομερή αύξηση των ασφαλίστρων, χωρίς να καθορίζονται εκ των προτέρων αντικειμενικά κριτήρια για τον καταναλωτή.
Με αυτήν την απόφαση μπαίνει, επιτέλους, «φρένο» στις αυθαίρετες και αδικαιολόγητες αυξήσεις των ασφαλίστρων σε νοσοκομειακά προγράμματα ασφαλιστικών εταιρειών. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι ανατιμήσεις έφταναν ακόμη και το 70%, χωρίς να γνωρίζουν οι καταναλωτές για ποιο λόγο ανέβαινε το κόστος και με ποια κριτήρια και χωρίς να είναι εύκολο να αλλάξουν ασφαλιστική.Η εφαρμογή του νόμου και από τις διάφορες εταιρίες είναι μια απόφαση ειλημμένη, με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και αφορά ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών, καθώς μέχρι τώρα η πρακτική επιχειρήσεων του κλάδου ήταν να μην αναφέρουν στα συμβόλαια όχι μόνο πότε θα αναπροσαρμόζονται τα ασφάλιστρα, αλλά ούτε καν τους λόγους για τους οποίους γίνονται οι αυξήσεις και με βάση ποιους δείκτες μέτρησης. Η πρωτοβουλία του Υφυπουργού Εργασίας, κ. Κεγκέρογλου και του Γ.Γ. Καταναλωτή κ. Σπυράκου κινείται αδιαμφισβήτητα προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς, συν τοις άλλοις, ο σχετικός όρος που έβαζαν οι ασφαλιστικές εταιρίες έχει κριθεί καταχρηστικός με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις του Αρείου Πάγου. Έτσι, οι ασφαλιστικές εταιρίες καλούνται να απαλείψουν τον όρο αυτό και να παύσουν να τον χρησιμοποιούν.