25.3.11

Αποκοιμήθηκε ο ….ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας !!

Ένας ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας είπε σε αξιωματούχους των ΗΠΑ που διεξάγουν έρευνα ότι δεν άντεξε την κούραση κι αποκοιμήθηκε εν ώρα εργασίας, αφήνοντας δύο αεροσκάφη που εκτελούσαν επιβατικές πτήσεις να προσγειωθούν στην Ουάσινγκτον χωρίς οποιαδήποτε καθοδήγηση από τον πύργο ελέγχου.
"Ως πρώην πιλότος αεροπορικής εταιρίας, είμαι προσωπικά εξοργισμένος που ο ελεγκτής αυτός δεν φρόντισε όπως ήταν ευθύνη του να βοηθήσει να προσγειωθούν αυτά τα δύο αεροσκάφη", δήλωσε ο Ράντι Μπάμπιτ, διευθυντής της ομοσπονδιακής υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας (FAA).
Ο Μπάμπιτ --που έθεσε σε διαθεσιμότητα τον βετεράνο ελεγκτή που έχει 20 χρόνια προϋπηρεσία και τα στοιχεία του δεν δόθηκαν στην δημοσιότητα-- εξετάζει το συμβάν, που σημειώθηκε νωρίς την Τετάρτη, μαζί με το εθνικό συμβούλιο ασφάλειας των μεταφορών (NTSB).
Τα αεροσκάφη που εκτελούσαν τις δύο πτήσεις, μια της United Airlines και μια της American Airlines, προσγειώθηκαν χωρίς πρόβλημα στο αεροδρόμιο Ronald Reagan νωρίς το πρωί της Τετάρτης.
Τα πληρώματα των δύο αεροσκαφών δεν μπορούσαν να επικοινωνήσουν με τον ασύρματο με τον πύργο ελέγχου για να λάβουν οδηγίες σχετικά με τον ποιο διάδρομο έπρεπε να προσεγγίσουν και άδεια να προσγειωθούν, αλλά ήλθαν σε επικοινωνία με ελεγκτές σε κοντινή εγκατάσταση της FAA από όπου τους δόθηκαν πληροφορίες.
"Ευτυχώς, σε καμία στιγμή κάποιο από τα αεροσκάφη δε βρισκόταν εκτός επαφής ραντάρ και το εφεδρικό μας σύστημα τέθηκε σε λειτουργία κι εγγυήθηκε την ασφαλή προσγείωση των δύο αεροσκαφών", είπε ο Μπάμπιτ.
Παρ' όλ' αυτά, το συμβάν σε ένα αεροδρόμιο πολύ κοντά στο Πεντάγωνο, πλάι στον ποταμό Πότομακ και αντίκρυ στο Λευκό Οίκο εξόργισε πολλούς στην Ουάσινγκτον, όπου υπάρχει αυξημένη ευαισθησία όσον αφορά την ασφάλεια των πτήσεων μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001.
Ο ελεγκτής, που έχει βαθμό επιτηρητή, είπε στους ερευνητές του NTSB που πραγματοποιούν έρευνα για το επεισόδιο ότι αποκοιμήθηκε για κάποια ώρα εν ώρα καθήκοντος, ανέφερε προκαταρτική αναφορά του συμβουλίου.
Ενώ, σύμφωνα με το NTSB, εξήγησε ότι εργαζόταν για τέταρτη συνεχή νύχτα στο συγκεκριμένο ωράριο και ότι ήταν ο μόνος που βρισκόταν στον πύργο ελέγχου την ώρα που σημειώθηκε το συμβάν.