28.3.11

Εκστρατεία προβολής για το ελληνικό κρασί !!

Αύξηση των εξαγωγών στις ΗΠΑ και Κίνα πέτυχε η Ένωση Οινοποιητικών Συνεταιρισμών Σάμου, σε ποσοστό που φτάνει το 73% και 79% αντίστοιχα, όπως κάνει γνωστό ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Ιωάννης Κουτσούκος με έγγραφο του που διαβιβάστηκε στη Βουλή, μετά από ερώτηση του βουλευτή του ΛΑΟΣ Κώστα Αϊβαλιώτη.
Όπως ενημερώνει τον βουλευτή, ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, σύμφωνα με το Εθνικό Πρόγραμμα Στήριξης του Αμπελοοινικού Τομέα 2009-2013, τέθηκε σε εφαρμογή η δράση «Προώθηση οίνων σε αγορές Τρίτων Χωρών. Για την τετραετία 2010-2013, ο προϋπολογισμός για τη συγκεκριμένη δράση, ανέρχεται σε 36,3 εκατομμύρια ευρώ και κατά 50% επιδοτείται από κοινοτικούς πόρους, 30% από εθνικούς και το 20% αποτελεί την ιδία συμμετοχή των δικαιούχων.
Το ελληνικό κρασί προβάλλεται οριζόντια στις διεθνείς αγορές, με τα προγράμματα του ΟΠΕ και της ΕΔΟΑΟ, τα οποία έχουν σχεδιαστεί σύμφωνα με τους βασικούς άξονες του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου, που εκπονείται από τον κλάδο με τη στήριξη του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ειδικά για τα δύο αυτά προγράμματα εθνικής σημασίας, η εθνική στήριξη ανέρχεται στο 50% της επιλέξιμης δαπάνης.
Το πρόγραμμα προώθησης αποσκοπεί στο να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα του ελληνικού κρασιού, να βελτιώσει την εικόνα του στους καταναλωτές και τους επαγγελματίες και να συμβάλλει στη διασύνδεση με σημαντικά δίκτυα διανομής. Οι στόχοι της καμπάνιας σε ποσοτικό επίπεδο, είναι η αύξηση των εξαγωγών ελληνικού κρασιού προς τις χώρες υλοποίησης, ενώ σε ποιοτικό επίπεδο, η επανατοποθέτηση του σε υψηλότερα τμήματα των αγορών, προκειμένου αφενός να απολαμβάνουν υψηλότερης προστιθέμενης αξίας και αφετέρου να μην υφίστανται το σκληρό ανταγωνισμό των νέων χωρών.
Όπως τονίζει ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, η σημασία της σωστής διακίνησης και προβολής των οίνων μας που διαθέτουν «ταυτότητα» και έχουν να αναδείξουν εξαιρετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά άμεσα συνδεδεμένα με τον τόπο καταγωγής τους, τόσο στην εσωτερική, αλλά κυρίως, στην εξωτερική αγορά, θεωρείται ότι είναι κρίσιμη και κεφαλαιώδης, τόσο για τον οικονομικό αντίκτυπο όσο και για τα πολιτιστικά και πολιτισμικά μηνύματα που μεταφέρει το κρασί. Και αυτό καθώς το κρασί αναγνωρίζεται διεθνώς, ως ένας από τους κύριους πρεσβευτές της κουλτούρας των παραγωγών χωρών.
Ειδικά για την προβολή του σαμιώτικου κρασιού, μέσω της δράσης προώθησης, η Ένωση Οινοποιητικών Συνεταιρισμών Σάμου εκτελεί πρόγραμμα για την τριετία 2010-2012, ύψους 210.000 ευρώ με συμμετοχή σε εκθέσεις στην Κίνα, Ρωσία, ΗΠΑ, Ιαπωνία και Κορέα. Η απορρόφηση των εγκεκριμένων κονδυλίων για το πρώτο έτος εφαρμογής, αντιστοιχεί σε ποσοστό 86%. ΅Ηδη από το πρώτο έτος εφαρμογής του προγράμματος, η Ένωση Οινοποιητικών Συνεταιρισμών Σάμου παρουσίασε πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα με σημαντικές επαφές με αντιπροσώπους στις χώρες στόχους, καθώς και με αύξηση των εξαγωγών, στις ΗΠΑ και Κίνα, σε ποσοστό που φτάνει το 73% και 79% αντίστοιχα, αναφέρει ο κ. Κουτσούκος.
Ερώτηση στη Βουλή για το σαμιώτικο κρασί είχε καταθέσει ο βουλευτής του ΛΑΟΣ Κώστας Αϊβαλιώτης με την οποία επισήμανε ότι το σαμιώτικο είναι ένα από τα πιο φημισμένα ελληνικά κρασιά που θα μπορούσε να κυριαρχήσει στη διεθνή αγορά όπως έχει γίνει με το πορτογαλικό PORTO, το οποίο φέρνει χρήματα στην Πορτογαλία μέσω μιας έξυπνης διεθνούς εκστρατείας προβολής και διείσδυσης.