21.4.11

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: Θα μας σώσει .... το facebook !!

Πόσο συµβάλλουν τοfacebook, το twitter,το YouTube και όλα τα άλλα λεγόµενα social media στην προώθηση τουελληνικούτουρισµού;Καθοριστικά, είναι η απάντηση κυβερνητικών παραγόντων, που είδαν µόλις σεέναν χρόνο να πολλαπλασιάζεται -και µάλιστα µε µηδενικό κόστος - η προβολή τηςχώρας µας στο εξωτερικό, µόνο και µόνο από την αξιοποίηση των δυνατοτήτων του ∆ιαδικτύου. Τα σχετικά στοιχεία παρουσιάστηκαν χθες από τον υπουργό Πολιτισµού και Τουρισµού Παύλο Γερουλάνο και τον αναπληρωτή υπουργό Τηλέµαχο Χυτήρη στον Πρωθυπουργό, σε σύσκεψη που πραγµατοποιήθηκε µε αντικείµενο τη Στρατηγική Προβολή της Ελλάδος στο Εξωτερικό, ενόψει µάλιστα και της προγραµµατισµένης οµιλίαςτου κ. Παπανδρέου στον ΣΕΤΕ στιςαρχές Μαΐου.
Η στροφή προς το Internet για την προώθηση του τουρισµού στη χώρα µας δεν έγινε τυχαία: κυβερνητικοί παράγοντες εξηγούν ότι η αλλαγή... ρότας αποφασίστηκε όταν κάποια στελέχη της κρατικής µηχανής εντόπισαν περίπου «θαµµένη» σε υπουργικά συρτάρια έρευνα που είχε γίνει επί διακυβέρνησης Νέας ∆ηµοκρατίας και η οποία φανέρωνε πως οι υποψήφιοι τουρίστες καταλήγουν στις οριστικές τουςαποφάσεις για τον τόπο προορισµού τους µέσω του ∆ιαδικτύου. Το υπουργείο Πολιτισµού αξιοποίησε τα ευρήµατα της συγκεκριµένης έρευνας και παράλληλα απέρριψε κάθε προοπτική προβολής της χώρας µας µέσω µεγάλων διεθνών καναλιώνCNN -τα οποία σηµειωτέον το ελληνικό κράτος αποπλήρωσεµόλιςφέτος, καθώς η προηγούµενη κυβέρνηση είχε αφήσειτεράστια χρέη απόδιαφηµίσεις µε αποτέλεσµα να πληγείη αξιοπιστίατης χώρας µας διεθνώς.
Το υπουργείο Πολιτισµού αναβάθµισε αρχικά το visitgreece.gr, δηµιούργησε το my-greece. gr και παράλληλα ενέταξε την Ελλάδα σε όλα τα µεγάλα διαδικτυακά κανάλια (facebook, twitter,flickr κ.ά.). Παράλληλα,δηµιούργησε το «Youin greece», µία καµπάνια που προβάλλεται πρωτίστως στο∆ιαδίκτυο και αποστέλλεταισε στοχευµένους πολλαπλασιαστές στα αγγλικά, γερµανικά και ρωσικά. Συγχρόνως, ενίσχυσε τα λεγόµενα famtrips, δηλαδή τις επισκέψεις ξένων δηµοσιογράφων, για ναζήσουν από κοντά την ελληνική πραγµατικότητα, ενώ δηµιούργησε και το «Συµµαχία για την Ελλάδα», φορέας που σε συνεργασία µε τον ΕΟΤ ετοίµασε καµπάνια µε τίτλο «Ελλάδα κοµµάτι της ψυχής» που προωθεί το www.my-greece.gr.
Ο συγκεκριµένος φορέας παρήγαγε µε µηδενικό κόστος και το τηλεοπτικό σποτ για το Μουσείο Ακρόπολης εξηγείκυβερνητικός παράγων, τονίζοντας ότι θα ακολουθήσουν κιάλλες τέτοιες παραγωγές. Eκ παραλλήλου το υπουργείο Πολιτισµού δηµιούργησε δύο προγράµµατα προβολής της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης (Athens Every Week και Θεσσαλονίκη Σταυροδρόµι Πολιτισµών), ενώ παράλληλα αρχίζει εξειδικευµένη διαφήµιση υπαίθρια και έντυπη σε αγορές - στόχους.