29.5.11

Σπιτικές βραδιές, ψώνια με λίστα και... λουκέτα

Κόβουμε διασκέδαση, αγορές καταναλωτικών ειδών, ηλεκτρονικών συσκευών, μετακινήσεις. Μειώνουμε τις δαπάνες σε ρεύμα και τηλεφωνία, ψάχνουμε προσφορές και ευκαιρίες ακόμη και σε σουπερμάρκετ.
Αναβάλλουμε χειρουργικές επεμβάσεις, περιορίζουμε τα φροντιστήρια των παιδιών μας, σταματήσαμε με το... μαχαίρι ακόμη και την κατανάλωση φαρμάκων που υποβοηθούν το σεξ! Οι λογαριασμοί που παραμένουν απλήρωτοι επιβάλλουν μαχαίρι στα ποτά και στα ξενύχτια, με την κάμψη εσόδων να πλήττει ακόμη και τους «ναούς» των χαμηλών εισοδηματικά τάξεων:τα σουβλατζίδικα και τις πιτσαρίες. Η οικονομική κρίση είναι εδώ και κάθε ελληνικό νοικοκυριό μετράει πλέον διαφορετικά τα ευρώ που ξοδεύει, όπως αποδεικνύουν τα επίσημα στοιχεία αλλά και η δημοσιογραφική έρευνα τόσο για το 2010 όσο και για το πρώτο τετράμηνο του 2011.
Το περίφημο καλάθι της νοικοκυράς δεν γεμίζει πλέον εύκολα. Τα στοιχεία δείχνουν ότι μόνον το 12% των καταναλωτών πληρώνουν ποσό μεγαλύτερο των 100 ευρώ σε μία επίσκεψη σε σουπερμάρκετ. Ακόμη και όσοι κάνουν συχνές εξορμήσεις αποφεύγουν τα γνωστά προϊόντα, επιλέγοντας κυρίως προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Σύμφωνα μάλιστα μεπανελλαδική έρευνα της ΜRΒ (Τarget Group Ιndex- ΤGΙ), που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 11.000 ατόμων, το περιεχόμενο του καλαθιού άλλαξε το 2010 σε σχέση με το 2009.
Οι καταναλωτές επιλέγουν περισσότερα ζυμαρικά, ρύζι και αλεύρι, ενώ ποσοστό 40% εξ αυτών προτιμούν καθαριστικά ιδιωτικής ετικέτας. Τα μόνα που- αν και δοκιμάζονται- φαίνεται να αντέχουν, είναι τα βιολογικά προϊόντα, και δη τα ελληνικά φρούτα και λαχανικά. Ο πρόεδρος του Δικτύου Βιολογικών Προϊόντων κ. Δ. Συμεωνίδης τονίζει ότι «έχουν αντεπεξέλθει στην κρίση πολύ καλύτερα από τα συμβατικά προϊόντα στους αντίστοιχους κλάδους», ενώ ο γενικός διευθυντής της ΔΗΩ (Οργανισμός Ελέγχου και Πιστοποίησης Βιολογικών Προϊόντων) κ. Σ. Σγούρος υπολογίζει την πτώση κατά μέσο όρο στο 10%.