25.5.11

Βουλευτής ζητά την οικονομική ενίσχυση των ΜΜΕ της Ηλείας !

Υπέβαλλε σχετική Ερώτηση στη Βουλή !!
Ο Βουλευτής Τάκης Αντωνακόπουλος, όσον αφορά την οικονομική δυσχέρεια που πλήττει τις επιχειρήσεις των ΜΜΕ (έντυπων και ηλεκτρονικών) του Νομού μας, ανέλαβε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση οικονομική τους ενίσχυσης από την πολιτεία. Ο βουλευτής προ ημερών, υπέβαλλε σχετική ερώτηση στον Υπουργό κ. Παύλο Γερουλάνο που αφορούσε την κατανομή της κρατικής διαφήμισης.
Η συγκεκριμένη χρηματοδότηση είναι καθοριστική για την οικονομική βιωσιμότητα των ΜΜΕ, αφού η διαφήμιση από την Αγορά έχει σχεδόν εξαφανιστεί.
Η απάντηση που έλαβε είναι η ακόλουθη :
Σύμφωνα με το άρθρο 9 του Ν.2328/1995 και το άρθρο 4 παρ.1-3 του Π.Δ 261/1997 «Για τη διαφάνεια στη διαφημιστική προβολή του Δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα από τα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης» σε συνδυασμό με το άρθρο 10 παρ. 2 του Ν. 3444/2006 οι φορείς του Δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα που υλοποιούν ετήσιο πρόγραμμα διαφημιστικής προβολής άνω των 100.000€ υποχρεούνται να συμπεριλάβουν τα περιφερειακά ΜΜΕ (δηλαδή εκτός των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης ) σε ποσοστό τουλάχιστον 30% ανά κατηγορία μέσου (εφημερίδες και περιοδικά – ραδιόφωνο – τηλεόραση). Κατ’ εξαίρεση, δεν απαιτείται η χρήση των περιφερειακών ΜΜΕ όταν οι δραστηριότητες που προβάλλονται είναι αποκλειστικά τοπικού ενδιαφέροντος ή χαρακτήρα.
Επισημαίνουμε ότι βάσει του άρθρου 4§5 του Π.Δ 261/97 : «Η τήρηση των ανωτέρων διαδικασιών αποτελεί προϋπόθεση του κύρους κάθε σύμβασης ανάθεσης διαφημιστικών υπηρεσιών, μετάδοσης ή καταχώριση των σχετικών μηνυμάτων που εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος διατάγματος».
Επίσης τονίζουμε ότι σε περίπτωση που κατά τον έλεγχο του ετησίου απολογισμού της διαφημιστικής δαπάνης των δημοσίων φορέων διαπιστωθεί μη τήρηση των ποσοστών κατανομής στα ΜΜΕ που ορίζει το Π.Δ 261/1997 γίνεται έγγραφη παρατήρηση από τη Διεύθυνση Εποπτείας ΜΜΕ προς τον εκάστοτε δημόσιο φορέα.
Περαιτέρω, σας γνωστοποιούμε ότι κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να έχει ελεύθερη πρόσβαση στα στοιχεία της κρατικής διαφήμισης. Με τις διατάξεις του άρθρου 9§1 του Ν. 3548/2007 (ΦΕΚ Α’ 68) εισήχθη η δημοσίευση του απολογισμού της διαφημιστικής δαπάνης των φορέων του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα στην ιστοσελίδα του εκάστοτε φορέα αλλά και της και της ΓΓΕ-ΓΓΕ www.minpress.gr (όπου φιλοξενούνται οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Τμήματος Διοικητικής Εποπτείας του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού), προκειμένου αφ’ ενός να καταστεί διαφανής η κατανομή της πραγματοποιηθείσας διαφημιστικής δαπάνης του Δημοσίου και να διασφαλιστεί η προβλεπόμενη από το Π.Δ 261/97 κατανομή αυτής στα περιφερειακά και μη μέσα ενημέρωσης ανά κατηγορία. Αφ’ ετέρου να καταστεί ευχερής ο κοινωνικός έλεγχος στην αξιοποίηση του δημοσίου χρήματος.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι οι φορείς του Δημοσίου και του ευρύτερου Δημόσιου τομέα που υλοποιούν πρόγραμμα διαφημιστικής προβολής υποχρεούνται στο τέλος κάθε τριμήνου να αναρτούν στην ιστοσελίδα τους απολογιστικές καταστάσεις αναφορικά με τη διαφημιστική δαπάνη του προηγούμενου τριμήνου. Ειδικότερα, στις απολογιστικές αυτές καταστάσεις αναφέρεται το ύψος των ποσών που διέθεσαν για κάθε είδους συμβάσεις διαφημιστικών υπηρεσιών και συμβάσεις μετάδοσης ή καταχώρησης. Τα σχετικά ποσά αναγράφονται αναλυτικά για κάθε οικονομικό φορέα που ανέλαβε προαναφερθείσες δραστηριότητες.
Επίσης, προβλέπεται ότι μέχρι τις 31 Μαρτίου κάθε έτους αναρτώνται στην ιστοσελίδα κάθε δημόσιου φορέα οι συγκεντρωτικές απολογιστικές καταστάσεις διαφημιστικής δαπάνης, που αφορούν στο προηγούμενο έτος. Οι εν λόγω ετήσιες συγκεντρωτικές απολογιστικές καταστάσεις δημοσιεύονται και στην ιστοσελίδα της www.minpress.gr.
Αναφορικά με την ανάθεση της διαφημιστικής καμπάνιας των δημοσίων φορέων σε διαφημιστικές εταιρείες, θέτουμε υπόψη σας ότι, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, η χρήση διαφημιστικής εταιρείας για την καταχώριση διαφημιστικών μηνυμάτων στον Τύπο δεν είναι υποχρεωτική.
Τέλος, επισημαίνουμε ότι, σύμφωνα με το άρθρο 27§8 του Ν. 3166/2003 απαγορεύεται ρητά η μεσολάβηση οποιουδήποτε τρίτου φυσικού η νομικού προσώπου (γνωστά η media shops) μεταξύ της αναδόχου διαφημιστικής εταιρείας και των εντύπων.
Επιπλέον, ο Βουλευτής, συναντήθηκε με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΠΑΠ κ. Σπανουδάκη και τον Νομικό Σύμβουλο κ. Γανωτή όπου και τους ενημέρωσε για την οξυμμένη οικονομική κρίση που μαστίζει τα ΜΜΕ. Εκ μέρους της Διοίκησης του ΟΠΑΠ, ανακοινώθηκε στο Βουλευτή ότι εντός των ημερών εκδίδονται αποφάσεις κατανομής οικονομικής ενίσχυσης των περιφερειακών ΜΜΕ, που αφορούν και την Ηλεία.