7.5.11

Αδυνατούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς

Αν οι ΔΕΚΟ, οι τράπεζες και οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας είχαν …τεφτέρι, τότε αυτό θα είχε γεμίσει! Το 2011, φαίνεται πως μπήκε καταστροφικά ακόμα και για μεγάλες επιχειρήσεις, αφού η οικονομική κρίση και η πολιτική του Μνημονίου έχουν κάνει την τσέπη των Ελλήνων να «αναστενάζει».
Σε μια ... προσπάθεια να αναπληρώσουν το τεράστιο κενό που έχουν αφήσει τα «φέσια», τράπεζες και εταιρείες προβαίνουν σε διακανονισμούς, προκειμένου να καταφέρουν νμα πάρουν τα χρωστούμενα, έστω και με καθυστέρηση.

Το χορό των απλήρωτων λογαριασμών σέρνει πρώτη και καλύτερη η ΔΕΗ, αφού όπως αναφέρει το δημοσίευμα του «Ελεύθερου Τύπου», τον περασμένο Φεβρουάριο τα «φέσια» σημείωσαν αύξηση 35,5% με το 2,1% των νοικοκυριών και των μικρών επιχειρηματιών να έχουν να πληρώσουν τους λογαριασμούς για περισσότερο από έξι μήνες.

Έτσι το ποσό των ανεξόφλητων λογαριασμών του 2010 άγγιξε τα 385 εκατομμύρια ευρώ, την ώρα που το 2009 ήταν στα 284 εκατομμύρια ευρώ.

Απ’ ότι φαίνεται οι λογαριασμοί που δεν έχουν εξοφληθεί για διάστημα μεγαλύτερο των έξι μηνών πλέον αντιπροσωπεύουν το 6% του συνόλου των λογαριασμών, ανεξόφλητων και μη.

Όπως υποστηρίζει η ΔΕΗ, πρόκειται κυρίως για επιχειρήσεις που κλείνουν και αφήνουν στους ιδιοκτήτες ακινήτων ανεξόφλητους λογαριασμούς, ενώ αναφέρουν πως αυτή η κατάσταση δεν οφείλεται στο ύψος των τιμών του ρεύματος, αλλά στα δημοτικά τέλη και την ΕΡΤ.

Παρόμοιο είναι το κλίμα που επικρατεί και στις εταιρείες τηλεπικοινωνιών, με τα «φέσια» να ξεπερνούν τα 100 εκατομμύρια ευρώ, μόνο στο χώρο της κινητής τηλεφωνίας. Μάλιστα πολλοί είναι αυτοί οι οποίοι αδυνατώντας να πληρώσουν μία εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, μετακινούνται διαδοχικά σε διαφορετικές εταιρείες δημιουργώντας νέα «φέσια».

Η ζημιά για τις επιχειρήσεις είναι τεράστια, καθώς όχι μόνο δεν παίρνουν σχεδόν ποτέ τα χρήματά τους, αλλά μάλιστα μπαίνουν και «μέσα» καθώς είναι υποχρεωμένες να αποδίδουν κανονικά τον ΦΠΑ και το τέλος κινητής τηλεφωνίας ακόμα και για λογαριασμούς που δεν έχουν εισπράξει.

Ωστόσο οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας θέλοντας να διευκολύνουν τους πελάτες τους, παρέχουν τη δυνατότητα εξόφλησης των λογαριασμών σε δύο ή τρεις δόσεις.

Την ώρα που 8 στους 10 Έλληνες είναι συμβιβασμένοι με την ιδέα να μπει φραγή στο κινητό τους τηλέφωνο λόγω οφειλών, τα πράγματα δεν είναι καλύτερα στις τράπεζες, αφού ένας στους πέντε Έλληνες αδυνατεί να εξοφλήσει στο καταναλωτικό του δάνειο, ενώ ένας στους δέκα δεν μπορεί να πληρώσει ούτε το στεγαστικό, κινδυνεύοντας να χάσει μέχρι και το σπίτι του.