Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr
Σχέδιο για την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης - Φλώρινας, το κόστος της οποίας υπολογίζεται σε 1,5 εκατ. ευρώ, εκπονεί το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σε συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η γραμμή σταμάτησε να λειτουργεί από τις αρχές του έτους, στο πλαίσιο της εξυγίανσης του ΟΣΕ, γεγονός που προκάλεσε τις αντιδράσεις των τοπικών φορέων. Το σχέδιο επαναλειτουργίας προβλέπει συνδυασμό μετακινήσεων και θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με την τοπική κοινωνία. Εκτός από τη συμμετοχή της πολιτείας μέσα από το κονδύλιο για επιδότηση άγονων γραμμών του ΟΣΕ, που φθάνει τα 50 εκατ. ευρώ για τρία χρόνια για όλες τις "άγονες γραμμές", το σχέδιο προβλέπει προαγορά καρτών μετακίνησης από τους τοπικούς φορείς. Επίσης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα θεσπίσει ειδική εκπτωτική κάρτα για τους συχνούς χρήστες.
Τα παραπάνω ανέφερε στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Θεσσαλονίκης ΠΑΣΟΚ Σπύρου Βούγια, πρώην υφυπουργού. “Η προσπάθεια συνεχίζεται. Η συνεργασία που έχει ζητήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τους τοπικούς και περιφερειακούς φορείς πιστεύουμε πως γρήγορα θα ευδοκιμήσει και θα επαναλειτουργήσει η γραμμή. Θα επιμείνουμε στην προσπάθεια, γιατί ξέρουμε τις ανάγκες που έχει η Φλώρινα και η ευρύτερη περιοχή”, ανέφερε ο κ. Μαγκριώτης, υπογραμμίζοντας ότι ο Σπύρος Βούγιας ως υφυπουργός Μεταφορών διαμόρφωσε το σχέδιο σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς. “Συμφωνώ ότι υπάρχουν όλα τα χαρακτηριστικά που έθιξε ο κ. Βούγιας, για τις επενδύσεις που έγιναν με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση στη γραμμή αυτή, για την ένταξή της στο διευρωπαϊκό δίκτυο αλλά και για τη γεωγραφική απομόνωση της Φλώρινας με τις ιδιαιτερότητες που έχει”, τόνισε ο κ. Μαγκριώτης.
Ο κ. Βούγιας σημείωσε τις νέες δυνατότητες αξιοποίησης της γραμμής και ανέλυσε διεξοδικά τους νέους όρους βιωσιμότητας της σιδηροδρομικής σύνδεσης Έδεσσας - Φλώρινας. Ειδικότερα ανέφερε ότι η βιωσιμότητα του έργου μπορεί να εξασφαλιστεί “με τον εξορθολογισμό των δρομολογίων, που μπορούν να μειωθούν χωρίς αρνητικό λειτουργικό αποτέλεσμα στην εξυπηρέτηση, αλλά και τον εξορθολογισμό της τιμής των εισιτηρίων, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στα λειτουργικά κόστη”. Επιπλέον, ο κ. Βούγιας υποστήριξε ότι “το τρένο μπορεί να πηγαίνει ως το Αμύνταιο και τη Φλώρινα, αλλά για να μπορέσει να οργανώσει κανείς εκδρομές που έχουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον στην περιοχή για ιστορικό, χιονοδρομικό ή οικολογικό τουρισμό, πρέπει η μεταφορά αυτή να συνδυαστεί με λεωφορεία, τα οποία θα παίρνουν τους επιβάτες του τρένου από το Αμύνταιο, για παράδειγμα, και θα τους πηγαίνουν μέχρι το Νυμφαίο για τα πάρκα και τα δάση με τις αρκούδες, ή από τη Φλώρινα στις Πρέσπες, στο Πισοδέρι και σε γειτονικές περιοχές”.Εφ.Μακεδονια
fkoutsamparis@makthes.gr
Σχέδιο για την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης - Φλώρινας, το κόστος της οποίας υπολογίζεται σε 1,5 εκατ. ευρώ, εκπονεί το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σε συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η γραμμή σταμάτησε να λειτουργεί από τις αρχές του έτους, στο πλαίσιο της εξυγίανσης του ΟΣΕ, γεγονός που προκάλεσε τις αντιδράσεις των τοπικών φορέων. Το σχέδιο επαναλειτουργίας προβλέπει συνδυασμό μετακινήσεων και θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με την τοπική κοινωνία. Εκτός από τη συμμετοχή της πολιτείας μέσα από το κονδύλιο για επιδότηση άγονων γραμμών του ΟΣΕ, που φθάνει τα 50 εκατ. ευρώ για τρία χρόνια για όλες τις "άγονες γραμμές", το σχέδιο προβλέπει προαγορά καρτών μετακίνησης από τους τοπικούς φορείς. Επίσης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα θεσπίσει ειδική εκπτωτική κάρτα για τους συχνούς χρήστες.
Τα παραπάνω ανέφερε στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Θεσσαλονίκης ΠΑΣΟΚ Σπύρου Βούγια, πρώην υφυπουργού. “Η προσπάθεια συνεχίζεται. Η συνεργασία που έχει ζητήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τους τοπικούς και περιφερειακούς φορείς πιστεύουμε πως γρήγορα θα ευδοκιμήσει και θα επαναλειτουργήσει η γραμμή. Θα επιμείνουμε στην προσπάθεια, γιατί ξέρουμε τις ανάγκες που έχει η Φλώρινα και η ευρύτερη περιοχή”, ανέφερε ο κ. Μαγκριώτης, υπογραμμίζοντας ότι ο Σπύρος Βούγιας ως υφυπουργός Μεταφορών διαμόρφωσε το σχέδιο σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς. “Συμφωνώ ότι υπάρχουν όλα τα χαρακτηριστικά που έθιξε ο κ. Βούγιας, για τις επενδύσεις που έγιναν με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση στη γραμμή αυτή, για την ένταξή της στο διευρωπαϊκό δίκτυο αλλά και για τη γεωγραφική απομόνωση της Φλώρινας με τις ιδιαιτερότητες που έχει”, τόνισε ο κ. Μαγκριώτης.
Ο κ. Βούγιας σημείωσε τις νέες δυνατότητες αξιοποίησης της γραμμής και ανέλυσε διεξοδικά τους νέους όρους βιωσιμότητας της σιδηροδρομικής σύνδεσης Έδεσσας - Φλώρινας. Ειδικότερα ανέφερε ότι η βιωσιμότητα του έργου μπορεί να εξασφαλιστεί “με τον εξορθολογισμό των δρομολογίων, που μπορούν να μειωθούν χωρίς αρνητικό λειτουργικό αποτέλεσμα στην εξυπηρέτηση, αλλά και τον εξορθολογισμό της τιμής των εισιτηρίων, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στα λειτουργικά κόστη”. Επιπλέον, ο κ. Βούγιας υποστήριξε ότι “το τρένο μπορεί να πηγαίνει ως το Αμύνταιο και τη Φλώρινα, αλλά για να μπορέσει να οργανώσει κανείς εκδρομές που έχουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον στην περιοχή για ιστορικό, χιονοδρομικό ή οικολογικό τουρισμό, πρέπει η μεταφορά αυτή να συνδυαστεί με λεωφορεία, τα οποία θα παίρνουν τους επιβάτες του τρένου από το Αμύνταιο, για παράδειγμα, και θα τους πηγαίνουν μέχρι το Νυμφαίο για τα πάρκα και τα δάση με τις αρκούδες, ή από τη Φλώρινα στις Πρέσπες, στο Πισοδέρι και σε γειτονικές περιοχές”.Εφ.Μακεδονια