24.11.11

Τον Απρίλιο τα πρώτα pony !!

Το θρυλικό Pony, το αυτοκίνητο με την ελληνική σφραγίδα που μεσουρανούσε τις δεκαετίες του 70 και του 80, φιλοδοξεί να βγάλει και πάλι στην ελληνική και όχι μόνο αγορά η εταιρεία NAMCO της οικογένειας Κοντογούρη.
Το μοντέλο της τέταρτης πλέον γενιάς που θα κατασκευάζεται σε πρώτη φάση στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Ραιδεστό Θεσσαλονίκης, θα διαθέτει ελαφρώς ανανεωμένο σχεδιασμό, αλλά θα διατηρήσει τις αδρές γραμμές, την... ατσάλινη αντοχή και τη χαμηλή τιμή, τα τρία στοιχεία που το είχαν ανεβάσει ψηλά στις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού.
Η εταιρεία, που δραστηριοποιούταν και στην κατασκευή βαρέων οχημάτων που προμήθευε στον Στρατό και τις ΔΕΚΟ, άρχισε την προσπάθεια για την παραγωγή ενός μικρού και ελαφρού αυτοκινήτου το 1972, έπειτα από συμφωνία με τη γαλλική Citroen. Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε πάνω στην πλατφόρμα του επίσης θρυλικού 2CV (deux chevaux) και η παραγωγή του άρχισε το 1974 στη Θεσσαλονίκη. Το 1983 λανσάρεται στην αγορά η δεύτερη γενιά, το Pony Super, το οποίο έφερε μηχανή Ford. Ωστόσο, η γερμανική εταιρεία το θεώρησε ανταγωνιστικό ως προς τα δικά της μοντέλα και αύξησε τις τιμές των κινητήρων, με αποτέλεσμα να είναι ασύμφορη η συμφωνία.
Η εταιρεία έβγαλε και μοντέλο τρίτης γενιάς, το 1995, ωστόσο σταμάτησε την παραγωγή αυτοκινήτων δύο χρόνια αργότερα. Σε όλο αυτό το διάστημα κατασκευάσαμε 40.000 αυτοκίνητα για την Ελλάδα και περισσότερα από 800.000 για όλο τον κόσμο.
Το νέο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο με δύο διαφορετικούς κινητήρες, 1.300 και 1.400 κυβικών, που αποδίδουν 70 και 90 ίππους αντίστοιχα. Θα κατασκευάζεται από γαλβανιζέ χαλυβδόφυλλα και θα έχει ωφέλιμο φορτίο έως 800 κιλά.
Σε ότι αφορά τον σχεδιασμό δεν ακολούθησε τη μόδα που θέλει τα αυτοκίνητα να έχουν καμπύλες, κάτι που συνεπάγεται μεγαλύτερο κόστος. Γι αυτό εξάλλου η τιμή του προβλέπεται να είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική, με την πιο απλή έκδοση να ξεκινά από τις 6.910 ευρώ.
Οι κινητήρες θα είναι της Citroen, της Peugeot και της Fiat, ανάλογα με τη χώρα παραγωγής, ενώ στα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας είναι κι ένας πετρελαιοκινητήρας, καθώς κι ένα τετρακίνητο όχημα. Αρχικά η εγχώρια παραγωγή εκτιμάται σε 500 αυτοκίνητα για τον πρώτο χρόνο και σε 1.000 τον δεύτερο.
Εισαγόμενα θα είναι μόνο τα μηχανικά μέρη, πράγμα που σημαίνει ότι η ελληνική προστιθέμενη αξία ξεπερνά το 65%. Αυτό πρακτικά μεταφράζεται σε περίπου 400 θέσεις εργασίας.