6.12.11

“Ο κόσμος πρέπει να μάθει τι έκανε ο κος Γιαννίκος στις πλάτες μας” !!

της Αντιγόνης Ευστρατόγλου - bloggers-tv.gr 
Έχοντας προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας και ενώ παρακολουθούν με αγωνία τις φήμες που διακινούνται από blog σε blog τις τελευταίες μέρες για την τύχη του ALTER που θέλουν, μεταξύ άλλων, τον Μαρινάκη να αποκτά την ιδιοκτησία του, συνάδελφοι δημοσιογράφοι από το ALTER με τους οποίους επικοινώνησε το Bloggers-tv, δήλωσαν αποφασισμένοι να προχωρήσουν ένα βήμα πέρα από την αυτονόητη διεκδίκηση των δεδουλευμένων τους. 
Οι δημοσιογράφοι του ALTER θέλουν να μάθει όσο το δυνατόν περισσότερος κόσμος πώς κατάφερε ο κύριος Γιαννίκος να στήσει έναν επιχειρηματικό κολοσσό στις πλάτες τους.. Πώς ανατράπηκαν μέσα σε ελάχιστα χρόνια οι ισορροπίες στον ευρύτερο κλάδο των media. Τύπος, ραδιόφωνα, εκδόσεις, δισκογραφικές εταιρίες, ακόμα και θέατρα περιήλθαν στον έλεγχο του Γιαννίκου και απέκτησαν υπολογίσιμη θέση στις αντίστοιχες αγορές χάρη στην προνομιακή τους προβολή από το κανάλι που συσσώρευε στο μεταξύ, με την προφανή ανοχή των θεσμών, βουνά χρεών. "Πώς δανειοδοτούνταν μέχρι τελευταία στιγμή ένα κανάλι με τόσο υψηλή δανειακή επιβάρυνση", ρωτούν οι δημοσιογράφοι. "Που ήταν ο κρατικός έλεγχος όταν ήταν η ώρα του- όχι τώρα που είναι αργά και εμείς έχουμε ήδη βρεθεί στον δρόμο.." Το Bloggers-tv έψαξε και βρήκε πως τα πάνε σήμερα, ενώ ο Γιαννίκος είναι ελεύθερος υπό περιορισμούς, ορισμένες από τις πιο σημαντικές επιχειρήσεις του ομίλου που ο ίδιος δημιούργησε. Θέατρο Η ΓΕΘΕΑ, που δημιουργήθηκε το 2001, τη χρονιά που ο Γιαννίκος αναλάμβανε τη διεύθυνση του ALTER, εξελίχθηκε μέσα σε ελάχιστα χρόνια στη μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγών στην Ελλάδα, τη γνωστή ΕΛΘΕΑ, η οποία ελέγχει σήμερα 10 από τα μεγαλύτερα θέατρα της Αθήνας. Χάρη στην επιθετική διαφημιστική πολιτική του ALTER τα έργα της ΕΛΘΕΑ γνωρίζουν πρωτοφανή εισπρακτική επιτυχία. Για την διαφημιστική πολιτική του ALTER δείτε και αυτό- αξίζει.. Τον Απρίλιο, γράφει η Καθημερινή, λίγο πριν αρχίσουν οι διαδικασίες για την ένταξη του ALTER στο άρθρο 99, ο Γιαννίκος πρόλαβε να μεταβιβάσει στα παιδιά του ένα μεγάλο μέρος της περιουσίας του, και αυτά με τη σειρά τους μεταβίβασαν, έναντι περίπου 7 εκατομμυρίων ευρώ, 45 χιλιάδες μετοχές της εταιρείας στην Α.Ε. Συμμετοχική Επενδυτική Θεαμάτων που εκπροσωπείται από τον Α.Κ., συγγενικό πρόσωπο δικηγόρου του Alter. Να σημειωθεί ότι η αγοράστρια εταιρεία ιδρύθηκε μόλις δύο εβδομάδες πριν από τη μεταβίβαση- αυτό το ελέγξαμε στο σχετικό ΦΕΚ. Η Καθημερινή εικάζει ότι τα σχετικά περιουσιακά στοιχεία που άλλαξαν πολλαπλά χέρια λίγο πριν το ALTER φτάσει σε οικονομικό αδιέξοδο, ενδεχομένως δεσμεύονταν για την κάλυψη υποχρεώσεων που βαρύνουν ή καταλήγουν στον διευθύνοντα σύμβουλο του καναλιού. Δισκογραφία Πολύ διαφορετική φαίνεται να είναι η εικόνα στην αγορά των δίσκων, που έτσι κι αλλιώς βρίσκεται τα τελευταία χρόνια σε ελεύθερη πτώση. Το 2008, σύμφωνα τα επίσημα στοιχεία της IFPI, τα μισά περίπου από τα 50 συνολικά albums που έφτασαν στην κορυφή των πωλήσεων ανήκαν σε εταιρίες συμφερόντων του ομίλου. Το τρέχον φύλλο της IFPI που περιλαμβάνει 70 συνολικά albums, δεν έχει ούτε ένα. Ακόμα και το θρυλικό συγκρότημα Mazoo and the Zoo, το οποίο αποτέλεσε, όπως έχουμε εξηγήσει σε προηγούμενο ποστ, από κοινού με τα Ζουζούνια και τα ταλέντα της Πάνια το σήμα κατατεθέν της επιχειρηματικότητας όπως ο Γιαννίκος την αντιλαμβανόταν, πήρε των ομματιών του μετά τις τελευταίες εξελίξεις, διατηρώντας, ωστόσο, τη χαρακτηριστική αισθητική της «Κατσίκας» και του «Παπαγάλου» και αλλάζοντας ελάχιστα το όνομά του σε Μάνου-Μάνου (είναι σαφής η αναφορά στον συνθέτη Μάνο Βαφειάδη). Το καινούργιο βίντεο, το πρώτο που κυκλοφόρησε ο Βαφειάδης μετά τη διακοπή της συνεργασίας του με τον Γιαννίκο έχει τον χαρακτηριστικό τίτλο «Φαταούλας» και κατεβαίνει ελεύθερα μέσω του ίντερνετ. Τουλάχιστον οι εργαζόμενοι στο σταθμό, στην περίπτωση που μείνουν απλήρωτοι Χριστουγεννιάτικα, θα μπορούν να το προσφέρουν δωρεάν στα παιδιά τους. Αυτό είναι, φαίνεται, το ευχαριστώ του Γιαννίκου στους οπερατέρ και λοιπούς τεχνικούς του σταθμού που, πέρα από τα δεκάωρα που χτύπαγαν στο κανάλι, έπρεπε συχνά πυκνά να μεταμφιέζονται σε κατσίκες και λάμιες για τα υπερτιμολογούμενα διαφημιστικά του. Βιβλίο Για την πορεία δε των Μοντέρνων Καιρών, τα χρέη του οποίου επιβάρυναν τη θέση του Γιαννίκου, τα στοιχεία του ΕΚΕΒΙ για το 2010 είναι άκρως διαφωτιστικά. Σε μία περίοδο που συνολικά η βιβλιοπαραγωγή πέφτει και οι εταιρίες κλείνουν η μία μετά την άλλη, η Modern Times εξακολουθεί να βρίσκεται ανάμεσα στους παραγωγικότερους οίκους σε κάθε κατηγορία στην οποία δραστηριοποιείται. Στη δε κατηγορία του παιδικού βιβλίου είναι πρώτη με 222 τίτλους και τεράστια απόσταση από τους ανταγωνιστές της. Μετά από όλα αυτά δικαιολογούμε απόλυτα την αίσθηση των εργαζομένων ότι ο αποκλεισμός και μόνο του συρφετού των διαφημιστικών που προκλητικά εξακολουθούσαν να παίζουν όλο αυτό το διάστημα διασφαλίζοντας ως και τα.. δισέγγονα του Γιαννίκου, ενώ ο ίδιος διωκόταν, αξίζει την επιμονή τους. Πολλά μπορεί εν τέλει να γράψει κανείς για το κενό των ελεγκτικών μηχανισμών, που έφερε εταιρίες καταφανώς χρεωμένες σε θέση ρυθμιστών της αγοράς. Πολλά έχουν γραφτεί για τις αδιαφανείς διαδικασίες με τις οποίες τα άυλα περιουσιακά στοιχεία του ALTER έφτασαν να ξεπερνούν αυτά των μεγαλύτερων τηλεοπτικών σταθμών στην Ευρώπη. Πολλά μένει να γραφτούν για τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί στην περίπτωση του Γιαννίκου. Γράφει η Καθημερινή (και αυτή η ανάγκη της συχνής παραπομπής στην Καθημερινή έχει την εξήγησή της για όσους μπορούν να διαβάσουν το πρόβλημα σε επίπεδο συστήματος), το εξής: Πολλοί είναι οι δικαστικοί και εισαγγελικοί λειτουργοί που διαφώνησαν με την εξέλιξη να αφεθεί ελεύθερος ο Κώστας Γιαννίκος, καθώς εκτιμούν ότι πρόκειται ουσιαστικά για καταστρατήγηση του άρθρου 99, που στόχο έχει τη διάσωση των επιχειρήσεων που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και όχι τον αποκλεισμό του Δημοσίου από τη δυνατότητά του να εισπράττει και μάλιστα χρήματα που προέρχονται από τον ΦΠΑ, για τον οποίο ο νόμος προβλέπει αυστηρότερη αντιμετώπιση. Όπως πολλά μπορούν να γράψουν όσοι είναι έξω από το χορό, πολλά μπορούν να γράψουν όσοι προσδοκούν κάτι από την πτώση Γιαννίκου. Το θέμα δεν είναι προσωπικό, αλλά θεσμικό. Εμείς, ως νέοι δημοσιογράφοι, στηρίζουμε τους συναδέλφους του ALTER σε οποιαδήποτε απόφαση πάρουν προκειμένου να διεκδικήσουν τις αμοιβές που τους οφείλονται και σε οποιαδήποτε κίνηση προχωρήσουν με σκοπό να μάθει ο κόσμος τι πραγματικά συνέβη στο ALTER και πόσοι από τους παράγοντες που επιδιώκουν να καρπωθούν εύσημα για τη σύλληψη του Γιαννίκου, όπως και άλλων μεγαλοοφειλετών, μπορούν στ’ αλήθεια να ισχυρίζονται ότι πιάστηκαν στον ύπνο.