15.1.12

Εκπτώσεις έως 70% υπόσχονται οι έμποροι

Σε οικονομική ανάκαμψη ελπίζει ο εμπορικός κόσμος, ενόψει των χειμερινών εκπτώσεων, που ξεκινούν αύριο και θα διαρκέσουν έως τα τέλη Φεβρουαρίου, εκφράζοντας, ταυτόχρονα, έντονη αγωνία για το τι μέλλει γενέσθαι στην αγορά, δεδομένου ότι ακόμα και οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες της εορταστικής περιόδου, δεν στάθηκαν ικανές να ανακόψουν την πτωτική πορεία του τζίρου των περισσότερων επιχειρήσεων.
Λαμβάνοντας υπόψη, λοιπόν, τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, ο εμπορικός κόσμος δηλώνει ότι θα προχωρήσει σε σημαντικές εκπτώσεις και μειώσεις τιμών, που θα αγγίξουν και το 70%, σε μία προσπάθεια να αναζωπυρώσει το αγοραστικό ενδιαφέρον των καταναλωτών και να ρευστοποιήσει τα εμπορεύματά του, ενόψει της αλλαγής της σεζόν.
Ωστόσο, παρά τα υψηλά ποσοστά των εκπτώσεων, οι καταστηματάρχες εμφανίζονται προβληματισμένοι, λόγω της καταναλωτικής ανομβρίας στην αγορά, που, όπως υποστηρίζουν, οφείλεται κατά κύριο λόγο, στη μείωση των εισοδημάτων, στην αύξηση της φορολογίας και στην εντεινόμενη αβεβαιότητα.
Όπως επισημαίνουν, το αποτέλεσμα των εκπτώσεων πρόκειται να επηρεάσει, με καθοριστικό τρόπο, την όλη πορεία της αγοράς, ιδίως σε ό,τι αφορά τις μικρότερες εμπορικές επιχειρήσεις.
Προσοχή στις παγίδες
Με αφορμή την έναρξη της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου, ο πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Καταναλωτών (ΕΛΚΕΚΑ) Βασίλης Λύγκας, μιλώντας στο ΑΠΕ- ΜΠΕ, επικεντρώθηκε σε ορισμένα σημεία, που πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές, στις αγορές τους.
Ειδικότερα, ο κ. Λύγκας τόνισε:
- Για την περίοδο των εκπτώσεων, πρέπει σε κάθε είδος να αναγράφεται η τιμή πώλησης του προϊόντος, πριν την έκπτωση (διαγραμμένη) και μετά την έκπτωση, καθώς και το ποσοστό της έκπτωσης.
- Χρήσιμη είναι, επίσης και η έρευνα αγοράς, πριν τις εκπτώσεις. Έτσι, οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών, πριν και μετά την έκπτωση, καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό, που αναγράφεται ως τιμή, πριν την έκπτωση, είναι πραγματικό.
- Επιπλέον, σημαντικό ρόλο παίζει και ο προγραμματισμός των αγορών, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών, προς αποφυγή της υπερκατανάλωσης.
- Προσοχή στα υψηλά ποσοστά εκπτώσεων, που αναγράφονται στις βιτρίνες και χρησιμοποιούνται σαν "κράχτες". Συνήθως, αυτά τα ποσοστά των εκπτώσεων δεν αφορούν όλο το εμπόρευμα του καταστήματος.