12.4.12

60% Η απόκλιση τιμών μεταξύ επώνυμων και ιδιωτικής ετικέτας προϊόντων !!

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ όφελος από 450 έως και 750 ευρώ ετησίως μπορούν να έχουν οι καταναλωτές στις αγορές από τα σούπερ μάρκετ, εάν κάνουν συστηματικό έλεγχο τιμών. 
Αυτό προκύπτει από έρευνα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης, επί των στοιχείων του Παρατηρητηρίου Τιμών. 
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδωσε χθες στη δημοσιότητα ο γ.γ. Εμπορίου Στέφανος Κομνηνός, σημειώνοντας ότι για τα ίδια προϊόντα οι αποκλίσεις τιμών μεταξύ των καταστημάτων φθάνουν και το 10%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία από το Παρατηρητήριο Τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης (Carrefour, ΑΒ, Σκλαβενίτης, Βερόπουλος, Μασούτης, My Market), το οποίο περιλαμβάνει 6.000 κωδικούς, έγινε έρευνα στα 1.200 προϊόντα μαζικής κατανάλωσης, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 20% του καλαθιού της νοικοκυράς.
 Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτουν τα εξής: 
- Στα 382 επώνυμα προϊόντα, κοινά και στις 6 αλυσίδες, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 40% του τζίρου της κάθε αλυσίδας, η διαφορά μεταξύ της φθηνότερης και της ακριβότερης είναι 6%.
- Στα 617 επώνυμα προϊόντα (τα οποία δεν βρίσκονται σε όλες τις αλυσίδες) προκύπτει διαφορά τιμών μέχρι 7,5%.
- Στα 569 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας η διαφορά τιμής που προκύπτει είναι 11%. Σύμφωνα με τον κ. Κομνηνό, εάν ένας καταναλωτής αγοράσει μόνο επώνυμα προϊόντα αλλά επιλέξει τη φθηνότερη αλυσίδα θα έχει όφελος 450 ευρώ ετησίως, ενώ εάν επιλέξει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας το όφελος μπορεί να ξεπεράσει μέχρι και τα 750 ευρώ τον χρόνο.
 Όπως είπε ο ίδιος, η απόκλιση των τιμών μεταξύ των επώνυμων προϊόντων με τα ιδιωτικής ετικέτας στη χώρα μας φθάνει ακόμη και το 60%, τη στιγμή που το μερίδιο των private label στην ελληνική αγορά διαμορφώνεται στα επίπεδα του 15%, όταν σε αγορές όπως η Γερμανία είναι 60% και η διαφορά τιμής με τα επώνυμα είναι στο 30%.