23.7.12

ΔΟΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ το Αλλαγή - Θουρία !

Παραδόθηκε σήμερα σε κυκλοφορία το τμήμα Τσακώνα-Θουρία (είσοδος Καλαμάτας) του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος - Τρίπολη – Καλαμάτα, του Έργου Παραχώρησης του οποίου η κατασκευή συνεχίζεται με ταχείς ρυθμούς.
Το νέο τμήμα έχει μήκος περίπου 22 χλμ., διαχωρισμένες κατευθύνσεις με κεντρική νησίδα ασφαλείας και διατομή δύο λωρίδων + Λ.Ε.Α. ανά κατεύθυνση. Επιπλέον, το εν λόγω τμήμα περιλαμβάνει και τις ακόλουθες σημαντικές τεχνικές υποδομές:
    Το Cut & Cover Σκάλας/Τσουκαλέϊκων μήκους 250 μέτρων,
    Την κοιλαδογέφυρα της Σκάλας μήκους 200 μέτρων,
    Δύο νέους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στην περιοχή Αρφαρών, καθώς και
    Το Βοηθητικό Κέντρο Ελέγχου και Συντήρησης Αρφαρών.

Για την εξυπηρέτηση των περιοχών που συνορεύουν με το νέο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου έχει κατασκευαστεί παράπλευρο οδικό δίκτυο συνολικού μήκους 50 χλμ., καθώς και οι ανισόπεδοι κόμβοι αριθ. 16 (Τσακώνας/Κυπαρισσίας), 17 (Αρφαρών) και 18 (Μεσσήνης/Θουρίας).
Με το νέο τμήμα, η οδική μετακίνηση από Κόρινθο μέχρι Καλαμάτα γίνεται κατά τουλάχιστον 15 λεπτά ταχύτερα, και συγχρόνως ασφαλέστερα και φιλικότερα στο περιβάλλον, σε σχέση με την προϋπάρχουσα διαδρομή μέσω της Παλαιάς Εθνικής Οδού, που διασχίζει κατοικημένες περιοχές.
Στο τμήμα Τσακώνα-Θουρία θα παρέχονται οι ίδιες ακριβώς υπηρεσίες όπως και στον υπόλοιπο εν λειτουργία αυτοκινητόδρομο:
-          24ωρη διαχείριση κυκλοφορίας, με ηλεκτρονικό και ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό και κινητές μονάδες συντήρησης/επέμβασης
-          Τηλεφωνικός αριθμός έκτακτης ανάγκης ("1866") και παρόδιες συσκευές ανάγκης
-          Δωρεάν οδική βοήθεια
-          Ηλεκτρονικά διόδια για τους χρήστες e-PASS
-          24ωρη λειτουργία Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών

Με την ολοκλήρωση και του τμήματος Παραδείσια – Τσακώνα, το οποίο κατασκευάζεται από το Ελληνικό Δημόσιο και αναμένεται να ενταχθεί σύντομα στο Έργο, θα βρίσκεται σε λειτουργία ένας πλήρως αποπερατωμένος σύγχρονος αυτοκινητόδρομος από την Κόρινθο μέχρι την είσοδο της Καλαμάτας, μήκους 147 χλμ., με ενιαίο επίπεδο εξυπηρέτησης στο σύνολο της διαδρομής του.

Οι εργασίες κατασκευής στα υπόλοιπα τμήματα του Έργου συνεχίζονται εντατικά. Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή της περιμετρικής της Καλαμάτας (μήκους 11,5 χλμ.), στην οποία περιλαμβάνεται η γέφυρα του Νέδοντα μήκους 360 μέτρων, ενώ κανονικά προχωρά και η κατασκευή του τμήματος Λεύκτρο – Σπάρτη, μήκους 46 χλμ.

Βάσει των προβλέψεων της Σύμβασης Παραχώρησης (Ν. 3559/2007) και της λοιπής υφιστάμενης Νομοθεσίας, στους σταθμούς διοδίων του Έργου έχει οριστεί αντίτιμο διοδίων ανάλογο με το μήκος διαδρομής, που αποτελεί το αναγκαίο τίμημα για να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση της κατασκευής καθώς και της μελλοντικής λειτουργίας, κρατώντας αμετάβλητο το γνωστό υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης του αυτοκινητοδρόμου.