19.10.12

ΑΠΕΙΛΕΙ με καταψήφιση ο Γ.Λαμπρόπουλος για το Πύργος -Τσακώνα !

Μία πρώτη δόση του τι μέλλει γενέσθαι στο κοινοβούλιο στην περίπτωση που υπάρξει περικοπή κατασκευαστικού έργου ή ακύρωση αυτοκινητοδρόμου, πήρε την Πέμπτη το υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης.
Σε επίκαιρη ερώτηση σχετικά με το μέλλον της Ολυμπίας Οδού, ο βουλευτής Μεσσηνίας της ΝΔ, κ. Ιωάννης Λαμπρόπουλος, προειδοποίησε ότι, εάν έρθει στη Βουλή τροποποίηση της σύμβασης του αυτοκινητοδρόμου, που δεν θα περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος Πάτρα - Τσακώνα, θα την καταψηφίσει.
«Αν χαθεί αυτή η ευκαιρία, πάει, δεν πρόκειται να υπάρξει άλλη. Από δημόσιες επενδύσεις δεν πρόκειται. Θα πρέπει να περάσουν πάρα πολλά χρόνια, για να προσδοκούμε ένα τέτοιο έργο. Δεν κάνουμε πίσω λοιπόν. Εγώ σας δηλώνω από τώρα ότι αν έρθει η τροποποίηση της σύμβασης εδώ στη Βουλή δεν θα την ψηφίσω. Δεν θα ψηφίσω να μη γίνει ο δρόμος από την Πάτρα στον Πύργο μέχρι την Τσακώνα. Είμαι ξεκάθαρος» δήλωσε ο κ. Λαμπρόπουλος.
Ο υπουργός Υποδομών και Ανάπτυξης, κ. Σταύρος Καλογιάννης απάντησε ότι «βρισκόμαστε στο κρισιμότερο σημείο των διαπραγματεύσεων» για την τύχη του έργου, εκτιμώντας πως είναι «θέμα λίγων εβδομάδων να έχουμε το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων».
«Μόλις ολοκληρωθούν», σημείωσε «θα πρέπει η όποια συμφωνία υπάρξει, να τεθεί υπ' όψιν των τραπεζών, διότι χρηματοδοτούν τα έργα περίπου σε ποσοστό 30%». «Θα πρέπει να υπάρξει συνεννόηση και συμφωνία με τις αρμόδιες Γενικές Διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και στη συνέχεια το προϊόν αυτό της συμφωνίας θα έρθει στο κοινοβούλιο προς συζήτηση. Το Ελληνικό Κοινοβούλιο είναι εκείνο που θα λάβει τελικά τις αποφάσεις και για το συγκεκριμένο οδικό άξονα, αλλά και για τους υπόλοιπους» τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός.
«Αυτό το οποίο επιχειρούμε να κάνουμε είναι να καταστήσουμε τα έργα βιώσιμα, διότι η οικονομική κατάσταση στη χώρα από το 2007» απέχει «παρασάγγας από εκείνη την εποχή, δυστυχώς προς το χειρότερο» είπε ο κ. Καλογιάννης.
Σχετικά με το ζήτημα των περιβαλλοντικών προβλημάτων του έργου, ο κ. Καλογιάννης σημείωσε ότι μετά από καταγγελίες και την παρέμβαση της Κομισιόν, «είχε ζητηθεί να συνταχθεί μια περιβαλλοντική έκθεση, η οποία θα εξέταζε εναλλακτικές λύσεις, μεταξύ των οποίων και τη μηδενική λύση».
«Ως επικρατέστερη προτάθηκε η λύση της μη κατασκευής του έργου στην ευρύτερη περιοχή του Καϊάφα σε ένα μήκος περίπου έξι χιλιομέτρων» τόνισε.
«Αυτή η περιβαλλοντική έκθεση είχε κατατεθεί στο αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος, το οποίο θεώρησε ότι δεν μπορούσε να γίνει αποδεκτή λόγω των πιθανών προβλημάτων ρύπανσης, που θα δημιουργούνταν στην περιοχή από την κυκλοφοριακή συμφόρηση, εξαιτίας της διακοπής του αυτοκινητόδρομου σε εκείνο το σημείο. Αυτό υπάρχει μέχρι σήμερα σε ό,τι αφορά τη λεγόμενη μηδενική λύση στο συγκεκριμένο τμήμα του οδικού άξονα» κατέληξε.