5.10.12

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ –Θα μείνει «Όνειρο » για τον Τατούλη ;

Ιδιωτικοποιείται το Αεροδρόμιο Καλαμάτας – Ποιος ιδιώτης θα «πετάξει » τα λεφτά του για αεροδρόμιο στην Τρίπολη ;
Στο σχέδιο παραχώρησης που παρουσίασε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης το (μελλοντικό )αεροδρόμιο Τρίπολης δεν συμπεριλαμβάνεται στα πλάνα !
Σε πορεία παράδοσης σε ιδιωτικούς επιχειρηματικούς ομίλους εισέρχονται τα 37 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, αφού όπως ανακοίνωσε χτες ο υπουργός Ανάπτυξης, στόχος της συγκυβέρνησης είναι τους αμέσως επόμενους μήνες να έχει ολοκληρωθεί το απαιτούμενο θεσμικό πλαίσιο ώστε τα εμπορικότερα των αεροδρομίων να παραχωρηθούν με μισθώσεις μακράς διάρκειας σε ιδιώτες επενδυτές.
Όπως σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Γιάννης Εμίρης έως και 22 περιφερειακοί αερολιμένες θα ενταχθούν σε δύο ή τρεις συστάδες αεροδρομίων, με στόχο την παραχώρηση της εκμετάλλευσής τους σε ιδιώτες επενδυτές, οι οποίοι θα αναλάβουν και επενδύσεις, άνω των 200 εκατ. ευρώ, που απαιτούν οι αερολιμενικές υποδομές.
Σύμφωνα με το υπουργείο και το ΤΑΙΠΕΔ στη λίστα των προς αξιοποίηση αερολιμένων δεν θα βρίσκεται το «Ελ. Βενιζέλος» της Αθήνας (η τύχη του επαφίεται στην επερχόμενη διαπραγμάτευση Δημοσίου και Hochtief για την επέκταση της συγκεκριμένης σύμβασης).
Εκτός της λίστας είναι και το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, που συνδέεται με την κατασκευή του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι. Μάλιστα, όπως τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, εξετάζεται η κατασκευή του Καστελίου να μην προχωρήσει με το υπάρχον σχήμα - δηλαδή της σύμβασης παραχώρησης - αλλά να ενταχθεί σε κάποια συστάδα αεροδρομίων. Όπως συμπλήρωσε, αυτή η απόφαση θα ληφθεί το αμέσως επόμενο διάστημα.
Όσα μικρά αεροδρόμια δεν αποκρατικοποιηθούν, θα ενταχθούν σε μία κρατική ανώνυμη εταιρία που θα τα λειτουργήσει είτε από μόνη της, είτε παραχωρώντας το μάνατζμεντ σε ιδιώτη. Εξαιρούνται οι αερολιμένες Καστοριάς και Κοζάνης, που θα παραχωρηθούν στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
Πάντως, όπως τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, η κυριότητα, ο έλεγχος και η εποπτεία όλων των αερολιμένων θα παραμείνει στο Δημόσιο, αφού με επερχόμενο σχέδιο νόμου η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) θα μετατραπεί σε ρυθμιστική αρχή αερολιμένων.
Εννέα στρατηγικοί άξονες
Σύμφωνα με το υπουργείο, οι εννέα στρατηγικοί άξονες που πρέπει να υπηρετηθούν από τη νέα αεροπορική πολιτική είναι:
- Η προσέλκυση επενδύσεων από τον ιδιωτικό τομέα
- Η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών για την αναβάθμιση των αερολιμένων
- Η μετατροπή των περιφερειακών αεροδρομίων από πίστα προσαπογειώσεων σε τοπικούς πόλους ανάπτυξης
- Η στήριξη του τουρισμού
- Η παροχή ευνοϊκών συνθηκών για τους έλληνες και ξένους αερομεταφορείς για την αύξηση της επιβατικής κίνησης
- Η λειτουργικότερη συγκοινωνιακή σύνδεση όλων των περιοχών
- Η διευκόλυνση δια συνολικών ρυθμίσεων για την προσέλκυση αξιόπιστων επενδυτών
- Η εναρμόνιση με το κοινοτικό δίκαιο
- Τα άμεσα οικονομικά οφέλη για το κράτος και τους πολίτες, αλλά και η μη επιβάρυνση των φορολογουμένων

Τα τέλη θα αυξομειώνονται βάσει του διεθνούς ανταγωνισμού