2.11.12

ΘΕΛΕΙ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ και η Σπάρτη !

ΕΜΠΡΟΣ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΠΟΥ ΧΑΡΑΞΕ...Η ΤΡΙΠΟΛΗ ! 
ΜΕΤΑ τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρο Τατούλη που κάνει τα πάντα για να κατασκευαστεί πολιτικό αεροδρόμιο στην Τρίπολη, ο βουλευτής Λακωνίας της Νέας Δημοκρατίας Θανάσης Δαβάκης ζητάει με επιστολή που απέστειλε στον στον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Κωστή Χατζηδάκη την κατασκευή αεροδρομίου στη Σπάρτη... 
Το κείμενο της Επιστολής έχει ως εξής:
Αγαπητέ μου Υπουργέ,
Σύμφωνα με την νέα εθνική στρατηγική για τα αεροδρόμια της Χώρας από τα 37 περιφερειακά, πρόκειται να διατεθεί η χρήση 13 έως 22 αεροδρομίων που στη παρούσα φάση είναι ενεργά και έχουν αεροπορική κίνηση έως 75 χιλ. επιβατών ετησίως. Τα υπόλοιπα αεροδρόμια που δεν θα συμπεριληφθούν στον διεθνή διαγωνισμό παραχώρησης, θα είναι αυτά με το μικρότερο επενδυτικό ενδιαφέρον.
Για αυτά, όπως έχει ανακοινωθεί, θα συσταθεί μια ανώνυμη εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων (ΑΕΔΑ), ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου. Σε περίπτωση που επιβιώσουν αυτά τα αεροδρόμια που θα ανήκουν στην ΑΕΔΑ, παρέχεται η δυνατότητα ανάθεσης της διοίκησής τους, μέσω σχετικής σύμβασης, σε ιδιώτη.
Όπως υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Γιάννης Εμίρης, τα αεροδρόμια έχουν χωριστεί σε τέσσερις κατηγορίες.
Στην πρώτη ανήκουν αυτό της Ρόδου, της Θεσσαλονίκης, της Κω, της Κέρκυρας, των Χανίων που έχουν κίνηση άνω του ενός εκατ. επιβατών κατ’ έτος και έχουν ανάγκη για υποδομές ύψους 104 εκατ.ευρώ.
Στην δεύτερη ανήκουν τα αεροδρόμια της Ζακύνθου, της Σαντορίνης, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σάμου, της Κεφαλονιάς, του Άκτιου και της Καβάλας, που έχουν επιβατική κίνηση μεταξύ 250.000 και 1 εκατ. επιβατών κατ’ έτος και συνολικά εκτιμάται ότι θα έχουν 3,9 εκατ. ταξιδιώτες το 2013. Οι ανάγκες τους σε επενδύσεις φτάνουν τα 95 εκατ. ευρώ.
Στην τρίτη κατηγορία είναι τα αεροδρόμια στα οποία μετακινούνται από 75.000 έως 250.000 επιβάτες κάθε χρόνο (Σκιάθος, Λήμνος, Αλεξανδρούπολη, Ν. Αγχίαλος, Χίος, Ιωάννινα, Κάρπαθος, Καλαμάτα, Άραξος, Λήμνος), που το 2013 εκτιμάται ότι θα χρησιμοποιηθούν από 1,3 εκατ. επιβάτες, ενώ υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν 26 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις.
Στην τέταρτη κατηγορία είναι τα πολύ μικρά αεροδρόμια, με επιβατική κίνηση κάτω των 75.000 ατόμων κατ’ έτος που θα χρησιμοποιηθούν το 2013 από 0,3 εκατ. επιβάτες και θα χρειαστούν 14,2 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις (Σητεία, Κύθηρα, Καστελόριζο, Ικαρία, Νάξος, Κάσος, Πάρος, Κάλυμνος, Σκύρος, Λέρος, Αστυπάλαια, Καστοριά, Μήλος, Σύρος, Κοζάνη).
Ο διαχωρισμός σε δύο ή τρεις ομάδες θα γίνει όπως πληροφορούμεθα κυρίως με βάση γεωγραφικούς όρους. Για τα μικρά αεροδρόμια, που δεν θα παραχωρηθούν άμεσα, θα συσταθεί ανώνυμη εταιρία διαχείρισης αερολιμένων (ΑΕΔΑ), η διαχείριση της οποίας θα επιχειρηθεί να δοθεί σε ιδιώτη.
Κύριε Υπουργέ,
Το αεροδρόμιο της Σπάρτης έχει τις δυνατότητες να αξιοποιηθεί άμεσα και με επενδύσεις χαμηλού κόστους εάν απλά υιοθετηθεί η πρόταση του πρώην Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών κ.Ευριπίδη Στυλιανίδη για την αναβάθμιση υφιστάμενων εγκαταστάσεων των αεροδρομίων της Κομοτηνής, του Μάλεμε της Κρήτης, της Σπάρτης και των Μαριτσών Ρόδου σε αεροδρόμια Γενικής Αεροπορίας - Αεραθλητικών Κέντρων.
Ο στόχος μιας τέτοιας προσπάθειας είναι η ανάπτυξη της Γενικής Αεροπορίας και του Αεραθλητισμού σε όλη τη χώρα. Και αυτό υλοποιείται  με την κατασκευή  έργων συγκριτικά χαμηλού κόστους στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Με τον τρόπο αυτό  θα αναβαθμιστεί η ευρύτερη περιοχή της Λακωνίας τουριστικά και εμπορικά και θα δοθούν πλέον νέες ευκαιρίες ανάπτυξης.
Η ανάπτυξη της Γενικής Αεροπορίας και του Αεραθλητισμού συνεισφέρει σωρευτικά τα πιο κάτω πλεονεκτήματα στην περιοχή:
Δημιουργία επέκταση και αναβάθμιση επιχειρήσεων υποστήριξης του συνόλου της δραστηριότητας της Γενικής αεροπορίας και των αεραθλητικών κέντρων όπως σχολές-κέντρα εκπαίδευσης χειριστών, τεχνικών και λοιπών ειδικοτήτων αεροσκαφών, ιδιωτικές υπηρεσίες συντήρησης και τεχνικής υποστήριξης του πτητικού έργου, εταιρείες ανεφοδιασμού καυσίμων, ανταλλακτικών, τροφοδοσία, διαμονή, ‘’catering’’ συντήρηση, επέκταση, αναβάθμιση και υποστήριξη της αναγκαίας υποδομής για την εύρυθμη λειτουργία του συνόλου των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου κ.λ.π
Αύξηση της τουριστικής και εμπορικής κίνησης ως άμεση συνέπεια της λειτουργίας του αεροδρομίου για την εξυπηρέτηση του συνόλου των πιο πάνω δραστηριοτήτων με δυνατότητα αυξητικής τάσης με την αύξηση της αεροπορικής κίνησης.
Δυνατότητα αφίξεων τουριστών με αεροπορικά μέσα απευθείας αναβαθμίζοντας την ποιότητα και οικονομική δυνατότητα του τουριστικού και εμπορικού κεφαλαίου της περιοχής.
Δυνατότητα υλοποίησης εκδηλώσεων κάθε μορφής όπως ‘’air shows’’ με ακροβατικά σμήνη από όλο τον κόσμο, αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, αγώνες αερομοντελισμού και λοιπών αεραθλητικών εκδηλώσεων, δημιουργία αεροπορικού μουσείου με επισκέψεις σχολείων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και λοιπών φίλων της αεροπορικής ιδέας.
Δημιουργία πολυχώρου εκδηλώσεων γενικότερα.
Δυνατότητα επιστροφής του κλιμακίου αεροπυρόσβεσης, αλλά και κλιμακίου αεροψεκασμών.
Αύξηση ικανότητας και ταχύτητας υλοποίησης επιχειρήσεων αεροδιακομιδών  ασθενών και τραυματιών λόγω της λειτουργίας του αεροδρομίου. 
Λειτουργία ως εναλλακτικού αεροδρομίου μεγαλύτερων αεροδρομίων της Πελοποννήσου συνεισφέροντας σημαντικά στον τομέα της ασφάλειας των πτήσεων αλλά και της αποσυμφόρησης των γειτονικών αεροδρομίων.
Λειτουργία ως συμπληρωματικής υποδομής για εθνικούς σκοπούς χωρίς την ανάγκη δημόσιας χρηματοδότησης αξιοποιώντας την υφιστάμενη υποδομή αεροδρομίου. 
Αποτελεί κοινή πεποίθηση ότι ένα τέτοιο εγχείρημα δεν θα αφήσει ασυγκίνητους τους εν δυνάμει μελλοντικούς επενδυτές στους οποίους προσδοκά το ΤΑΙΠΕΔ.
Για το λόγο αυτό, απαιτείται:
Επανασχεδιασμός του Εθνικού Συστήματος Αεροδρομίων στις σημερινές απαιτήσεις - προκλήσεις.
Ο διαχωρισμός σε δύο ή τρεις ομάδες αεροδρομίων να γίνει κυρίως με γνώμονα την ανταποδοτικότητα της επένδυσης και της ορθολογιστικότερης αξιοποίησης του συνολικού συστήματος μεταφορών της χώρας μας.
 Ενδελεχής εξέταση της πρότασης για την ανάπτυξη της Γενικής Αεροπορίας και του Αεραθλητισμού σε όλη τη χώρα με αξιοποίηση των υφισταμένων υποδομών των περιφερειακών αεροδρομίων στα πλαίσια του νέου εθνικού συστήματος αεροδρομίων, κλασσικό παράδειγμα του οποίου είναι η Σπάρτη.
Επίσης, κρίνεται απαραίτητη  η ένταξη των συγκεκριμένων αεροδρομίων Γενικής Αεροπορίας και Αεραθλητισμού, όπως της Σπάρτης,  στις ομάδες αεροδρομίων προς άμεση παραχώρηση καθόσον συνιστούν ελκυστικές επενδύσεις. Και τούτο γιατί η αξιοποίηση και αναβάθμιση των ανωτέρω αεροδρομίων θα παράσχει σημαντικές υποδομές, χωρίς δημόσια χρηματοδότηση και για άλλους ευνόητους εθνικούς σκοπούς.
Κύριε Υπουργέ,
Περιμένω με ενδιαφέρον την απάντησή σας και σας εύχομαι καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο που έχετε αναλάβει.