25.2.13

Παρουσίαση του τουριστικού προϊόντος της Πελοποννήσου από τον Π. Τατούλη

Τον επαναπροσδιορισμό του "Brand" «Πελοπόννησος» και τη στρατηγική που θα ακολουθηθεί την προσεχή 10ετία για την ανέλιξη του τουριστικού κλάδου στην περιφέρεια, παρουσίασε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, παρουσία της υπουργού Τουρισμού, Όλγας Κεφαλογιάννη.
Κυρίαρχο ρόλο στη δημιουργία ταυτότητας του προορισμού Πελοπόννησος, όπως τονίστηκε, θα αποτελέσουν οι «10 εμπειρίες», δράσεις με συγκεκριμένα προϊόντα, μέσα από τη σύνθεση των οποίων θα προσεγγιστούν νέες αγορές που θα τροφοδοτούν με τουρίστες την περιφέρεια όλο το χρόνο. Οι 10 εμπειρίες είναι οι : 1. Γεύσεις με ιστορία, 2. Συναρπαστικές διαδρομές, 3. Ανεκτίμητη κληρονομιά, 4. Γη των μύθων, 5. Φύση και δραστηριότητες, 6. Ευεξία και πολυτέλεια, 7. Μυθικές παραλίες, 8. Βουνά για κάθε εποχή, 9. Οικογενειακό ταξίδι, 10. Ρομαντικός προορισμός.
Βραχυπρόθεσμος στόχος της περιφέρειας δεν είναι μόνο η άνοδος του αριθμού των τουριστών, αλλά και η προσέγγιση αλλοδαπών επισκεπτών υψηλότερου εισοδήματος. Όπως αναφέρεται στο στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη τουρισμού στην Πελοπόννησο, η τουριστική σεζόν πρόκειται να διευρυνθεί σε βάθος τριετίας στους 7 μήνες, ενώ σταδιακά θα επιτευχθεί ο στόχος του 12μηνου τουρισμού.
«Επιδιώκουμε και θα καταφέρουμε μια ολοκληρωμένη προβολή του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Πελοποννήσου, ως συνόλου προορισμών, που δικτυώνονται θεματικά και αποτελούν αλληλοσυμπληρούμενα στοιχεία» υπογραμμίζει ο κ. Τατούλης προσθέτοντας : «Όραμα μας είναι να καταστήσουμε την Πελοπόννησο, τον πιο ποιοτικό, πολυθεματικό προορισμό της Μεσογείου. Έναν προορισμό που θα σέβεται, τους κατοίκους του, τους επισκέπτες του, το περιβάλλον του».
Κύρια εργαλεία για την υλοποίηση του παραπάνω αναφερόμενου στόχου αποτελούν, η βελτίωση των υποδομών και η σύνδεση του τουριστικού προϊόντος με τον πρωτογενή τομέα δεδομένου ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου διαθέτει σήμερα το 12,6% των γεωργικών και κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων της χώρας.
Βασική παράμετρος του στρατηγικού σχεδιασμού που υλοποιείται με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη της Πελοποννήσου αποτελεί η διασύνδεση του τουρισμού με την παραγωγή και τον πρωτογενή τομέα. Για το σκοπό αυτό έχει εγκριθεί από το Περιφερειακό Συμβούλιο, το Πελοποννησιακό Σύμφωνο Ποιότητας που οριοθετεί τις προδιαγραφές για την ένταξη σε αυτό των χώρων διαμονής, της εστίασης, καθώς και των παραγόμενων προϊόντων.  
Το Πελοποννησιακό Σύμφωνο Ποιότητας θα αποτελέσει την δικτύωση εκείνη όπου ο ένας τομέας θα προωθεί και θα ενισχύει τον άλλον.
Επισημαίνεται ότι τα εξαγώγιμα προϊόντα της περιφέρειας θα προβάλλονται και στο νέο τουριστικό portal της Πελοποννήσου (http://www.mythicalpeloponnese.gr/) .
Σε σχέση με τις υποδομές καθοριστικός αναπτυξιακός παράγοντας για την Περιφέρεια είναι η ολοκλήρωση του κυριότερου οδικού άξονα που διαπερνά την Πελοπόννησο και συνδέει την Καλαμάτα με την Τρίπολη και την Κόρινθο. Παράλληλα αυτή την περίοδο διενεργούνται συνομιλίες με τους αρμόδιους φορείς προκειμένου να τεθεί εκ νέου σε λειτουργία η σιδηροδρομική γραμμή, υπό τη μορφή ενός σύγχρονου, ανταποδοτικού και βιώσιμου τουριστικού σιδηροδρόμου, μέσα από τη διαδικασία των ΣΔΙΤ.
Ήδη έχουν δεσμευτεί 25 εκατ. ευρώ για παρεμβάσεις στο αεροδρόμιο Καλαμάτας, ενώ τις προσεχείς ημέρες δρομολογούνται εξελίξεις αναφορικά με τη μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης σε πολιτικό, με στόχευση την προσέλκυση εταιρειών low cost και την μετεξέλιξη του σε εμπορευματικό κόμβο για πτήσεις cargo. Επίσης σύντομα η μαρίνα της Μονεμβάσιας θα ενταχθεί στα ΣΔΙΤ. Οι προοπτικές ανόδου της τουριστικής κίνησης προς την Πελοπόννησο διαφαίνονται ευοίωνες αφού οι νέες επιβεβαιωμένες πτήσεις για το 2013 στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας θα είναι πάνω από 200 και θα μεταφέρουν επιπλέον 23.000 επισκέπτες στον προορισμό. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι οι πτήσεις θα ξεκινήσουν από τη Γερμανία και τη Σουηδία από το Μάρτιο.
Στον άξονα ενίσχυσης των επενδύσεων αλλά και εκσυγχρονισμού της επιχειρηματικότητας, η Περιφέρεια προχωρά άμεσα στη δημιουργία Περιφερειακού Επιχειρηματικού Ταμείου. Με στόχο την στήριξη μικρών επιχειρήσεων η Περιφέρεια Πελοποννήσου, έχει δεσμεύσει το ποσό των 22,5 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ. Παράλληλα στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο υπάρχουν δεσμεύσεις για έργα στον τομέα του πολιτισμού, συνολικού προϋπολογισμού 71 εκατ. ευρώ. Επίσης εκτός από το πρόγραμμα τουριστικής προβολής, έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για τα έργα : «Χαρτογράφηση και σήμανση των μονοπατιών της Περιφέρειας Πελοποννήσου», ενώ στον άξονα 8 που αφορά την αειφόρο ανάπτυξη η Περιφέρεια προγραμματίζει την ένταξη δυο έργων. Πρόκειται για το έργο ολοκληρωμένης εφαρμογής και κατασκευής ήπιων υποδομών υποδοχής και ενημέρωσης του τουρίστα (info kiosks), καθώς και το έργο προσβασιμότητας των ΑΜΕΑ σε χώρους πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος, πρωτοβουλία που εμπεριέχει και την διαδικτυακή ενημέρωση των τουριστών.
Στην παρέμβαση της η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη επεσήμανε ότι ο ελληνικός τουρισμός, βρίσκεται σήμερα σε μια φάση ριζικής αναδιοργάνωσης και για το λόγο αυτό το υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ εργάζονται συστηματικά προκειμένου να επανατοποθετηθεί η Ελλάδα στους ανταγωνιστικούς τουριστικούς προορισμούς.
Στο πλαίσιο αυτό η Περιφέρεια Πελοποννήσου με το σχεδιασμό του προγράμματός της, αλλά και την επιλογή να επενδύσει στις νέες τεχνολογίες κινείται στη σωστή κατεύθυνση, ανάφερε χαρακτηριστικά η υπουργός.
Για να πετύχει όμως η ανάπτυξη και προβολή των φυσικών και πολιτισμικών πόρων, είναι απαραίτητο να αναπτυχθούν συνέργειες, σημείωσε η κα. Κεφαλογιάννη υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα, ότι ΥΠΟΤ, ΕΟΤ και Περιφέρεια πρέπει να συνδυάσουν τις δυνάμεις τους για να δημιουργηθεί το κατάλληλο περιβάλλον για βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη.
«Και αυτό βέβαια δεν ισχύει μόνο για την Περιφέρεια Πελοποννήσου. Είναι κάτι που αφορά όλες τις περιφέρειες της χώρας.Τίποτα δεν μπορεί να γίνει αποτελεσματικά αν δεν υπάρχει καλός συντονισμός και μια κεντρική ομπρέλα στρατηγικής.
Μόνο μέσα από συνδυασμένες δράσεις και ουσιαστική συνεργασία είναι δυνατό να επιτύχουμε τους φιλόδοξους στόχους που θέτουμε. Μόνο έτσι μπορούμε να επαναπροσδιορίσουμε και να αναβαθμίσουμε ποιοτικά την τουριστική μας προσφορά, να επανατοποθετήσουμε το ελληνικό τουριστικό προϊόν στις αγορές με ανταγωνιστικούς όρους», δήλωσε χαρακτηριστικά η υπουργός.
Αναφερόμενη τέλος στο τουριστικό προϊόν της Πελοποννήσου, επεσήμανε πως διαθέτει έναν μεγάλο πλούτο φυσικών και πολιτιστικών στοιχείων, αλλά και σύγχρονες υποδομές σε περιοχές που ήδη έχουν διαμορφώσει ένα ισχυρό brand name στον τουρισμό.