1.2.13

ΚΑΛΑΜΑΤΑ-"ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ"

Με μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή εκπαιδευτικών ολοκληρώθηκε το επιμορφωτικό Σεμινάριο Αντισεισμικής Προστασίας Σχολικών Μονάδων που διοργανώθηκε από τα Γραφεία Σχολικών Δραστηριοτήτων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Μεσσηνίας σε συνεργασία με τον Ο.Α.Σ.Π. και τον Δήμο Καλαμάτας.
     Επιμορφώθηκαν συνολικά 150 εκπαιδευτικοί της Α/θμιας και της Β/θμιας Εκπ/σης του νομού καθώς και άλλα στελέχη αρμόδιων υπηρεσιών οι οποίοι έλαβαν ανά σχολική μονάδα τους σχετικούς ενημερωτικούς φακέλους που είχαν ετοιμάσει οι υπεύθυνοι του Ο.Α.Σ.Π.
    Η έναρξη των εργασιών έγινε το πρωί της Πέμπτης 31 Ιανουαρίου στο Αμφιθέατρο του Πνευματικού Κέντρου Καλαμάτας με καλωσόρισμα από τον Υπεύθυνο Σχολικών Δραστηριοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δρ. Μάριο Αθανασόπουλο. Χαιρετισμούς απηύθυναν ο Πανοσ. Αρχιμ. π. Ευθύμιος Θεοδωρόπουλος ως εκπρόσωπος του Σεβ/τατου  Μητροπολίτου Μεσσηνίας, ο Δήμαρχος Καλαμάτας κ. Παν. Νίκας και ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Μεσσηνίας κ. Ιω. Πλατάρος. Επίσης παρευρέθησαν οι κ. Χρ. Ριζάς, Αντιδήμαρχος Καλαμάτας, Γ. Παπαδόπουλος, Αντιδήμαρχος Μεσσήνης και ο Διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

     Ύστερα από τους χαιρετισμούς, τον λόγο έλαβε πρώτα η δρ. Ασημίνα Κούρου, Γεωλόγος, Προϊστ. Τμήματος Εκπαίδευσης – Ενημέρωσης Ο.Α.Σ.Π. με θέμα εισηγήσεως «Ο ρόλος και οι δραστηριότητες του Ο.Α.Σ.Π. - To έργο “RACCE”». Στην εισήγησή της αυτή, παρουσίασε τις δραστηριότητες του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας, τα εκπαιδευτικά προγράμματά του και ανέλυσε εκτενέστερα το έργο “RACCE”. Στη συνέχεια μίλησε ο δρ.  Βασίλειος Μώκος,  Πολιτικός Μηχανικός του Ο.Α.Σ.Π. με θέμα: «Συμπεριφορά κτιριακών κατασκευών σε σεισμική δράση». Ο κ. Μώκος ανέλυσε εκτενώς το θέμα με συγκεκριμένα παραδείγματα συμπεριφοράς κτιρίων σε ώρα σεισμού, καθώς και τις αιτίες που προκάλεσαν πτώσεις κτιρίων και τρόπους αποφυγής τους. Ύστερα από ένα σύντομο διάλειμμα, ακολούθησε η κ. Αναστασία Ιωακειμίδου, Τοπογράφος Μηχανικός MSc Ο.Α.Σ.Π. με θέμα: «Μέτρα προστασίας σε περίπτωση σεισμού». Στην εισήγησή της εξήγησε στους παρισταμένους με λεπτομερείς οδηγίες τρόπους με τους οποίοι οφείλουν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία να προστατευθούν οι ίδιοι και οι μαθητές τους πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από μία σεισμική δραστηριότητα και αναίρεσε με επιχειρήματα διάφορες πληροφορίες που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και προβάλλουν λανθασμένες οδηγίες αντισεισμικής προστασίας από δήθεν ειδικούς. Το σεμινάριο ολοκληρώθηκε με την τελική εισήγηση της κ. Κούρου με θέμα: «Διαχείριση του σεισμικού κινδύνου στις σχολικές μονάδες (Σύνταξη σχεδίων έκτακτης ανάγκης-Διοργάνωση ασκήσεων ετοιμότητας)». Σε αυτή της την εισήγηση η κ. Κούρου ανέλυσε ένα θέμα που απασχολεί πολλούς διευθυντές σχολικών μονάδων και αφορά τη σύνταξη των σχεδίων έκτακτης ανάγκης που άλλαξαν μορφή και περιεχόμενο από τη φετινή χρονιά και εξήγησε στους παρισταμένους πώς μπορούν να πραγματοποιηθούν ασκήσεις ετοιμότητας στα σχολεία, προτείνοντας και διάφορα υποθετικά σενάρια.

     Ύστερα από διαλογική συζήτηση που ακολούθησε και αφορούσε απορίες των εκπαιδευτικών σχετικά με τα θέματα των εισηγήσεων, το σεμινάριο έληξε με την παραλαβή των σχετικών βεβαιώσεων.
     Τα Γραφεία Σχολικών Δραστηριοτήτων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Μεσσηνίας οφείλουν να ευχαριστήσουν τον Δήμο Καλαμάτας και ιδιαίτερα τον Πρόεδρο της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας του Δήμου Καλαμάτας κ. Γ. Καρβέλη για την πολύτιμη βοήθειά του και τους εισηγητές του σεμιναρίου για την έγκυρη και εμπεριστατωμένη ενημέρωση και επιμόρφωση η οποία σχολιάστηκε με ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια από όλους. Επίσης, ευχαριστούμε θερμά όλους τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς για τη συνεργασία και την παρουσία τους στο εν λόγω σεμινάριο. Τέλος, οφείλουμε να ευχαριστήσουμε τον φωτογράφο κ. Ν. Ηλιόπουλο για την ευγενική παραχώρηση της φωτογραφίας που χρησιμοποιήσαμε στην αφίσα του σεμιναρίου και τα τοπικά Μέσα Ενημέρωσης (ηλεκτρονικά και έντυπα) που κάλυψαν την εκδήλωση και να ζητήσουμε συγγνώμη για τυχόν αστοχίες στη διοργάνωση.