Την Ελλάδα μιας άλλης εποχής θα γνωρίσουν οι επιβάτες που θα επιβιβαστούν στην αμαξοστοιχία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να κάνουν τον σιδηροδρομικό γύρο της Πελοποννήσου το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας.
Τα τοξωτά γεφύρια, οι σταθμοί που είναι χτισμένοι από πέτρα και τα παραδοσιακά ορεινά χωριά της Πελοποννήσου θα μεταφέρουν στους επιβάτες εικόνες από το παρελθόν, αφού το ταξίδι στις εθνικές οδούς αναδεικνύει ελάχιστα την ομορφιά αυτών των περιοχών.
Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι ειδικοί στις εκδρομές με τρένο από το εξωτερικό έχουν χαρακτηρίσει τη σιδηροδρομική γραμμή της Πελοποννήσου μία από τις πιο όμορφες του κόσμου.
Είναι η πρώτη φορά που η εκδρομή διαρκεί τέσσερις ημέρες και ξεκινά από την Αθήνα. Από τον Σεπτέμβριο του 2012, όταν ξεκίνησε η τουριστική εκμετάλλευση του δικτύου της Πελοποννήσου, οι εκδρομές είχαν διάρκεια μίας ή δύο ημερών και ξεκινούσαν πάντα από τον Πύργο ή την Καλαμάτα.
«Είναι η πρώτη φορά που κάνουμε την απόπειρα για μια τέτοια εκδρομή και ελπίζουμε ότι θα πάει καλά και θα επαναληφθεί πολλές φορές στο μέλλον», λέει στο «Εθνος» η υπεύθυνη μάρκετινγκ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Μαίρη Νασοπούλου. «Επειδή δεν έχουμε εμπειρία σε σχεδιασμό εκδρομών και κρατήσεις δωματίων, συνεργαστήκαμε με μεγάλο τουριστικό γραφείο της Αθήνας για να αναλάβει αυτόν τον τομέα», συμπληρώνει.
Από την πλευρά του ο Ηλίας Μαρκόπουλος, υπεύθυνος της εταιρείας «At Holidays» η οποία ανέλαβε τον σχεδιασμό της εκδρομής, επισημαίνει ότι «για τους Ευρωπαίους που είναι εξοικειωμένοι με προγράμματα διακοπών με τρένο, ο σιδηρόδρομος της Πελοποννήσου έχει τεράστιο ενδιαφέρον. Η διαδρομή έχει πολλές γέφυρες, γίνεται σε στενή γραμμή που δεν υπάρχει πια στα τρένα της Ευρώπης και σε φέρνει σε επαφή με τη φύση, ενώ γίνονται και στάσεις σε παλιούς πέτρινους σταθμούς, που και αυτοί έχουν εκλείψει».
Η συμμετοχή μέχρι στιγμής, και με δεδομένο ότι οι Ελληνες προγραμματίζουν τις διακοπές τους την τελευταία στιγμή, θεωρείται ικανοποιητική. Πάνω από το 50% των 98 θέσεων που έχει η αμαξοστοιχία έχει ήδη καλυφθεί και όπως λέει η κ. Νασοπούλου «αν χρειαστεί θα βάλουμε και άλλο βαγόνι».
Φιλοδοξία των διοργανωτών της εκδρομής είναι αυτή η πρωτοβουλία να έχει την ανάλογη συνέχεια. Η ίδια εκδρομή προγραμματίζεται για τις ημέρες του Πάσχα, ενώ στόχος είναι να γίνουν αρκετές αναχωρήσεις και την καλοκαιρινή περίοδο. «Η συγκεκριμένη εκδρομή δεν απευθύνεται μόνο σε Ελληνες. Εχει εμφανιστεί τεράστιο ενδιαφέρον από το εξωτερικό και κυρίως από χώρες όπως η Γαλλία, η Ισπανία και η Ιταλία», λέει ο κ. Μαρκόπουλος.
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΕΚΔΡΟΜΗΣ
Σταθμοί στην Ιστορία από τις Μυκήνες και την αρχαία Ολυμπία μέχρι το Ναύπλιο
Με τον σιδηροδρομικό γύρο της Πελοποννήσου οι επιβάτες θα γνωρίσουν μερικά από τα πιο σημαντικά αξιοθέατα της αρχαίας και της νεότερης Ελλάδας, όπως οι Μυκήνες, η αρχαία Ολυμπία και το Ναύπλιο.
Αυτά αποτελούν, ωστόσο, μόνο ένα μικρό μέρος της αφάνταστης ομορφιάς που θα αντικρίσει όποιος διασχίσει τη «Γραμμή του Τρικούπη», με την οποία συνδέθηκε η Αθήνα με την Καλαμάτα. Ο επιβάτης μπορεί να ανοίξει το παράθυρο και να ακουμπήσει τα κλαδιά των πεύκων και των πλατανιών. Στα ορεινά σημεία της διαδρομής, στα οποία οι χαράδρες διαδέχονται η μία την άλλη, το τρένο μοιάζει να ισορροπεί ένα βήμα πριν από το κενό. Αν υπάρχει κάτι που κάνει τη διαδρομή μοναδική είναι η αίσθηση ότι ο χρόνος έχει σταματήσει κάπου στα μέσα του 20ού αιώνα. Την πρώτη μέρα η εκδρομή περνά από την πεδιάδα του Αργους και τις Μυκήνες.
Επειτα από μια στάση στο Ναύπλιο το τρένο περνά από τον Αχλαδόκαμπο και τη μακρύτερη και ψηλότερη γέφυρα που βρίσκεται στην ξηρά της Πελοποννήσου με μήκος 280 μέτρα και ύψος 80 μέτρα.
Στην Τρίπολη γίνεται άλλη μια στάση, μετά την οποία το τρένο ανεβαίνει στο βουνό και διασχίζει το πέρασμα του Καλογερικού, το οποίο βρίσκεται σε υψόμετρο 814 μέτρων και είναι το ψηλότερο σιδηροδρομικό σημείο της χώρας.
Στο τέλος της ημέρας οι επιβάτες θα βρεθούν στην Καλαμάτα για δύο διανυκτερεύσεις.
Η τρίτη μέρα έχει προορισμό την Ολυμπία, με ενδιάμεσες στάσεις στο Καλό Νερό και στη λιμνοθάλασσα του Καϊάφα.
Το τρένο θα περάσει από τέσσερα εντυπωσιακά πέτρινα γεφύρια, από τη γέφυρα του Αλφειού, η οποία είναι η μεγαλύτερη του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, και από τα κεφαλοχώρια της Ανω Μεσσηνίας. Την τελευταία μέρα το τρένο θα καταλήξει στην Πάτρα, με στάσεις στην Αμαλιάδα και στα Λεχαινά.
Στέλιος Βογιατζάκης-ΕΘΝΟΣ
Τα τοξωτά γεφύρια, οι σταθμοί που είναι χτισμένοι από πέτρα και τα παραδοσιακά ορεινά χωριά της Πελοποννήσου θα μεταφέρουν στους επιβάτες εικόνες από το παρελθόν, αφού το ταξίδι στις εθνικές οδούς αναδεικνύει ελάχιστα την ομορφιά αυτών των περιοχών.
Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι ειδικοί στις εκδρομές με τρένο από το εξωτερικό έχουν χαρακτηρίσει τη σιδηροδρομική γραμμή της Πελοποννήσου μία από τις πιο όμορφες του κόσμου.
Είναι η πρώτη φορά που η εκδρομή διαρκεί τέσσερις ημέρες και ξεκινά από την Αθήνα. Από τον Σεπτέμβριο του 2012, όταν ξεκίνησε η τουριστική εκμετάλλευση του δικτύου της Πελοποννήσου, οι εκδρομές είχαν διάρκεια μίας ή δύο ημερών και ξεκινούσαν πάντα από τον Πύργο ή την Καλαμάτα.
«Είναι η πρώτη φορά που κάνουμε την απόπειρα για μια τέτοια εκδρομή και ελπίζουμε ότι θα πάει καλά και θα επαναληφθεί πολλές φορές στο μέλλον», λέει στο «Εθνος» η υπεύθυνη μάρκετινγκ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Μαίρη Νασοπούλου. «Επειδή δεν έχουμε εμπειρία σε σχεδιασμό εκδρομών και κρατήσεις δωματίων, συνεργαστήκαμε με μεγάλο τουριστικό γραφείο της Αθήνας για να αναλάβει αυτόν τον τομέα», συμπληρώνει.
Από την πλευρά του ο Ηλίας Μαρκόπουλος, υπεύθυνος της εταιρείας «At Holidays» η οποία ανέλαβε τον σχεδιασμό της εκδρομής, επισημαίνει ότι «για τους Ευρωπαίους που είναι εξοικειωμένοι με προγράμματα διακοπών με τρένο, ο σιδηρόδρομος της Πελοποννήσου έχει τεράστιο ενδιαφέρον. Η διαδρομή έχει πολλές γέφυρες, γίνεται σε στενή γραμμή που δεν υπάρχει πια στα τρένα της Ευρώπης και σε φέρνει σε επαφή με τη φύση, ενώ γίνονται και στάσεις σε παλιούς πέτρινους σταθμούς, που και αυτοί έχουν εκλείψει».
Η συμμετοχή μέχρι στιγμής, και με δεδομένο ότι οι Ελληνες προγραμματίζουν τις διακοπές τους την τελευταία στιγμή, θεωρείται ικανοποιητική. Πάνω από το 50% των 98 θέσεων που έχει η αμαξοστοιχία έχει ήδη καλυφθεί και όπως λέει η κ. Νασοπούλου «αν χρειαστεί θα βάλουμε και άλλο βαγόνι».
Φιλοδοξία των διοργανωτών της εκδρομής είναι αυτή η πρωτοβουλία να έχει την ανάλογη συνέχεια. Η ίδια εκδρομή προγραμματίζεται για τις ημέρες του Πάσχα, ενώ στόχος είναι να γίνουν αρκετές αναχωρήσεις και την καλοκαιρινή περίοδο. «Η συγκεκριμένη εκδρομή δεν απευθύνεται μόνο σε Ελληνες. Εχει εμφανιστεί τεράστιο ενδιαφέρον από το εξωτερικό και κυρίως από χώρες όπως η Γαλλία, η Ισπανία και η Ιταλία», λέει ο κ. Μαρκόπουλος.
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΕΚΔΡΟΜΗΣ
Σταθμοί στην Ιστορία από τις Μυκήνες και την αρχαία Ολυμπία μέχρι το Ναύπλιο
Με τον σιδηροδρομικό γύρο της Πελοποννήσου οι επιβάτες θα γνωρίσουν μερικά από τα πιο σημαντικά αξιοθέατα της αρχαίας και της νεότερης Ελλάδας, όπως οι Μυκήνες, η αρχαία Ολυμπία και το Ναύπλιο.
Αυτά αποτελούν, ωστόσο, μόνο ένα μικρό μέρος της αφάνταστης ομορφιάς που θα αντικρίσει όποιος διασχίσει τη «Γραμμή του Τρικούπη», με την οποία συνδέθηκε η Αθήνα με την Καλαμάτα. Ο επιβάτης μπορεί να ανοίξει το παράθυρο και να ακουμπήσει τα κλαδιά των πεύκων και των πλατανιών. Στα ορεινά σημεία της διαδρομής, στα οποία οι χαράδρες διαδέχονται η μία την άλλη, το τρένο μοιάζει να ισορροπεί ένα βήμα πριν από το κενό. Αν υπάρχει κάτι που κάνει τη διαδρομή μοναδική είναι η αίσθηση ότι ο χρόνος έχει σταματήσει κάπου στα μέσα του 20ού αιώνα. Την πρώτη μέρα η εκδρομή περνά από την πεδιάδα του Αργους και τις Μυκήνες.
Επειτα από μια στάση στο Ναύπλιο το τρένο περνά από τον Αχλαδόκαμπο και τη μακρύτερη και ψηλότερη γέφυρα που βρίσκεται στην ξηρά της Πελοποννήσου με μήκος 280 μέτρα και ύψος 80 μέτρα.
Στην Τρίπολη γίνεται άλλη μια στάση, μετά την οποία το τρένο ανεβαίνει στο βουνό και διασχίζει το πέρασμα του Καλογερικού, το οποίο βρίσκεται σε υψόμετρο 814 μέτρων και είναι το ψηλότερο σιδηροδρομικό σημείο της χώρας.
Στο τέλος της ημέρας οι επιβάτες θα βρεθούν στην Καλαμάτα για δύο διανυκτερεύσεις.
Η τρίτη μέρα έχει προορισμό την Ολυμπία, με ενδιάμεσες στάσεις στο Καλό Νερό και στη λιμνοθάλασσα του Καϊάφα.
Το τρένο θα περάσει από τέσσερα εντυπωσιακά πέτρινα γεφύρια, από τη γέφυρα του Αλφειού, η οποία είναι η μεγαλύτερη του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, και από τα κεφαλοχώρια της Ανω Μεσσηνίας. Την τελευταία μέρα το τρένο θα καταλήξει στην Πάτρα, με στάσεις στην Αμαλιάδα και στα Λεχαινά.
Στέλιος Βογιατζάκης-ΕΘΝΟΣ