13.5.13

ΚΑΛΑΜΑΤΑ - «Γιορτές Μαθητικής Δημιουργίας 2013» !

Την Τρίτη 14 και την Τετάρτη 15 Μαΐου, το Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Μεσσηνίας, διοργανώνει σε συνεργασία με την Περιφερειακή Ενότητα Μεσσηνίας και το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας τις «Γιορτές Μαθητικής Δημιουργίας 2013».

     Πρόκειται για την παρουσίαση των περιβαλλοντικών και πολιτιστικών προγραμμάτων καθώς και των αντίστοιχων προγραμμάτων αγωγής υγείας, τα οποία υλοποιούν περίπου 200 εκπαιδευτικοί και πάνω από 2.000 μαθητές και μαθήτριες όλων των Γυμνασίων και Λυκείων της Μεσσηνίας. Συγκεκριμένα υλοποιήθηκαν συνολικά 85 προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων (43 περιβαλλοντικά, 37 πολιτιστικά και 4 αγωγής υγείας) καθ’ όλη τη σχολική χρονιά 2012-2013.

     Οι κεντρικές εκδηλώσεις εφέτος είναι αφιερωμένες στο ανθρωπογενές περιβάλλον και την αειφόρο διαχείριση και θα πραγματοποιηθούν στο Αμφιθέατρο της Π.Ε. Μεσσηνίας «Αλέξανδρος Κουμουνδούρος» την Τρίτη 14/5 από ώρα 9.00΄π.μ. έως και ώρα 2.30΄μ.μ. και την Τετάρτη 15/5 από ώρα 9.00΄π.μ. έως και ώρα 12.30΄μ.μ. 
Την Τετάρτη θα παρουσιαστούν επίσης στο Αμφιθέατρο του Γυμνασίου Κυπαρισσίας τα προγράμματα που υλοποιήθηκαν στα Γυμνάσια των Γαργαλιάνων και της Κυπαρισσίας (9.00΄π.μ. – 11.45΄π.μ.). Παράλληλα θα συνεχιστούν οι Θεατροδράσεις 2012-2013 στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καλαμάτας με τρεις μαθητικές θεατρικές παραστάσεις. Η πρώτη («Φωνάζει ο κλέφτης», του Δ. Ψαθά από το 3ο Γυμνάσιο Καλαμάτας) θα λάβει χώρα την Τρίτη 14/5 από ώρα 9.00΄μ.μ. – 10.30΄μ.μ. και οι άλλες δύο την Τετάρτη 15/5 και ώρα 7.00΄μ.μ. – 8.00΄μ.μ. η αρχική («Για μιαν Ελένη…» από το Γυμνάσιο Θουρίας) και 8.15΄μ.μ. – 10.00΄μ.μ. η επόμενη («Η ποντικοπαγίδα» της Αγκάθα Κρίστι από το 5ο Γυμνάσιο Καλαμάτας).

     Τις ίδιες ημέρες θα πραγματοποιηθούν παρουσιάσεις προγραμμάτων σε πολλά σχολεία της Μεσσηνίας, των οποίων οι εκπαιδευτικοί ή οι συμμετέχοντες μαθητές για διάφορους λόγους αδυνατούν να συμμετάσχουν στις κεντρικές εκδηλώσεις.

     Τα προγράμματα αυτά αποτελούν μια καινοτόμο δράση που λαμβάνει χώρα στην εκπαίδευση εδώ και αρκετά χρόνια και αποτελούν πόλο έλξης για τους μαθητές και τις μαθήτριες, καθώς βοηθούν τα παιδιά να εκφραστούν πέρα από τα αυστηρά πλαίσια των μαθητικών τους υποχρεώσεων, να αγαπήσουν περισσότερο το σχολείο και να ανακαλύψουν κρυμμένες δεξιότητές τους. Αποτελούν επίσης έμπρακτη απόδειξη του υψηλού αισθήματος ευθύνης που διακατέχει τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι συνδημιουργούν και συνδιαλέγονται με τους μαθητές τους, εργαζόμενοι πέραν του σχολικού ωραρίου, με μόνη αμοιβή την ικανοποίηση που νιώθουν βλέποντάς τους να προοδεύουν.